recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ser dette ud hos jer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan ser dette ud hos jer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan ser dette ud hos jer?
    Sendt: 03-November-2010 kl. 20:15

Hej med jer,

I med hjemmebiograf, må da om nogen være folk med gode billeder og lyd?
Jeg har brugt RIGTIG mange timer, på at lave et cover-nummer af min store mentor JM Jarre Cool

Fourth Rendez-Vous

Hvordan ser og lyder sådan noget hos jer, hvis der skulle sidde en enkelt Jarre-fan derude? :)
Den er lavet  i 1080p 21:9, men det er nok ret hårdt komprimeret på YouTube, hvis man får det op på en stor skærm?

Mvh
Thomas H.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 20:53
Hej Thomas!
Virkelig imponerende stykke arbejde. Jeg sidder desværre kun ved en pc med temmelig dårlig højttalere men hvis du ikke havde skrevet at det var et cover ville jeg tro det var den ægte vare!
Virkelig flot, men kunne måske godt savne lidt variation i forhold til den ægte vare... selvom det er en rum tid siden jeg hørte det sidst! Og ja, jeg har lyttet til Jarre siden Equinoxe udkom... så lidt skabsfan er man vel!
Tongue Jes
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 21:02
Takker :o)
Ja den kan måske virke lidt monoton, men det er nok fordi der bliver bygget ting man man ikke lige lægger mærke til. Jeg overvejer dog at lave et remix, hvor jeg selv bestemmer hvad der skal ske :o)

Så må du jo lige smide originalen på en dag :o9
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 06:32
Det lyder rigtigt godt.

Jarres musik er lagkagemusik, og måden du har bygget videoen op på gør det tydeligt, hvad der sker i de fordskellige lag i starten, i hvert fald nogle af dem.
Jeg sad dog længe og forsøgte at lytte mig frem til hvad der skete i øverste venstre hjørne, der var der godt nok ikke skruet meget op.

Jeg går ud fra at du har lyttet det af, og deat er dælme også godt gået. Det er ikke svært at lytte melodien af, men alt andet, der foregår rundt omkring kræver en masse tid og prøven af, før man har den.

For slet ike at tale om den tid, det tager at indspille det, respekt!

Hvis du laver flere af dem her, så læg dem endelig ind også (selvom "min hjemmebiograf" måske ikke lige er det bedste sted at lægge dem), jeg kigger og hører gerne med næste gang :-)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af taalmod taalmod skrev:

Det lyder rigtigt godt.

Jarres musik er lagkagemusik, og måden du har bygget videoen op på gør det tydeligt, hvad der sker i de fordskellige lag i starten, i hvert fald nogle af dem.
Jeg sad dog længe og forsøgte at lytte mig frem til hvad der skete i øverste venstre hjørne, der var der godt nok ikke skruet meget op.

Jeg går ud fra at du har lyttet det af, og deat er dælme også godt gået. Det er ikke svært at lytte melodien af, men alt andet, der foregår rundt omkring kræver en masse tid og prøven af, før man har den.

Hvis du laver flere af dem her, så læg dem endelig ind også (selvom "min hjemmebiograf" måske ikke lige er det bedste sted at lægge dem), jeg kigger og hører gerne med næste gang :-)

Helt enig!

Jeg spiller selv dette nummer af og til, men slet ikke med alle de lag - det er godt gået! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 16:16

Det lyder rigtigt godt.

Ja det er har sgu tager lang tid, men også alle lydende ikke mindst effekterne er svære at lave.
Mange af tingene er sikkert lavet lidt tilfældige, og da han har lavet det er det jo rigtigt lige meget hvordan det er - men når man skal prøver at genskabe det, er det svært!

Den i venstre hjørne er den baggrunds sequencer der kører i starten, den kører et andet mønster i de andre vers.
Sequencer-delen senere i nummeret er generelt helt craaaazy og mega svært.
Jeg fandt ud af, at der kører et "pattern" på 25 16.del noder, meget lig det der starter i 3:10, dvs. at det starter ikke forfra efter en eller to takter, men et helt skævt sted, derfor virker det helt tilfældigt uden at være det. Derudover spiller han så med dette "pattern", hvilket er meget tydeligt f.eks. ved 3:23 og 4:18.

Og for at det er endnu sværere, har han sikkert spillet fejl og startet forfra flere gange i nummeret, for pludselig starter mønsteret et nyt sted...

Alt dette kan man finde ud af, når man sidder og lytter til skidtet i slow med diverse filtre, i bagkanaler osv., finder et gammelt maxi-remix og trækker bagkanalerne ud af Aero-DVD'en :o)

Nørdet, ja, men det er sgu sjovt at prøve, især når man får så mange positive kommentarer, så føler man ikke det var helt forgæves :o)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Det lyder rigtigt godt.

Ja det er har sgu tager lang tid, men også alle lydende ikke mindst effekterne er svære at lave.
Mange af tingene er sikkert lavet lidt tilfældige, og da han har lavet det er det jo rigtigt lige meget hvordan det er - men når man skal prøver at genskabe det, er det svært!

Den i venstre hjørne er den baggrunds sequencer der kører i starten, den kører et andet mønster i de andre vers.
Sequencer-delen senere i nummeret er generelt helt craaaazy og mega svært.
Jeg fandt ud af, at der kører et "pattern" på 25 16.del noder, meget lig det der starter i 3:10, dvs. at det starter ikke forfra efter en eller to takter, men et helt skævt sted, derfor virker det helt tilfældigt uden at være det. Derudover spiller han så med dette "pattern", hvilket er meget tydeligt f.eks. ved 3:23 og 4:18.

Og for at det er endnu sværere, har han sikkert spillet fejl og startet forfra flere gange i nummeret, for pludselig starter mønsteret et nyt sted...

Alt dette kan man finde ud af, når man sidder og lytter til skidtet i slow med diverse filtre, i bagkanaler osv., finder et gammelt maxi-remix og trækker bagkanalerne ud af Aero-DVD'en :o)

Nørdet, ja, men det er sgu sjovt at prøve, især når man får så mange positive kommentarer, så føler man ikke det var helt forgæves :o)

Du har da VIRKELIG gjort noget ud af det!! Thumbs Up

Btw Thomas, engang da vi begge begik os på dk.fritid.bil (eller var det dk.kultur.musik?) hostede jeg en overgang en fil med en dansktop playback sang, noget med "fiskerkonens et eller andet", har du stadig den - den var SÅ utrolig morsom!!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Btw Thomas, engang da vi begge begik os på dk.fritid.bil (eller var det dk.kultur.musik?) hostede jeg en overgang en fil med en dansktop playback sang, noget med "fiskerkonens et eller andet", har du stadig den - den var SÅ utrolig morsom!!

Ja som jeg lige har skrevet på YouTube, 24 spor, plus 8 tromme-spor. :o)

Ja jeg husker det godt, det var jo før YouTube, NØJ hvor havde jeg svært ved at finde nogle som kunne hoste mine bilvideoer osv., hver gang nogen mente de kunne, bukkede de under når der blev hentet 30 Gb eller mere om ugen :o)

Så tak for Tube..

Beer

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Ja som jeg lige har skrevet på YouTube, 24 spor, plus 8 tromme-spor. :o)

Ja jeg husker det godt, det var jo før YouTube, NØJ hvor havde jeg svært ved at finde nogle som kunne hoste mine bilvideoer osv., hver gang nogen mente de kunne, bukkede de under når der blev hentet 30 Gb eller mere om ugen :o)

Så tak for Tube..

Beer

"Dejligt" gensyn Smile

Lars B

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 07:59
ak ja   dk.fritid.bil   der var vi meget engang :-)

Træf i Bella og mad på skipperkroen i Køge.....
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 19:32

Så fik jeg også lige lavet mit Laser Harpe cover ;)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 21:07
Igen - super cool.

Selv om den ikke indeholder alle de samme lag, og den samme kompleksitet som den 4., så er det stadig godt gået...

Har du forresten nogen sinde prøvet et lede på Ebay efter en Fairlight?

Jeg har - og de kan faktisk opdrives, men de er ikke billlige Smile

Lars B

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu