recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst internet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst internet
    Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 18:48
Hej

Jeg har lige lavet en test af min internet opkobling, den siger ca. 4 mb. Jeg har en 8 mb. Er det mit netkort eller router der er problemet, eller noget helt tredje?

Mvh. Lasse
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

Jeg har lige lavet en test af min internet opkobling, den siger ca. 4 mb. Jeg har en 8 mb. Er det mit netkort eller router der er problemet, eller noget helt tredje?

Mvh. Lasse

Prøv med et kabel mellem computer og router.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 21:36
Kig i dine papire, der står muligvis at du har en maksimal hastighed på 8, det er ikke det samme som du har garanteret 8. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 21:52
Jeg vil gerne holde det trådløst, kan jeg muligvis ikke købe en kraftigere router?

Jeg må også lige tjekke papirerne.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 22:19

Jeg vil gerne holde det trådløst, kan jeg muligvis ikke købe en kraftigere router?

Jeg må også lige tjekke papirerne.

Start nu lige med at checke hastigheden med et kabel. Hvis den er 7-8 Mbit, kan vi kigge på det trådløse bagefter...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 22:29

Hej

Mvh. Lasse

Hvor langt sidder du fra din router? + antal af vægge og/eller etager?

Der er stor hjælp at hente hvis du kender til nærliggende forstyrrende netværk og deres kanalvalg.
Hent evt det superenkle program til at scanne dit område: http://www.metageek.net/products/inssider

Her skal du så finde og vælge en kanal der ikke ligger oven i andres. Man siger helst 2 kanal mellemrum.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 13:11
Hvordan tester du?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 14:54
Jeg sidder 1,5 meter fra routeren.

Jeg tester ved at gå ind på Yousees hjemmeside og bruge deres tester.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:18

To råd

1) Brug et kabel mellem PC og router mens du tester. Så kan vi finde ud af hvad din reelle hastighed er, og hvis det tråsløse er langsommere, kan vi kigge på det bagefter.

2) Find en stor fil som du kan downloade fra en hurtig server, for eksempel dette link (ca 700 MB). Stop anden brug af internettet mens du downloader.

Hvis du har ADSL skal du huske at ca 15% af hasttigheden er overhead, så den reelle hastighed af 8 Mbit ADSL er op til 8*0.85 Mbit, eller 0.85 Mbyte, dvs omkring 850 KB/sekund.

Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2010 kl. 15:19
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:20
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

To råd

1) Brug et kabel mellem PC og router mens du tester. Så kan vi finde ud af hvad din reelle hastighed er, og hvis det tråsløse er langsommere, kan vi kigge på det bagefter.

2) Find en stor fil som du kan downloade fra en hurtig server, for eksempel dette link (ca 700 MB). Stop anden brug af internettet mens du downloader.

Hvis du har ADSL skal du huske at ca 15% af hasttigheden er overhead, så den reelle hastighed af 8 Mbit ADSL er op til 8*0.85 Mbit, eller 0.85 Mbyte, dvs omkring 850 KB/sekund.

Hans tesmetode er udemærket mht til Yousee/TDC. Selvom jeg sidder 5 m fra min router med 2 vægge imellem, får jeg stadig ca. 16 mbit ud af 20.

Problemet løses ikke ved at købe ny router der (måkse) snupper samme kanal 11 på båndet (som måske de 4 andre naboer også har valgt)

Men test da lige en gang med kabel, det er da hurtigt gjort
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:48

Så er der testet med kabel, og jeg har umiddelbart lidt over 8 mbit op og lidt over 1 mbit ned. Jeg holder kabel på.

Tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu