|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 18:48 |
|
Hej
Jeg har lige lavet en test af min internet opkobling, den siger ca. 4 mb. Jeg har en 8 mb. Er det mit netkort eller router der er problemet, eller noget helt tredje?
Mvh. Lasse
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Prøv med et kabel mellem computer og router. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
|
Kig i dine papire, der står muligvis at du har en maksimal hastighed på 8, det er ikke det samme som du har garanteret 8.
|
||
![]() |
||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() |
|
Jeg vil gerne holde det trådløst, kan jeg muligvis ikke købe en kraftigere router?
Jeg må også lige tjekke papirerne.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Start nu lige med at checke hastigheden med et kabel. Hvis den er 7-8 Mbit, kan vi kigge på det trådløse bagefter... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
|
Hvor langt sidder du fra din router? + antal af vægge og/eller etager? Der er stor hjælp at hente hvis du kender til nærliggende forstyrrende netværk og deres kanalvalg. Hent evt det superenkle program til at scanne dit område: http://www.metageek.net/products/inssider Her skal du så finde og vælge en kanal der ikke ligger oven i andres. Man siger helst 2 kanal mellemrum.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvordan tester du?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg sidder 1,5 meter fra routeren.
Jeg tester ved at gå ind på Yousees hjemmeside og bruge deres tester.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
To råd 1) Brug et kabel mellem PC og router mens du tester. Så kan vi finde ud af hvad din reelle hastighed er, og hvis det tråsløse er langsommere, kan vi kigge på det bagefter. 2) Find en stor fil som du kan downloade fra en hurtig server, for eksempel dette link (ca 700 MB). Stop anden brug af internettet mens du downloader. Hvis du har ADSL skal du huske at ca 15% af hasttigheden er overhead, så den reelle hastighed af 8 Mbit ADSL er op til 8*0.85 Mbit, eller 0.85 Mbyte, dvs omkring 850 KB/sekund. Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2010 kl. 15:19 |
||
|
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
|
Hans tesmetode er udemærket mht til Yousee/TDC. Selvom jeg sidder 5 m fra min router med 2 vægge imellem, får jeg stadig ca. 16 mbit ud af 20. Problemet løses ikke ved at købe ny router der (måkse) snupper samme kanal 11 på båndet (som måske de 4 andre naboer også har valgt) Men test da lige en gang med kabel, det er da hurtigt gjort
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er der testet med kabel, og jeg har umiddelbart lidt over 8 mbit op og lidt over 1 mbit ned. Jeg holder kabel på. Tak for hjælpen.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |