recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satbox’es og Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatbox’es og Mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JanG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Satbox’es og Mediacenter
    Sendt: 25-April-2006 kl. 16:48

Halløj.

Jeg er et spritnyt medlem som netop har fået sit første HP Mediacenter. Konceptet lyder fantastisk, men jeg synes godt nok at der er en del begrænsninger og bøvl her i opstarten. Live TV Hakker, og det er jeg ved at læse lidt om her i forummet, men jeg har en del andre problemr allerede nu. Jeg har både en Viasat og en Canal Digital decoder, en alm. antennesignal, et større surround system samt en projektor.

På et 83" lærred er det en fornøjelse at se på et rent digital signal, men nu bliver jeg ligepludselig nød til at køre sat-signalerne over antenne stikket for at få det over i Media Centeret, med ret dårlig billedkvalitet til følge. Kan det være rigtigt at at man ikke kan bruge både antenneindgange og coaxcial indgangen samtidigt.

Hvis man skulle købe det ultimative TV Tuner kort med masser af indgange og flere tunere, hvad skal man så købe og hvad koster det?

Eller findes der en stand alone dims hvor man kan samle alle sine ting, og så køre det det over via coax og phono kabler.

JanG
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 18:51

Prøv at kigge her

http://dvb.perch.dk/DVB.php

Det er ganske vist til DVB-C (kabel tv), men det stort det samme, når man anvender sattelit, blot et dvb-S tv-kort og conax CAM (candal digital) i stedet. Der er også mulighed for at modtage HDTV med sådan et TV-kort.

Det er mere problematisk at lave en løsning til viasat, der findes ikke noget officielt CAM-modul, men man skal selv programmere et såkaldt Dragon CAM.  Derfor var det lettest at se bort fra dem.

Til top
JanG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 20:41

Hej Igen

Tusindtak for tilbagemeldingen. Det virker meget overvældende og jeg må sætte mig lidt mere ind i det, for at få fat i det rigtige fra begyndelsen.

Naivt havde jeg nok troet at et media center kunne det hele, men tilslutningsmulighederne er ikke så fleksible, må jeg erkende. Jeg fortsætter lidt med at se tv igennem min Sony DVD optager .Der er det hele tilsluttet og valgtmulighederne næsten uendelige og helt rene signaler.

Imens sætter jeg mig ind i det her og får stille og roligt løst TV hakkeeffekten ect., og fundet ud af tilslutningsmuligheder, for det må være muligt og det er jo nok vejen frem.

Der går nok et stykke tid føre MCE bliver rigtigt brugervenligt og dermed hvermandseje.

JanG
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu