recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Borgen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBorgen.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Emne: Borgen.
    Sendt: 26-September-2010 kl. 21:06
Ja så startede den,men i alverden sker der for DR.

Tekster på DR HD og ingen på DR1.Har de monstro byttet om på kanalerne.Det syntes jeg godt nok er for dårlig.Dead
  Den ser ellers spændende ud efter første afsnit.
      carsten
Til top
jesperl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2009
Sted: Denmark
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:50
jeg har så dr1 der var danke tekster
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:55
Undrer mig over at, det skulle være nødvendigt med tekster, men det er det desværre med den
utydelige dialog, eller er det bare mig der synes det ?
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 22:31
Jeg syntes ikke at dialogen er utydeligt på mit anlæg,men jeg syntes at det er unødvendig at forurene HD kanalen med under tekster,når serien er Dansk.Det kunne man have gjort på DR1.

Er der nogen der ved om man kan slå teksterne fra på HD.
     carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 23:04
Du kan nemlig vælge at slå undertekster fra på DRHD, men ikke på DR1. Så det var meget fint for alle os halvdøveTongue

Og iøvrigt dejligt at se en velskrevet historie (James PriceClap) og formidabelt skuespil Big smile Godt gået DR Drama
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 07:32
Det kommer an på, hvorfra du modtager DRHD.

YouSee har i deres uendelige visdom valgt at hard-encode underteksterne ind i billedet (og altså IKKE sende dem som DVB-subtitles) på DRHD, hvilket betyder, at "Borgen" var forurenet med undertekster gennem hele afsnittet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 08:34
Undrede også over at der var undertekster på. Så DR HD via parabol (Canal Digital) og her var der desværre ikke mulighed for at slå underteksterne fra Cry
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 10:39

Det er kun muligt med DVB Subs når det er Terrestisk modtagelse. Det er helt klart en ommer fra de øvrige udbydere, at det ikke er muligt hos dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 10:48
Det var forkert udsendt fra DRHD. For jeg skulle ikke aktivere noget på boxen for at få undertekster. Det skal jeg normalt, altså skifte til DANSK HH indstilling.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 11:22
Et er underteksterne, men hvad sker der lige for DR med tv-formatet?! Skal vi nu til at have tv-serier i 16:9 letterbox?! Bevares, man kan da vende sig da til det, og Borgen var da også rimelig flot filmet, men jeg synes det er lidt langt ude med tv-produktioner i "scope-format" aka 2.4:1. Det hører sig kun hjemme ved film, og vel at mærke de film som kommer i biograferne, hvor man virkelig kan få udbytte af det ekstra brede format. Tv-produktioner bør holde sig til 16:9 formatet, dvs. alm. widescreen - det er derfor man opfandt dette bredformat, som praktisk talt alle tv-apparater produceres i nu. DR har vist også "glemt" at mange folk stadig har små tv ude i stuerne - både i 16:9 og sågar 4:3 format... de folk får et endnu mindre billede, når tv-serierne vises i 16:9 letterbox...

NB. Det er selvfølgelig en helt anden sag, når de sender ægte scope film. Disse film bør helt klart vises i 16:9 letterbox på tv, når originalformatet er meget bredere end 16:9, såsom ved film i Panavision 2.4:1.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 12:00

Er du sikker på det var 2.4:1 på alle platforme. Jeg sad med mit lille 24" nød TV og syntes ikke der var væsentlige sorte bjlælker. Modtager via DVB-T

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er du sikker på det var 2.4:1 på alle platforme. Jeg sad med mit lille 24" nød TV og syntes ikke der var væsentlige sorte bjlælker. Modtager via DVB-T

Jeg så den selv via DVB-T (Vordingborg senderen) og på DRHD var den med meget tydelige letterboxbjælker, måske ikke helt i 2.4:1 format, men i hvert fald 2:1. Men jeg ved ikke med DR1 og på andre platforme, men mon ikke den blev vist i samme format.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu