recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo eller Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo eller Panasonic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo eller Panasonic
    Sendt: 23-September-2010 kl. 20:54
Hej folks

Jeg skal have en Blu Ray-afspiller kodefri og valget står mellem Oppo og Panasonic.

Her er mine spørgsmål:

1. Hvilke er bedst - Panasonic DMP-BD60 eller Panasonic DMP-BD80? Her tænker jeg på billedkvalitet og opstartstid/loader-tid.

2. Har OPPO BDP-80 samme billedkvalitet som storebror OPPO BDP-83? BD- og DVD-siden.

3. Har OPPO BDP-80 bedre billedkvalitet end Panasonic DMP-BD60/80? BD- og DVD-siden.

4. Har OPPO BDP-80 en hurtigere opstartstid end Panasonic eller er det omvendt?

Håber på hjælp og takker.......

Fortsat go' dag

Don Miguel
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Don Miguel Don Miguel skrev:

Hej folks

Jeg skal have en Blu Ray-afspiller kodefri og valget står mellem Oppo og Panasonic.

Her er mine spørgsmål:

1. Hvilke er bedst - Panasonic DMP-BD60 eller Panasonic DMP-BD80? Her tænker jeg på billedkvalitet og opstartstid/loader-tid.

2. Har OPPO BDP-80 samme billedkvalitet som storebror OPPO BDP-83? BD- og DVD-siden.

3. Har OPPO BDP-80 bedre billedkvalitet end Panasonic DMP-BD60/80? BD- og DVD-siden.

4. Har OPPO BDP-80 en hurtigere opstartstid end Panasonic eller er det omvendt?

Håber på hjælp og takker.......

Fortsat go' dag

Don Miguel

Hej, da OPPO BDP 80 udgår af produktion, skal man nok ikke tage den med i sammenligningen.
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:24
1. De to maskiner skal du nok regne med er helt ens på de to punkter. Du skal kigge efter YouTube og andre features, for at finde forskellene.

2. Nej, det er en af de store forskelle. BDP-80 er en digital transport hvor man ikke har smidt noget af det smarte billedbehandlingsgrej i, som man gjorde i BDP-83. Har du en Blu-ray med 1080p-materiale får du samme resultat, men ved dvd'er og Blu-rays med 1080i-indhold bliver 80'eren jordet af storebror. Med BDP-83 er der også smidt flere penge efter den analoge del, hvor især den dedikerede stereo-udgang bruger en temmeligt fornuftig DAC. Jeg husker ikke mærket, men den bruger samme DAC som en cd-afspiller til 30k, fra et af de gode og respekterede mærker. Ikke dermed sagt at BDP-83 har samme ydelse som den, men der er potentiale til noget analog lyd der er væsentligt over hvad prisen indikerer.

3. Det er svært at sige. Alle tre hører hjemme i de billigere kategorier, men for mange kan det selvfølgelig være mere end rigeligt, da det skal sammenlignes med noget der måske har været fuldstændigt håbløst. (hvad angår dvd; med hensyn til BD-afspilning skal du se tidligere svar)

4. Pas.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:57
4. Opstarttiden på en Panasonic BD60 er .... nå ja .... hæderlig, og vil sikkert også være til at leve med for de fleste.
Men du vil utvivlsomt også sagtens kunne finde nyere BD-afspillere, som har en væsentlig hurtigere opstarttid, end BD60/80. Min egen Philips BDP9500 giver f.eks. BD60 baghjul på opstart-hastigheden. Og jeg har læst, at også Oppo BDP-83 er helt godt med forrest i feltet. Smile

Redigeret af musicus - 23-September-2010 kl. 22:07
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:59
I øvrigt; hvorfor ikke købe en BD65 eller 85? De skulle være med på noderne hvad angår loadetid.
Til top
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:38
BD65 eller 85 kan ikke gøres kodefri - kun BD60 eller 80. Jeg har kigget på nogle hjemmesider.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu