recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One pause i opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony One pause i opstart

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One pause i opstart
    Sendt: 12-September-2010 kl. 12:44
Hej

Jeg har tre enheder:

TV
Receiver
Media Center

For at jeg kan få billede på media centeret, så skal receiveren være tændt først (der må ske en eller anden HDMI-switch, da den ikke skifter over på billeder, hvis receiver bliver tændt efterfølgende), men når jeg ændrer i rækkefølgen, den skal tænde i, påvirker det ikke den rækkefølge den rent faktisk tænder i, den tænder dog media centeret til sidst, hvilket er fint.

Det går dog for hurtigt fra at den tænder min receiver til media centeret starter, hvorfor jeg godt kunne tænke mig at indsætte en pause mellem tænding af receiver og media center, men det kan man ikke. Man kan kun indsætte en pause efter de tre enheder er tændt og så er det lidt ligemeget.

Er der nogen som kan hjælpe med at indsætte en pause på fx. 10 sek. efter min receiver tændes, men før mit media center?

Redigeret af Mlarsen - 24-September-2010 kl. 20:47
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:29
Prøv at ændre respontiden for media center
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 13:40

Men vil det ikke kun ændre hvor hurtigt Media Centeret reagerer på et tryk på fjernbetjeningen?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 14:13
Det er nok ikke til nogen hjælp, men du er ikke alene. Jeg ville gerne tænde receiver før TV, men vores Harmony 555 er revnende ligeglad med den opstartsrækkefølge, jeg sætter i softwaren.

Hos mig passer rækkefølgen med den rækkefølge, apparaterne er blevet tilføjet i softwaren i sin tid. Så måske kan det betale sig at starte helt forfra og tilføje apparaterne i den rækkefølge, man vil have dem tændt. Det er dog en ret stor ting at sætte værk, når man ikke aner, om det vil virke.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 15:18
Ja ok, men problemet er bare at jeg ikke kan vælge noget manuelt, da det afhænger af aktiviteten. Hvis jeg vælger "se dvd", når jeg vil oprette en ny aktivitet, så har den allerede valgt at tænde fjernsynet og tænde for mediacenteret, da de to enheder hører med til at se en dvd.
Men selvom man var så heldig at rækkeføljen var god, så har jeg stadig brug en 10 sek. ekstra tid før media centeret tænder, så min receiver er helt tændt inden og den vil kun ligge pauser ind efter de tre enheder er tændt Wacko
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 16:04
Brug manuel opsætning, så kan du vælge hvad der skal være tændt og slukket.

Jeg har lige sat PS3 op på min Harmony 525 idag, og fik det endelig til at virke.

Men jeg vil også gerne ændre på rækkefølgen, som enhederne tændes i, men uanset hvad jeg gør tænder det det hele i den samme rækkefølge.

Den opsætningsdel fungere slet ikke..
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 16:40
Men hvis jeg vælger manuelt, så skal jeg stadigvæk vælge aktivitet derefter om det er se video, spil computerspil eller lign. og når jeg fx. tager spil computerspil, så spørger den om det bliver vist på tv'et og jeg vælger Ja, og så kommer tv'et til at været først, derefter spørges der om det er via en playstation eller computer/media center, hvilket får mit media center til at være nummer to og først tilsidst spørger den om lyden bliver styret igennem receiveren og det gør at min receiver kommer sidst igen.
Findes der en anden manuel aktivitet man kan vælge?
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:46
Jeg fandt et lille tip, som kan hjælpe lidt på tændingsrækkefølgen.

Hvis man går ind i problemløsning under sin aktivitet og vælger tv'et som den komponent, som ikke styres ordentligt og så vælger "Nogle af eller alle indgangene på TV skiftes automatisk (fx. fra scartkabler...). Under det punkt kan man slå scartkabler helt fra og når de er slået fra så tænder alle komponenterne lynhurtigt og så skulle den umiddelbart bedre følge tændingsrækkefølgen.

Fjernbetjeningen er nu pludselig lynhurtig til at tænde det hele, men det løser desværre stadigvæk ikke mit problem, da jeg stadig skal bruge lidt ekstra tid før den allersidste komponent tændes.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Jeg fandt et lille tip, som kan hjælpe lidt på tændingsrækkefølgen.

YES!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!!!!!!!

Er testet og virker. Jeg takker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu