recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83 blæser støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83 blæser støj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-83 blæser støj
    Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:04
Har de seneste par måneder oplevet blæser støj fra min Oppo. Efter at have været tændt i et par timer begynder blæseren at køre med max. omdrejninger (sådan lyder det). Har jeg en defekt Oppo?
mvh PSSO
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

Har de seneste par måneder oplevet blæser støj fra min Oppo. Efter at have været tændt i et par timer begynder blæseren at køre med max. omdrejninger (sådan lyder det). Har jeg en defekt Oppo?

Det lyder mere som om du har en varm sommer.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Tjah.. for et par måneder siden var der kun 21 grader i stuen og der gik blæseren også amok efter et par timer. Der skal også siges at Oppo'en ikke står i noget skab, men står med flere meter luft til alle sider.
Har sendt mail til AV-Connection, men de svarer ikke, må prøve Oppo support.
mvh PSSO
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:30

Tjah.. for et par måneder siden var der kun 21 grader i stuen og der gik blæseren også amok efter et par timer. Der skal også siges at Oppo'en ikke står i noget skab, men står med flere meter luft til alle sider.
Det lyder ikke rigtigt med AV-C, de plejer at være meget hurtige med svar. Prøv lige igenTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det lyder ikke rigtigt med AV-C, de plejer at være meget hurtige med svar. Prøv lige igenTongue
Så fik jeg svar fra AV-Connection (mon de holder øje med dette forum Smile). De får den til eftersyn.
mvh PSSO
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:05
har fået følgende fra Oppo support

The ambient temperature in the player can still be exceeding the nominal specifications. This is why the fan is engaging after 2 hours of use. The player produces a lot of heat due to the video processor and the main decoder being used in tandem. If the temperature in the player reaches 133 degrees Fahrenheit or more, this can cause laser reading errors, which is why the fan will engage. Even if the temperature outside of the player is low, the ambient temperature in the player can still be high.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043

så støjen er åbenbart ikke unormal Ermm
mvh PSSO
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:40
Hej
Min Larmer også en hel del.Tror sku bare det er sådan.Cry 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 22:30
Hm. Ambient temperature inden i?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hm. Ambient temperature inden i?
Det er nok 'ambient' rundt om komponenterne LOL

Anyways, hvis den bliver 56 grader inden i, ved en omgivelsestemp. på 21 grader, så producerer den godt nok meget varme, eller det er et dårligt design. Min computer bliver ikke engang så varm inden i, når den kører 3D spil for fuld skrue...
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:42
Må indrømme at jeg ikke har lagt mærke til om min larmer, hvilket jeg umiddelbart vil tolke som det gør den ikke.
Det kan selvfølgelig også bare være den bliver fuldstændigt overdøvet af YouSee boksen Angry

Redigeret af Kratz - 02-August-2010 kl. 22:07
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
bentol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 12:40
Efter den varme juli, syntes jeg dog at min blæser stadigvæk opføre sig underligt, jeg har aldrig før sommervarmen oplevet at min blæser køre når jeg spiller CDer, DVDer og så vidt jeg husker heller ikke BDer, det oplever jeg kun på SACDer, hvor værket også siger en del; men nu kan den finde på at køre når jeg spiller CDer (rumtemp. 22 gr.)
Selv når SA/CD/DVD/BDen er færdig holder blæseren ikke op med at køre før jeg slukker den, maskinen plejere da godt at kunne tåle at være lidt lun på oversiden, uden at blæsere begynder at køre.
Det er faktisk kun blevet være selv om maskinen nu er flyttet fra at stå inde i et stereomodul, til nu at stå ovenpå hævet på nogle ext. fødder.
Det virker som om at blæserstyringen ikke kan finde ud af at reguler ned igen/slukke (ved ikke om blæseren er variabel el. kun tændt slukket?)
Nu spiller jeg en del klassisk på SACD, så blæserstøjen kan godt være ret irriterende (i stille pasager), tænkte på om man ikke kunne skifte blæseren til noget mere stille; men det er jo ikke kun blæseren der larmer det er jo også kabinettet der resonere når blæseren køre.
Måske er den def. nogen der oplever lidt det samme??
Bent
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu