|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
![]() Sendt: 17-Juli-2010 kl. 16:53 |
Hejsa
Jeg har downloaded nogle m2ts filer fra demo-world.eu. Jeg vil gerne afspille dem på min Pioneer bdp lx52 Bluray afspiller.
Jeg brænder bare filerne ned som data disk på en dvd skive og stoppen den ind i afspilleren. Den vil ikke afspille dem end ikke finde dem.
Hvudden kan det være? Jeg har læst mig til at den skal kunne afspille AVCHD filer?
Help please...
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
AVCHD er mere end blot en .m2ts fil... (det er en directory struktur hvor .m2ts filen indgår). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Ok...
Men hvordan afspiller jeg så m2ts filer på min bluray?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det kan du ikke uden videre. En Bluray afspiller understøtter ikke afspilning af en enkelt m2ts fil fra en simpel data disc.
En Bluray afspiller understøtter en BD eller en AVCHD struktur - ligesom en DVD afspiller understøtter en DVD struktur, og ikke bare en enkeltstående vob fil. Så hvis du vil afspille m2ts filer du har downloadet fra demo world eller andre steder, så skal du først lave en BD eller AVCHD struktur hvori denne m2ts fil indgår og herefter brænde BD eller AVCHD strukturen til en skive. Det gør man med forskellige redigerings/authoring programmer. Der findes både købe programmer og gratis programmer der kan hjælpe med dette. Prøv evt. det gratis Multiavchd som er ganske glimrende http://multiavchd.deanbg.com/ |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
kan man ikke lave en skive hvor du på skiven laver en bdmv folder hvori man lægger mts filerne i (bare de hedder .mts og ikke m2ts) så kan man blot brænde feks en dvdskive.
det gjorde jeg med min pioneer lx71 blu ray afspiller.. klippene var godtnok fra mit kamera avchd mts filer.. men jeg gjorde det fra min apple computer som ikke understøttede at brænde til blu ray.. og der kunne jeg simpelthen bafre lave en datadisk med bdmv folderen indeholdene klippene.. man kan endda lægge flere klip som den så afspiller fra laveste klip og opad bare man starter filnavn med feks 0001.mts 0002.mts osv så mener jeg de afspilles fortløbende)
der er en hmg (home media gallery) funktion på min lx71.. kan altså ikke huske om det også er på lx52.. men monikke.. og med den bør den også kunne afspille mts filer... det er muligt den ikke vil hvis filnavnet er m2ts
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
På sin vis kunne man godt, men det er bare bedre at lave den pågældende BDMV folder med et program som multiavchd - så bliver alting indexeret korrekt i strukturen, filerne bliver checket for kompatibilitet, der kan vælges forskellige outputs afhængig af formål (eks. til at brænde på DVD og afspille i BD afspiller) og man kan lave en menu, kapitler o.a.
Når man er færdig med at generere sin BDMV folder, brænder man den så blot til en DVD og smider den i afspilleren, så starter menuen og det hele prøv det René - det er supergodt :) Redigeret af spawn - 17-Juli-2010 kl. 22:16 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Gutter
Takker mange gange for hjælpen....nu funker det
![]() Valgte at bruge multiavchd programmet, men jeg vil lige prøve at stoppe filerne ind i en folder også.
|
|
![]() |
|
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Jeg har også benyttet programmet MultiAVCHD til at lægge m2ts-filer fra demo-world.eu
ned på dvd, så den kan afspilles i blu-ray afspiller. Det virker udmærket, men hvis jeg opretter en menu, vil min Pioneer BDP LX-71 dog ikke vise den eller afspille disken...? At zappe mellem optagelserne kan dog få LX-71 til en gang imellem at fryse billedet, og strømmen må så tages fra den. En disk med AVCHD-struktur afspilles altså ikke helt stabilt på min LX-71. Den blev dog mere stabil med de seneste sw-opdateringer. Har I prøvet at studere billedkvaliteten på HD-trailerne på demo-world.eu? Det virker som om, at billederne er overbelyste i visse scener. Hvide skyer har f.eks. næsten ingen tegning - hvid brænder helt ud. Jeg går ikke ud fra, at MultiAVCHD manipulerer med filerne. I øvrigt ser det ud til, at der er billedfejl på en række HD-trailere på sitet. F.eks. Panasonic trailerne "Japanesque" og "Machu Picchu". Billederne afspilles ikke jævnt, men fryser lige et sek. hver 4.-5. sek. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Kan du forklare hvordan du fik det løst?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Jeg afinstallerede hele dynen og fulgte så denne vejledning som der også står i forrige post
Åbenbart vigtigt at installere i rigtig rækkefølge...
Så kørte det for mig
![]() Men nogle at de dowloadede THX high def filer kører ikke glat i min pio lx52, der er en del hakken, men .MTS filerne fra kameraet kører bare.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |