|
|
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Forfatter | |||
HåberPåHenke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 12-Juli-2010 kl. 15:32 |
||
Hej recordere.dk
Jeg har set at elgiganten har Philips Cinema 21:9 på tilbud til 20.000. Da jeg først så denne skærm var jeg meget imponeret, og jeg synes stadig den har enorm "blær"-effekt. Den skal bruges til almindeligt tv, til fodbold og en del til film. Den købes primært til film. Jeg har yousee, og regner med at bruge alle de penge på abb. som det er nødvendigt for at få skærmen til at yde optimalt. Vi skal sidde 3,5 meter fra skærmen. Spørgsmålet til forum er: Er den prisen værd? Jeg er ikke specielt imponeret over 3D endnu, og gider under ingen omstændigheder sidde med briller i min stue. Jeg er ikke fanatisk over sort-niveau, da jeg mener der er mange andre ting der er afgørende for en god film-oplevelse. Jeg leder efter en allround god skærm, der godt må være flot når den er slukket. Som jeg forstår har den DVB-C tuner, og man skal købe en Blueray afspiller der kan "flytte" undertekster, så de ikke ligger udenfor det synlige billede. Blær-effekten i den ekstra bredde er mindst 5.000 kr værd for mig (Bare for at være helt ærlig) HåberPåHenke |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7229 |
![]() |
||
Det er jo deres første model i 21/9. Med de fejl og mangler den evt kunne have.
Til 20.000.- Findes der nogle rigtig gode tv i 50" og måske størrer som også giver blær før pengene i billed kvalitet |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Yousee sender ikke noget i 21:9, så det er begrænset hvad du vil få ud af det.
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
I min verden ser jeg ikke nogen fornuftig anvendelse af 21:9 bortset fra film .Fodbold og sport bliver en belastning strukket til 21:9 - eller med sorte bjælker ! At jeg så samtidigt mener at LCD i almindelighed og Philips i særdeleshed slet ikke matcher de bedste plasma er en anden snak. |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
HåberPåHenke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
||
pallec:
Det var også mest ment som info, da jeg tit synes indlæg kritiseres for at mangle basisinformation. hansie: Hvilke fejl og mangler har tv'et? Man kan sagtens få andre tv til 20.000, men jeg synes man får "marginale" forbedringer ved at gå fra 15.000 og op. Her er der tale om et helt andet produkt - spørgsmålet er bare om det i grunden er et lorteprodukt. Der er jo ikke rigtig andre producenter der er hoppet med på vognen. Ved I om nogen er på vej? HåberPåHenke |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er overhovedet ingen fornuftig anvendelse af tv'et når man ser alm. tv eller fodbold. Sagen er bare at jeg synes billedet betyder allermest når man smider en film på, så derfor overvejer jeg at prioritere sådan at de sorte bjælker er der når jeg ser tv2 news, men ikke når jeg ser film. LCD / Plasma er ikke en relevant debat for mit valg, da jeg kan se både fordele og ulemper ved begge dele. Dette produkt leveres dog kun som LCD. |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Jeg synes nu det er en fed fed skærm Philips har lavet,flot design og efter hvad jeg har læst også med en ganske flot billedkvalitet.
Selv en Philips BDP-3000 kan flytte tekster (ved ikke med 2500). |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1246861800 den test siger alt hvis man går lidt op i billedekvalitet den har ikke engang local dimming håber du kommer på andre tanker til den pris der kommer snart en ny model ser det ikke som et tilbud, men fordi de bare skal af med dem husk alt skal ses med bjælker i siden og forkert format, når der ikke bliver sendt 2:40 film Redigeret af xcardman - 12-Juli-2010 kl. 16:22 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak, det er meget rart at vide, selvom jeg nok smider lidt mere efter en afspiller, hvis jeg vælger det fjernsyn :-) |
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
||
Det bør også bemærkes, at selvom der sendes film i cinemascope-format på kanalerne fra tid til anden, så vil det gå ud over opløsningen hvis du viser dem i fuldskærm på nævnte Philips-skærm. TV-signalerne sendes oftest i 16:9-format med sorte bjælker indlagt på de film, som kører cinemascope. Der er derfor ofret opløsning på at vise de sorte bjælker og billedet bliver derfor ikke bedre af, at du blæser det op på 54" i 21:9-formatet. Det samme var problemet tidligere med de analoge 4:3-signaler.
Til ren filmfremvisning, så kan formatet godt retfærdiggøres (dermed ikke sagt, at Philips' model er perfekt), men da du selv angiver, at du har Yousee, så vil du nok gå på kompromis en stor del af tiden. Redigeret af Yakken - 12-Juli-2010 kl. 16:30 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det med bjælker er jo et valg - og jeg synes bjælkerne er mere generende ved en film, hvor man skal have en totaloplevelse, end når jeg skal se vejrudsigt, eller et sportssammendrag (sat på spidsen) Jeg synes ikke at testen er så entydigt negativ, men klart at local dimming er et must hvis man er sortusiast! Det er nok helt rigtigt set at elgiganten bare skal af med dem, men da jeg ikke finder 3D interessant, synes jeg ikke der er nogen teknologiske forskelle der retfærdiggør at man betaler en kæmpe merpris for at få det nye. |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
hehe, ja det er nok mere en 9500 som passer til den ![]() ![]() Jeg læste lige flatpanels test og den opfatter jeg langt fra så negativ overfor 21:9´eren, area-dvd er også ret positiv, men de aner heller ikke en døjt om noget som helst ![]() Jeg kan godt forstå en skærm skal yde optimalt, men hvis man kun ser fejlene/manglerne, ved specifikke test-dvd´ere og ikke noget som ses ved film m.m., hvor vigtigt er det så ? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |