Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brian7500
Bruger
Oprettet: 30-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: Oppo 3D? Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:01 |
Har man hørt noget sladder i medierne om hvorvidt Oppo vil hoppe med på 3D vognen?
Er der nogen der ved noget om det?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:14 |
Brian7500 skrev:
Har man hørt noget sladder i medierne om hvorvidt Oppo vil hoppe med på 3D vognen?
Er der nogen der ved noget om det? |
Næh - det holder de sig sikkert for fine til, indtil der kommer mere salg i 3D.
Men ellers har f.eks. Marantz. Arcam og Pioneer noget på vej senere hen på året
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:33 |
3D er en dille der snart går over igen, så Oppo når slet ikke med på den vogn, før den er væk.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:36 |
Naiera skrev:
3D er en dille der snart går over igen, så Oppo når slet ikke med på den vogn, før den er væk. |
Og så kan jeg kun spørge - hvad bygger du lige det på?
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:40 |
Jeg kan kun spørge dig om det omvendte; hvor har du fra, at 3D er en garanteret success?
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:44 |
det er der vist ingen der ved, men har man først 3D inde i huset så ønsker man bare mere og mere.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:47 |
Naiera skrev:
Jeg kan kun spørge dig om det omvendte; hvor har du fra, at 3D er en garanteret success? |
Jamen det var jo et ringe svar du der udgød, men i ren forståelse for din afmagt skal jeg forsøge at give min forklaring.
Alle "Major" producenter har frembragt, eller er på vej med 3D produkter, og ret mangefilm i 3D er på vej. Jeg tror egentlig ikke rigtigt, at disse store producenter vælger at prioritere 3D, hvis de ikke tror der er en fremtid for 3D.
Oppo er bestemt ikke en "Major" producent. Så de må vente og se om der er et marked for deres mere niceagtige produkter
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:57 |
Hvad for en afmagt? Jeg er og bliver overbevist om at 3D er en dille der snart dør ud; i bedste fald forbliver det en meget lille niche af det samlede marked hvad angår salg af BD-film. Med hensyn til spil kan det selvfølgelig meget vel gå hen og blive en anden sag.
Det jeg bygger ovenstående på er for det første det manglende materiale. Er det TO titler der findes på det danske marked nu? Den ene er i øvrigt ikke en spillefilm. Og hvor mange er reelt på vej? Sammenlign det med at folk var skeptiske om hvorvidt Blu-ray ville bide sig fast, og der var MANGE flere titler på markedet, meget hurtigere. Derudover føles det mest som om at firmaerne 'skubber' 3D ned i halsen på forbrugerne, nærmere end at det er forbrugerne der efterspørger det. Ydermere er det en noget voldsom udgift at få en familie på fire gjort 3D-klar. Her virker købet af et fladskærms-tv og anskaffelsen af en BD-afspiller til 1000-2000,- et år eller to senere, som det nok har været tilfældet i mange hjem, ligefrem billigt til sammenligning.
3D i biografen kan meget vel gå hen og blive en anden sag (som jeg stadigvæk ikke har tænkt mig at udvikle nogen form for fidus for), men i hjemmet vil det IMO sandsynligvis floppe.
Redigeret af Naiera - 11-Juli-2010 kl. 19:09
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:00 |
Hother skrev:
Oppo er bestemt ikke en "Major" producent. Så de må vente og se om der er et marked for deres mere niceagtige produkter |
Nej, Oppo er helt sikkert ikke en stor producent på markedet. Det er også derfor jeg finder det sandsynligt at de aldrig når at lave en 3D BD-afspiller, før dillen dør ud. Ligesom med Blu-ray venter de jo netop til det er sikkert at der er et marked for deres produkter, i stedet for at skulle konkurrere med større firmaer, som har råd til at sætte penge til vægs på at fremavle interesse for et nyt format. Du har helt sikkert ret i, at Oppos produkter er rigtigt nice.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:04 |
Naiera skrev:
Jeg kan kun spørge dig om det omvendte; hvor har du fra, at 3D er en garanteret success? |
Det var noget af det mest, ja udskyld mig, tåbelige modsvar?! Det er dig der modsiger, så er det sgi da også dig der må argumentere!?
Men okay, siden du spørger - alle de største spillere på TV markedet er på banen med 3D teknologien, og de er alle mere eller mindre enige om hvordan det skal gøres, så ikke noget med inkompatibilitet mærkere imellem.
Enig i at som markedet er med film lige nu, så er det svært at få gang i sejlene, men man må heller ikke tage fejl af årstiden hvor der er blevet lanceret - bare vent til efteråret/vinteren, så sker der noget på 3D film markedet.
Sony satser benhårdt med PS3'en, og MicroSoft følger trop med Xbox'en - det er helt sikkert spil der skal pushe teknologien for Sony, og jeg er personligt ikke i tvivl om at det kommer til at ske - har man prøvet Super Stardust eller WipeOut i 3D, så vil man vide hvorfor - det giver bare SÅ meget ekstra til spil.
De store spilhuse er også med - Flere af de største PS3 titler kommer som 3D, f.eks. KillZone 3.
Hvad er dine modargumeter så?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:06 |
Og kan så se at du alligevel valgte at argumentere, det var rart - men det gør mig ikke enig med dig Naiera
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:08 |
zulfo skrev:
Men okay, siden du spørger - alle de største spillere på TV
markedet er på banen med 3D teknologien, og de er alle mere eller mindre
enige om hvordan det skal gøres, så ikke noget med inkompatibilitet
mærkere imellem.
|
Bortset fra de temmeligt vigtige briller... Og den tåbelige insisteren på at holde visse film eksklusive for visse producenter til at starte med.
zulfo skrev:
Hvad er dine modargumeter så? |
Jeg mener jeg har fremlagt mine argumenter længere oppe.
|
 |