recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-lydformat på Stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-lydformat på Stereo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-lydformat på Stereo
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 12:26
Hej allesammen.

Jeg har fået lov til at låne min fars Blu Ray afspiller idag så jeg skal se Alice in Wonderland og Avatar.

Jeg har en NAD T747 receiver som har alle de nyeste HD-lydformater.

JEg sætter så Alice in Wonderland på og vælger English 5.1 DTS-HD Master Audio som min receiver godt kan modtage og afspille (på papiret hvert fald)

Men når jeg afspiller filmen med denne HD- lydformat så på receiveren skriver den bare DTS Stereo. 

Når jeg så almindelig DVD film med DTS format som f.eks. Pirates of the Caribbean så skriver den også DTS Stereo. 

Så jeg ved ikke om den afspiller DTS-lydformaten eller om den spiller English 5.1 DTS-HD Master Audio.

Jeg ved min receiver kan lave surround sound om til stereo med DTS og almindelig Dolby Digital.

Så nu er mit spørgsmål.

Kan min Receiver lave HD-lydformater om til Stereo? 

Håber der er nogle som kan hjælpe

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 13:13
Det er lidt forskelligt hvordan du nemmest får HD-lyd i stereo på en surroundreceiver. Jeg bruger optisk fra afspiller til receiver, og så dekoder jeg selvfølgelig i afspilleren. Jeg bruger altså PCM i stedet for Bitstream. Med nogle afspillere kan det måske være en fordel at sende alle kanalerne op til receiveren, og så lave det om til stereo dér. Men det kræver selvfølgelig et HDMI-kabel fra afspiller til receiver.

Redigeret af Naiera - 08-Juli-2010 kl. 13:19
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:46
JEg har ringet til hifi klubben og fik svaret:

Hvis du har sat receiveren til stereo så kommer lyd formaten også ud i stereo. Det er ligegyldigt at det ikke står på receiverens display, hvis bare man har sat den til stereo i menuen. 

Så problemet er løst :D Tak for hjælpen til Hifiklubben og jer :D

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu