recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Oppo BDP83SE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Oppo BDP83SE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Oppo BDP83SE
    Sendt: 06-Juni-2010 kl. 18:56
Øv, troede lige at denne var den perfekte afspiller med en god analog audio del og mulighed for at afspille et hav af formater incl. SACD og så dukker 3D op og ødelægger det hele, jeg syntes næsten ikke jeg har lyst til at give 8000 kr for en afspiller som på det punkt må siges at være forældet. Jeg har kigget omkring for at om der var alternativer, men har ikke rigtig kunne få øje på nogen. Er der nogen der kendskab til alternativer til Oppo'en som kan det hele incl 3D ?

mvh Jens  
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 19:55
Der er ikke nogen alternativer til Oppo 83 SE, som afspiller 3D.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Øv, troede lige at denne var den perfekte afspiller med en god analog audio del og mulighed for at afspille et hav af formater incl. SACD og så dukker 3D op og ødelægger det hele, jeg syntes næsten ikke jeg har lyst til at give 8000 kr for en afspiller som på det punkt må siges at være forældet. Jeg har kigget omkring for at om der var alternativer, men har ikke rigtig kunne få øje på nogen. Er der nogen der kendskab til alternativer til Oppo'en som kan det hele incl 3D ?

mvh Jens  

Oppo'en (eller for den sags skyld andre non-3D-bd-afspillere) er ikke forældende. Hvordan kan en afspiller som du ikke kan finde nogle alternativer til være forældet? Glem alt det 3D crap - det vil være et nicheprodukt i mange mange år.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:08
Oppo er ikke forældet,  men du skal først også have et 3D tv før du kan se sådan noget.

Hvad er der galt i 2 afspillere 1 Oppo  + en 3D afspiller Wink
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:48

Det var også min fornemmelse at der ikke rigtig pt. er alternativer. PT kører jeg faktisk med 2 afspillere, en Pioneer til CD, SACD osv, og en Sony Blueray, planen var egentlig at finde noget der kunne ertstatte dem begge, men nu vil jeg lige se tiden an. Jeg havde egentlig heller ikke regnet at 3D var noget at satse på, men efter at have set film på projektoren efter det gamle farvebrille system, må jeg nok sige at effekten er interessant, selv om det godt nok overdrives en gang imellem. Selv om den projektor jeg har nu ikke kan køre 3D, vil jeg helst ikke ud at købe nyt udstyr der ikke kan det. Mon ikke Oppo kommer med en der kan på et tidspunkt.

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 14:32
Hvis du kan vente til senere på året, kommer Marantz og Denon med multiafspillere til 4-8K som også understøtter 3D.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvis du kan vente til senere på året, kommer Marantz og Denon med multiafspillere til 4-8K som også understøtter 3D.

Mon ikke at Oppo også komme med en multiafspillere som også understøtter 3D, senere på året.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 14:59
Det ville jeg umiddelbart ikke se som nogen selvfølge, at de gør.

Men at undlade at købe en Oppo BDP-83SE på grund af 3d mener jeg selvsagt er fjollet. Det er en gimmick som man dårligt kan få noget som helst materiale til.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men at undlade at købe en Oppo BDP-83SE på grund af 3d mener jeg selvsagt er fjollet. Det er en gimmick som man dårligt kan få noget som helst materiale til.

Jeps for tide er der kun EN Blu-ray 3D film der kan købes i løskøb.

Og der er rigtig mange der har et så ringe et syn, at de ikke få glæde af 3D, noget man skal tænke på hvis man få vennen hjem til 3D film/sport, så man kan måske miste nogle vennen på den konto, når alle gutter ser 3D boldt.

Et fakta er man skal havde et næste perfekt syn for at få 100% glæde af 3D.

Redigeret af Startrek - 21-Juni-2010 kl. 15:13
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 20:00
Tjo hvis man alligevel skal ud og købe en ny afspiller, ville det måske være værd at vente på. De nye Marantz og Denon afspillere har jo ligeså god kvalitet på DVD-afspilning, og nu når de også sætter priserne ned, er de efterhånden værdige konkurrenter.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Om det er en gimmik er da vist smag og behag. Dem jeg har haft til "Selvsyn" har været ret så imponeredeWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Og der er rigtig mange der har et så ringe et syn, at de ikke få glæde af 3D, noget man skal tænke på hvis man få vennen hjem til 3D film/sport, så man kan måske miste nogle vennen på den konto, når alle gutter ser 3D boldt.

Et fakta er man skal havde et næste perfekt syn for at få 100% glæde af 3D.
Det er altså noget vrøvl Startrek. Mit syn er ikke perfekt - nærsynet. Jeg har haft folk på besøg med forskellige øjenkvalitet - intet problem på et Pana VT20Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu