recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd og linse til JVC GZ-HM400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd og linse til JVC GZ-HM400

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edut Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd og linse til JVC GZ-HM400
    Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:51
Hej forum,

Jeg arbejder på et lille teater, hvor vi fornyligt har indkøbt et JVC HD Everio GZ-HM400 kamera til dokumentation af vores forestillinger samt interviews.

Imidlertid er lyden ikke god nok, så vi skal have anskaffet en ekstern mikrofon - formentlig en form for shotgun, der kan monteres på kameraet. En billig microport løsning, er dog også en mulighed.

Desuden er jeg på jagt efter en vidvinkel linse, da det vil være et hit, når vi optager forestillinger.

Er der nogen herinde, der kan anbefale hhv. produkter og butikker ift. ovenstående?

Al hjælp vil blive taget imod med kyshånd!

- Jakob
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 18:47

Hvad med at se på de tilbehørs produkter som JVC har.? Det vil da være et sted at begynde. Det vil da anbefales hvad Vidvinkelfortsatsen angår.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
edut Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 11:14
Jeg har kigget på deres mikrofon, der ser rimelig fornuftig ud - men da jeg er fuldstændig newbie indenfor linser, har jeg svært ved at finde ud af, hvilken linse, der vil give det bedste resultat. Har du et bud?

- Jakob
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 11:21

Det kommer jo an på hvor meget Vidvinkel du vil have. Til det brug du søger, kommer det også an på afstanden du optager fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
edut Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 16:30
Typisk optages forestillingerne fra en afstand på 5-8 meter. Scenen er knap 15 meter bred, men bruges sjældent i fuld længde.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu