|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() Sendt: 09-Juni-2010 kl. 16:43 |
|||||||||||||||
Hej
Jeg har søgt lidt efter svarene, men har ikke rigtig fundet klare svar. Jeg har en PS3 og en Pana V10. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får dem indstillet bedst muligt. Her tænker jeg særligt på opscalering. Som det er nu, har jeg PS3'en til at opscalere dvd, mens opscalering af spil er slået fra. Dette er jo lidt modstridende. Videoindstillinger: - DB/DVD opskalering: Fuld skærm Spilindstillinger: - PS opscaler: Sluk - PS udjævning: Sluk Min umiddelbare fornemmelse siger, at PS3'en opscalerer en smule bedre. Har jeg ret i dette? Jeg synes i hvert fald at mine dvd'er står fremragende. Har jeg valgt rigtigt ved at vælge "fuld skærm" fremfor "normal"? Bør jeg aktivere spil opscaleringen også? Som det er nu står der "720p" når jeg spiller spil. Derudover vil jeg lige høre, om RGB rækkevidde skal stå til begrænset (standard) eller fuld. Jeg har den på begrænset. På forhånd tak. Redigeret af Hanga - 09-Juni-2010 kl. 16:48 |
||||||||||||||||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|||||||||||||||
Der er forskel på opskalering af spil og film på en PS3.
Så vidt jeg har forstået dækker den første menu kun opskalering af PS1 og PS2-spil og altså ikke PS3-spil.
Dette bekræftes i manualen, men mangler så vidt jeg husker i selve menuen (altså oplysningen om hvilke spil, der opskaleres).
PS / PS2 opskalerOpskalering er en teknik, der kan bruges til at aktivere videoindhold, der er optaget i SD-opløsning (NTSC: 480p / 480i, PAL: 576p/576i), så det kan vises i HD-opløsning (1080p/1080i/720p). Videoindhold i PlayStation®2 og PlayStation® formateret software er optaget i SD-opløsning og kan derfor opskaleres. Der kan opnås en højere skærmopløsning ved at aktivere opskaleret output. http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/settings/gamesettings.html#2434
Opskalering bør stå til "Normal", da "Full" kan skævvride billedet ift. dets aspect-ratio.
BD/DVD opskaleringJustér indstillingerne for opskaleret output, når der spilles en BD eller dvd. Opskalering er en teknik, der kan bruges til at aktivere videoindhold, så det kan konverteres til visning i højere opløsning end oprindeligt. Ved at aktivere opskaleret output, kan videoindhold afspilles i en højere opløsning.
Hvorvidt RGB-rækkevidde skal sættes til "Full" eller "Limited" afhænger af ens display.
Sony skriver selv:
RGB fuld rækkevidde (HDMI)Gør det muligt at justere outputindstillinger for tv, der understøtter RGB Full Range. Farveskalaen for RGB-videosignaler, der sendes som input, varierer, afhængigt at det pågældende tv. Indstillingen bruges, når tv'et er sluttet til dit PS3™ system med et HDMI-kabel.
Tips
http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/settings/rgbfullrange.html Nu har jeg selv et V10, og så vidt jeg kan forstå, efter at have været igennem diverse forums, så bør man køre med "Limited", hvis fjernsynet ellers er indstillet optimalt (f.eks. vha. THX-indstillingen på V10).
Ligeledes bør "Super hvid" være til. Redigeret af rasmusvn - 09-Juni-2010 kl. 17:00 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|||||||||||||||
PS opscaler/udjævning, er kun for PS1 og PS2 spil.
Jeg ville sætte BD/DVD opskalering til OFF, da det specielt på 'fat' PS3 gør at blæseren ikke larmer så meget når du ser DVD. Jeg tror ikke du kan se forskel på om PS3 eller dit TV opskalerer. PS3 spil er ofte i 720p, men jeg ville sætte HDMI output til 1080p, da jeg går ud fra dit TV er Full HD(?). RGB skal stå til 'begrænset'.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|||||||||||||||
Super svar, tak skal du have.
Jeg vil prøve at sætte dvd/db opscaleringen på normal, men har som sagt været fuldt tilfreds med det under "fuld skærm". Dvs. PS3'en reelt ikke har nogen opscalering af spil i f.eks. 720p, som de fleste spil jo er idag? Så må Pana'en jo klare opgaven :) Jeg lader RGB range stå på limited, og så prøver jeg at slå superhvid til. Har læst denne forklaring på hvad det betyder, men vil ikke påstå at jeg er blevet meget klogere på det punkt hehe. http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/settings/superwhite.html Redigeret af Hanga - 09-Juni-2010 kl. 17:12 |
||||||||||||||||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Jeg synes bestemt ikke min PS3 larmer når den afspiller dvd med opscalering, så jeg vil fortsat lade den stå for opscaleringen. Jeg synes nemlig godt at jeg kan se en lille forskel. Mht. HDMI output, har jeg flueben i 720p, 1080i og 1080p. Du foreslår at jeg fjerner alle pånær 1080p, sådan at den altid udsender 1080p signal, selv ved f.eks. et 720p spil? |
||||||||||||||||
Hjemmebio/anlæg:
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|||||||||||||||
Om det er 720p eller 1080p, er ligegyldigt på en 42 tommer skærm, hvis du sidder i normal afstand.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Fair nok, dit V10 er nok ikke det bedste til opskalering. Da dit V10 er 1080p, er der egentlig ingen grund til at fodre den med andet, så nøjes bare med flueben i 1080p.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Okay, tak
Nogen der kan forklare hvad superhvid går ud på? Umiddelbart lyder det i mine ører som noget kunstigt billedbehandlingshalløj, hvilket vi jo som udgangspunkt ikke kan li :P Men kan se at mange anbefaler at have det tændt. Fandt sørme lige et spørgsmål mere... Hvad skal BD/DVD Video output format sættes til? Jeg har den på automatisk men noget siger mig at den måske skal ændres til Y Pb / Cb Pr / Cr ? Redigeret af Hanga - 09-Juni-2010 kl. 18:00 |
||||||||||||||||
Hjemmebio/anlæg:
||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |