recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedformat på Sony BDP S-360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledformat på Sony BDP S-360

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hamster13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedformat på Sony BDP S-360
    Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:40
Hej. Har et lille problem med min Sony-afspiller. Jeg føler mig (næsten) overbevist om, at jeg har indstillet rigtigt i alle menuer, men alligevel zoomer det billedet til fuld skærm, hvad enten jeg ser BD eller DVD. Det har først for alvor givet problemer i dag, da jeg satte Chaplins "Moderne Tider" (dvd) på. Her zoomer den billede så meget, at teksterne forsvinder. Det er jo ikke meningen.
På min gamle Panasonic HDD-recorder er der ingen problemer med samme disc. Der får jeg teksten med. Tv'et (PX 80) skulle også være indstillet ens på begge indgange. (Begge med HDMI-kabler)

Har netop haft brugsanvisningen til BD-afspilleren fremme igen, og det bør altså være helt efter bogen. Hvad pokker har jeg overset?

Håber I kan hjælpe!

Venligst,
Thomas
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:52
Hej , er du sikker på at det ikke er dit tv der står til zoom? ...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:02
Ja, det er jeg. Kører som regel med indstillingen "automatisk" i format og har også prøvet alle andre muligheder... :-(
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:16
Hmm , ja det er da underligt så. Prøv at se om der ikke er andre der har den maskine...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Hamster13 Hamster13 skrev:

Hej. Har et lille problem med min Sony-afspiller. Jeg føler mig (næsten) overbevist om, at jeg har indstillet rigtigt i alle menuer, men alligevel zoomer det billedet til fuld skærm, hvad enten jeg ser BD eller DVD. Det har først for alvor givet problemer i dag, da jeg satte Chaplins "Moderne Tider" (dvd) på. Her zoomer den billede så meget, at teksterne forsvinder. Det er jo ikke meningen.
På min gamle Panasonic HDD-recorder er der ingen problemer med samme disc. Der får jeg teksten med. Tv'et (PX 80) skulle også være indstillet ens på begge indgange. (Begge med HDMI-kabler)

Har netop haft brugsanvisningen til BD-afspilleren fremme igen, og det bør altså være helt efter bogen. Hvad pokker har jeg overset?

Håber I kan hjælpe!

Venligst,
Thomas

Hej.

Jeg har selv Sony BDP-S360, og har ingen problemer med billedeformatet ved afspilning af Blu-ray medier, med TV'ets skærmindstilling sat til 'Auto'. (Bruger stort set aldrig BDP-S360 til alm. DVD-visning) Min afspiller er indstillet således i Setup:

TV-Type: 16:9

Skærmformat: Fast bred.-højde-fh (bør ikke stå på: 'Original')

Bredde-højde-forhold for DVD: Letterbox

Det er nok i enten "Skærmformat"- eller "Bredde-højde-forhold for DVD" at noget er gået galt, vil jeg gætte på. Du kunne jo også prøve at indstille TV-aspect til "Biograf" eller "16:9" på din PX 80, i stedet for 'AUTO'.

Redigeret af musicus - 08-Juni-2010 kl. 15:38
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Det kunne være her, rotten er begravet... Mener bestemt, at manualen fremhæver, at den bør stå på orginal, så har vist ikke fået prøvet den anden. Det sker, når jeg kommer hjem.

Takker!
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Hamster13 Hamster13 skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Det kunne være her, rotten er begravet... Mener bestemt, at manualen fremhæver, at den bør stå på orginal, så har vist ikke fået prøvet den anden. Det sker, når jeg kommer hjem.

Takker!

Ja, jeg satte jo en Marx Brothers-DVD i afspilleren, lige inden jeg postede indlægget. Og da jeg ændrede indstillingen i Setup fra 'Fast bred.-højde-fh' til 'Original', blev filmens 4:3 billedeformat omgående strakt ud over hele 16:9-skærmbredden. Smile

Jeg bemærkede dog ikke noget unaturligt med hensyn til underteksterne, så måske laver dit TV også ét eller andet zoom-halløj under AUTO-tilstanden?

Redigeret af musicus - 08-Juni-2010 kl. 15:53
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu