recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilledkvalitet

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
marten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: billedkvalitet
    Sendt: 01-April-2006 kl. 16:51
er der nogen der har erfaring med billedkvaliteten på mce/htcp kontra en en god dvdoptager. både ved afspilning af dvd og tv modtagelse ? og hvad med tilslutning af extern parabolmodtager ? tilsyneladende har de fleste kun svhs indgang er det godt nok?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 00:35

Horfor græder du ()?

Har aldrig ejet en DVD optager, og mener (nu får jeg prygl!!) at det allerede er forældet.

Jeg har nu alt på en LaCie harddisk (500 Gb) på en server (en gammel udtjent bærbar der bruger ca. 30 Watt

Jeg synes at  kvaliteten er helt på højde med det jeg ser direkte fra MCE, men det hænger jo nok sammen med at det jeg ser fra MCE direkte i virkeligheden er optaget så jeg ser det forskudt. Når jeg så skifter over til en TV tuner der viser TV signalet på min computer fladskærm, så er der en marginal forbedring, men ikke nok til at jeg er utilfreds med MCE.

Min overbevisning er at hvis du har et kanon godt signal så kan du ikke se forskel. Har du et DVB-T kort er det langt bedre end det du kan se på dit TV

Er i dag gået over til DVB-T modtagelse på en af mine skærme/computere. Der er billledet markant bedre, men der er problemer med undertekster, men det forventer jeg bliver løst.

Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 03:03

Min "Live TV" kvalitet med MCE er desværre ret dårlig sammenlignet med det alm. tv-signal på min 40 tommer Samsung LCD-skærm, der står knivskarpt. Jeg har et Hauppauge 500 tunerkort og i øvrigt en ganske kraftig HTPC...

Misterburns

Til top
marten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:04
tak for svarene selvom jeg iike blev så meget klogereClap
Til top
eth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2005
Sted: Ecuador
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af misterburns misterburns skrev:

Min "Live TV" kvalitet med MCE er desværre ret dårlig sammenlignet med det alm. tv-signal på min 40 tommer Samsung LCD-skærm, der står knivskarpt. Jeg har et Hauppauge 500 tunerkort og i øvrigt en ganske kraftig HTPC...

Misterburns

Jeg nøjagtig samme oplevelse med mit Hauppauge 500 kort og er ret træt af det.  Er der nogen der har en løsning?

mvh

eth

eth
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 16:32

Først bør man finde ud af, om det er det optagede, der er dårligere eller det er tv out på PC'en, der er dårligt. Det gjorde jeg personligt ved at brænde en DVD med et program optaget gennem min MCE 2005 HTPC. Dernæst afspillede jeg denne DVD på min alm. DVD afspiller og resultatet var stort set lige så godt som mit temmelig gode analoge TV signal. Dermed kunne jeg konkludere, at det er TV out på min PC, som er af en for dårlig kvalitet.

Jeg mangler stadig at se output fra min HTPC's DVI-D udgang på et rigtig godt LCD / PLASMA fjernsyn i den korrekte opløsning (helst 1:1 pixelmapning), men jeg har da en forventning om, at det vil være fuldt ud på højde med mit normale analoge antennesignal direkte på TV'et.

Når vi så får en DVB subtitles kompatibel HTPC løsning med noget fornuftig '10 foot interface', så er jeg den der investerer

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Jopp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 11:11

Interessant diskussion - jeg har samme problemer
(FX5700 grafikkort - nyere PC - Hauppauge 1300 kort)

Jeg oplever billeder der mangler noget i kvalitet. Både ved live TV og
ved play back af recorded TV  (MPEG sat til DVD normal quality)
Både ved MCE/Nvidea pure video og Hauppauges W2000 med native decoder

Here comes my findings:

a) Kan det være min TV-Out (FX5700) ? Jeg kan se at mine DVD skiver
fungerer perfekt via MCE og TV-Out! Bruger PC'ens DVD output et andet system ?

b) Jeg er sikker på at mit s-video kabel signal ned til HVR-1300 kortet er
perfekt. Jeg har testet (loop tilbage til TV viser perfekt billede)

c) Jeg får samme dårlige kvalitet om jeg anvender s-video til HVR-1300
eller composite til HVR-1300 kortet. Det er jo interessant ! - der burde
være stor forskel!
Det kunne tyde på enten fejl i HVR-1300 kortet eller fejl i FX5700 TV-out
eller nVidea TV-out settings. Men hvorfor virker DVD perfekt via TV-out ?

mvh
John

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har aldrig ejet en DVD optager, og mener (nu får jeg prygl!!) at det allerede er forældet.

Jeg har nu alt på en LaCie harddisk (500 Gb) på en server (en gammel udtjent bærbar der bruger ca. 30 Watt

Hej

Nu bliver jeg nysgerrig - jeg har selv en gammel bærbar jeg øjner chancen for at bruge til noget lignende.

Kan du ikke fortælle lidt mere om dit setup?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:02

#J.F.L

Det kan godt være at jeg har pindet det lidt for meget ud, men jeg kender ikke dine forudsætninger.

Det kan også godt være at jeg har glemt noget, idet jeg har skrevet det efter hukkommelsen, så send mig en pb så retter jeg den til.

Husk venligst at tage backup af vigtige data før du starter

Har den kun USB 1.x så skal du købe et PCCARD USB 2.0 (ca. 2-300 kr.)

Køb en harddisk af den rette størrelse. Er det hele placeret et sted hvor du ikke kan høre den alligevel, så køb den billigste du kan få på www.edbpriser.dk

Sæt den ind i en harddiskbox f.eks. fra Zitech eller www.edbpriser.dk

Installer Win XP på den bærbare.

Døb den Server når du bliver spurgt om Computernavn

Når du bliver spurgt om du har et Domain skal du vælge den anden mulighed og oprette en arbejdsgruppe. Jeg kalder den Hjemme. Det samme skal du gøre på de PCere der ønsker at benytte sig af Serveren. her gør du det via Kontolpanel>System>Computernavn>Skift>Medlem af:Hjemme

Efter installation så Kør evt. Guiden Netværksinstallation fra kontrolpanelet

Slut nu Harddisken til USB 2.0 indgangen på den bærbare

Formater den med NTFS

Opret diverse biblioteker min opdeling er:

familiens navne (f. eks. D:\Hans, D:\Grethe, D:\Adam og D:\Eva)

Funktionsbestemte biblioteker som er fælles (f. eks. d:\musik d:\downloads, d:\Videoer og D:\Billeder

hvert enkelt bibliotek deles (shares) ud. Jeg har valgt at gøre det med fulde rettigheder til alle, idet jeg stoler på familien

det gøres med Filhåndtering>Højreklik på mappen, f.eks. d:\Hans >Deling og sikkerhed>Del denne mappe på netværket og tillad netbrugere at ændre mine filer. Accepter sharenavn her Hans

Fra den enkelte PC oprettes en forbindelse til de navnebestemte biblioteker på Server. Det gøres med Stifinder>Funktioner>Opret forbindelse til et netværksdrev>jeg bruger H for Hjemme drev. Ud for mappe vælgese gennemse. Fra netværkssteder navigerer du så ned til du rammer Den enkelt mappe, f.eks. \\server\hans. Du kan også bare skrive \\server\hans hvis du har navngivet din bærbare server og oprettet et bibliotek der hedder Hans og delt det ud med navnet Hans.

Så skal man have rettet det specielle bibliotek der hedder Dokumenter så det peger på serveren. Vælg Start>Højreklik på Dokumenter>vælg egenskaber>og ændre Placering til H:\> sig ja til at flytte dokumenterne til den ny lokation.

Så har man en server oppe at køre. I andre programmer f.eks. MediaPlayer skal man ændre filplaceringer til den nye lokation som i eksemplt her er \\server\musik

Redigeret af MCenterFreak - 04-April-2006 kl. 17:03
Til top
eth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2005
Sted: Ecuador
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Først bør man finde ud af, om det er det optagede, der er dårligere eller det er tv out på PC'en, der er dårligt. Det gjorde jeg personligt ved at brænde en DVD med et program optaget gennem min MCE 2005 HTPC. Dernæst afspillede jeg denne DVD på min alm. DVD afspiller og resultatet var stort set lige så godt som mit temmelig gode analoge TV signal. Dermed kunne jeg konkludere, at det er TV out på min PC, som er af en for dårlig kvalitet.

Jeg mangler stadig at se output fra min HTPC's DVI-D udgang på et rigtig godt LCD / PLASMA fjernsyn i den korrekte opløsning (helst 1:1 pixelmapning), men jeg har da en forventning om, at det vil være fuldt ud på højde med mit normale analoge antennesignal direkte på TV'et.

Når vi så får en DVB subtitles kompatibel HTPC løsning med noget fornuftig '10 foot interface', så er jeg den der investerer

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

I mit tilfælde er der ingen forskel, jeg har en DVI udgang til mit LCD så alt andet end TV står kniv skarpt. Har prøvet at optage på DVD også. Kvaliteten er den samme(ringe) som fra HHD. Det er TV signalets beandling i Hauppauge 500 der forringes. Jeg har forsøgt både Nvidia og CyberLink som Video decodere uden der er forskel. Optagekvaliteten i MCE er sat til bedste kvalitet.

mvh

eth

eth
Til top
nikope Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2004
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 00:34

Samme problem her... Jeg kører satbox over i hauppauge MCE500, og hvor står det dog dårligt... puha.. Det er grynet og uskarpt, og flyder sammen i bevægelserne... øv. ! Kan man ikke få et super godt capture kort som er kompatibelt med MCE2005 ??

nikope
Til top
Jopp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 14:13

Hvis jeg har forstået det rigtigt så vil vi aldrig ende op med 100% billedkvalitet via satbox til et (f.eks.) Hauppauge kort - der vil altid være lidt tab i processen.

Jeg har nu en rimelig kvalitet fra min Thompson (VIASAT) box - via scart/s-video til mit Hauppauge 1300 kort - og retur via TVout på FX5700. Med rimelig mener jeg lidt bedre end VHS men dårligere end TV.

Det første - lidt simple - issue er at konfigurer satboxens udgangssignal. på min Thompson kan man vælge CVBS (composit) - S-Video - RGB. Jeg vælger S-Video - da CVBS giver det dårligste signal og RGB kan jeg desværre ikke bruge da Hauppauge kun modtager S-Video.

Det næste - lidt mere underlige - er at vælge mPeg decoder. På mit system virker Cyberlink powerDVD 5 bedre end PureVideo (og bedre end Haupauge's native mPegdecoder via win2000). Mit gæt er at Nvideas purevideo decoder er optimeret til grafikkort af 6000 og 7000 serien - og jeg bruger FX5700

mvh
John

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu