recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology - problemer med IPKG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology - problemer med IPKG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology - problemer med IPKG
    Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:56
Hej,

jeg tænkte at der måske sad nogen herinde, som har styr på linux og lignende måder at bevæge sig rundt i, en prompt. Jeg har ikke selv rodet med det i år ti år, så er helt blank. Jeg er logget ind som root via telnet.

Jeg ønsker at installere rTorrent på min Synology DS107+ NAS server og har fundet nogle fine guides. Problemer er at jeg går i stå allerede ved første trin, hvor man skal installere bootstrap package. Det har jeg gjort, men når jeg så skriver
ipkg update

så outputter den med:

/bin/sh: ipkg: not found

Og så sidder jeg helt lost og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Guiden jeg følger er her:
http://forum.synolog...opic.php?t=6437 (step 4)

Den bootstrap package jeg har installeret skulle være den korrekte til min NAS.

Er der nogen, som ved hvad jeg gør galt?

Mange tak.
Til top
kasperbp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2010
Sted: DK
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 14:54
Hvad er ideen med at installere rTorrent? Kan man ikke bare bruge den indbyggede torrent klient?
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 16:28
Jeg har fået det til at virke nu :)
Jeg fandt en anden guide, hvor filen var uploaded et andet sted (dog med samme filnavn) og nu ser det ud til at spille.

Jeg ved ikke hvad ideen er i at bruge rTorrent andet end at det var hvad jeg kunne se var det folk anbefalede. Jeg læste noget med at den indbyggede torrent klient kun kan seede mens man downloader filerne og ikke bagefter.
Til top
jjmikkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 19:04
øøh...og så at man har en uTorrent-lignenede klient som du kan tilgå hvorsomhelst...Det gør det meget lettere...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu