recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD med DD lydspor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD med DD lydspor

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Direkte link til dette indlæg Emne: BD med DD lydspor
    Sendt: 03-Maj-2010 kl. 11:53
hvad sker der for at mange BD film udgives med almindeligt DD lydspor
eks.
The island
Kiss Kiss Bang Bang
The prestige
Rambo 4
og der er fler jeg bare ikke lige kan komme på
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:04
Kan kun gi' dig ret i at det er for ringe!!!

Rambo 4 er med DTS HD MA lyd

The Island er med et rigtigt godt DD 5.1 spor med høj bitrate
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

eks.
The island
Kiss Kiss Bang Bang
The prestige
Rambo 4

Det vise bare at nogle filmselskaber ikke ved hvad Blu-ray er (har lade mig høre at nogle tro at Blu-ray bare er DVD under et andet navn), man lyd er mange gang ikke det værst, men billede der er set overførsler hvor det er en DVD SD master der er opscalet til HD og så galt Bånd SD master er der bruget til Blu-ray film, hvis man ikke viste andet så skulle man tro at det var tale om piratkopier.

Hvis man skal værre sikke på at få det beste lydsport (og billede) skal man nok helst købe film fra USA, har måtte udskifte en del film på grund af dette.

Bl.a. så er Dansk udgivelser helt håbløst, Dansk filmselskaber har ikke begreber om kvalitet (det er så lige meget om det er kopi til biografer eller DVD og Blu-ray).

Desværre så er det de lette penge, der styre i denne branche og der sidder folk der uden, der ikke har et begreb om film. 

Har set film hvor der var naturlig korn (filme stil), og havde gør man, man ligge DNR på for at fjerne disse naturlig korn, resultat er så et uskarp og et bilde uden detaljere, og for at kompenser for dette ligge man så lige EE på, som det skulle hjælp.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 12:11
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:09
De tre første er ældre udgivelser, hvor der ofte var DD lydspor - specielt fra Warner.

Dog er de for det meste i en højere bitrate end tilsvarende lydspor på DVD.

Redigeret af lunddal - 03-Maj-2010 kl. 12:10
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

eks.
The island
Kiss Kiss Bang Bang
The prestige
Rambo 4

Det vise bare at nogle filmselskaber ikke ved hvad Blu-ray er (har lade mig høre at nogle tro at Blu-ray bare er DVD under et andet navn), man lyd er mange gang ikke det værst, men billede der er set overførsler hvor det er en DVD SD master der er opscalet til HD og så galt Bånd SD master er der bruget til Blu-ray film, hvis man ikke viste andet så skulle man tro at det var tale om piratkopier.

Hvis man skal værre sikke på at få det beste lydsport (og billede) skal man nok helst købe film fra USA, har måtte udskifte en del film på grund af dette.

Bl.a. så er Dansk udgivelser helt håbløst, Dansk filmselskaber har ikke begreber om kvalitet (det er så lige meget om det er kopi til biografer eller DVD og Blu-ray).

Desværre så er det de lette penge, der styre i denne branche og der sidder folk der uden, der ikke har et begreb om film. 

Har set film hvor der var naturlig korn (filme stil), og havde gør man, man ligge DNR på for at fjerne disse naturlig korn, resultat er så et uskarp og et bilde uden detaljere, og for at kompenser for dette ligge man så lige EE på, som det skulle hjælp.

Mere vås fra dig.

Størstedelen af de film som kom med DD herhjemme kom også med DD i USA. Endvidere er DVD Masters også taget i større størrelse og derefter nedskaleret til dvd. Dvs. at det er en hd master, men denne er blot ikke optimeret til blu-ray da det var forventet denne skulle nedskaleres.
Jeg kan endvidere nævne at de danske selskaber (udover nordisk film) intet har med mastering at gøre! De får masters fra selskaberne som ejer rettighederne. Dvs. SF-Film får fra New Line og Fox, Sony fra Sony, Paramount fra Paramount, Disney fra Disney og Universal fra Universal. Scanbox får primært fra Atlantis som også bliver kritiseret i USA.

Lær facts før man åbner munden (talemåde)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:39

Ja, den har vi været igennem før. Ligesom med dvd er nogle udgivelser bare for dårlige, men på Blu-ray er procentdelen altså LANGT mindre, og starten på formatet var uendeligt meget bedre end dvd fik. Iøvrigt kan jeg ikke se hvad det har at gøre med tråden her...

Kan du komme med nogle specifikke eksempler, i stedet for bare en omgang varm luft? Mange udgivelser af danske film er 1080i/50, men det er fordi filmene er lavet til at blive vist med 25 billeder i sekundet, så det er den eneste måde at gøre det ordentligt på, på Blu-ray-formatet.

(EDIT: Jeg kan så se, med hjælp fra ovenstående indlæg, at jeg nok har misforstået denne del af dit indlæg. Som nævnt har de danske udgivere så godt som aldrig noget at gøre med mastering, så i mindst 95% af tilfældene vil en dansk udgivelse være identisk med de andre, gode udgivelser. Jeg har købt MANGE danske udgivelser efter formatet er blevet rigtigt udbredt herhjemme, og jeg kan ikke huske et tilfælde hvor jeg har manglet noget i forhold til f.eks. en amerikansk udgivelse)

I det hele taget får det du skriver det til at lyde som om, at hveranden BD-udgivelse er noget hø. Sådan hænger tingene jo ikke sammen. For hver dårlige eller under middel udgivelse er der 10, 20 eller 50 gode, som på alle leder og kanter er formatet værdigt.

Redigeret af Naiera - 03-Maj-2010 kl. 12:45
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:45
HVORFOR skal vi spiser af med 1080/50i bare fordi at filmen er skudt i 25fps, det er jo ligeså let at udgiven dem i 1080/50p så skulle man slippe for problemet med at BD afspille skal lave de-interlace hvad mange BD afspiller ikke er god til.

Ja jeg er træt at alle de ringe BD udgivelser der er på marked, gå sku snart over til DVD og ja hveranden BD-udgivelse er noget hø.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 12:46
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:52

HVORFOR skal vi spiser af med 1080/50i bare fordi at filmen er skudt i 25fps, det er jo ligeså let at udgiven dem i 1080/50p så skulle man slippe for problemet med at BD afspille skal lave de-interlace hvad mange BD afspiller ikke er god til.

Neeeej. 1080p/25 (ikke 50) kan man ikke bruge på Blu-ray! Formatet understøtter det ikke.

Men du har ret i problemet med de-interlacing. Det er de færreste afspillere der er gode til det; og da slet ikke de billige i 1000-1500 kroners klassen som er dem der sælges flest af i dag. Det er dog svært at klandre de specifikke udgivelser af danske film for dét, da 1080i/50 er den mest korrekte måde at udgive disse film. Ligesom med dvd må det så være op til den kvalitetsbevidste forbruger at købe hardware der kan de-interlace ordentligt. Resten må så overleve at én ud af 25 af deres BD-film mangler lidt på opløsningen.

Ja jeg er træt at alle de ringe BD udgivelser der er på marked, gå sku snart over til DVD.

Sludder. De fleste udgivelser er gode. Hvis du er overbevist om noget andet, så må du bevise det på en eller anden måde, i stedet for bare at blæse løs af din evindelige varme luft.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:55
Det er ikke varm luft, fint at i synde at alle BD udgivelser er så meget beder end DVD.

Fik ikke svar på hvorfor man ikke kan udgive en BD i 1080p/50 i sted for 1080i/50 ?

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 12:59
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:59

The island
Kiss Kiss Bang Bang
The prestige

Nu synes jeg altså det er forkert at skrive MANGE. Hvis du vil bakke det op, så må du nævne flere end en håndfuld Wink (men der ér selvfølgelig flere, og jeg kunne da godt remse en lille liste op, baseret på min egen samling)

Men jeg er da næsten sikker på at du tager fejl med hensyn til The Prestige. Kan det virkeligt passe at man har fjernet det fine PCM-spor der er på den amerikanske udgivelse?

Hvad angår The Island og Kiss Kiss Bang Bang ville jeg skyde skylden på HD DVD. De kom på samme tid som HD DVD'en, eller blev senere udgivet som direkte kopier heraf, og som bekendt var HD-lyd jo en sjældenhed på HD DVD. Det var klart formatets største svaghed. Jeg har næsten 150 HD DVD'er, og andelen heraf med HD-lyd er vel under 1/3. En meget stor del af BD-udgivelserne der kun har DD-lyd vil jeg gætte på har kun dette af samme årsag.

Redigeret af Naiera - 03-Maj-2010 kl. 13:04
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:02

Det er ikke varm luft, fint at i synde at alle BD udgivelser er så meget beder end DVD.

Det ér varm luft når du ikke kan finde ud af at bakke det op på nogen måde. Du skriver at du er træt af alle de dårlige BD-udgivelser, men kan ikke levere bare en lille smule bevis for at en stor del af dem er dårlige. For det er de jo ikke! Ja, der findes nogle dårlige, men det er et absolut fåtal.

Fik ikke svar på hvorfor man ikke kan udgive en BD i 1080p/50 i sted for 1080i/50 ?

Jo du gjorde. Formatet understøtter ikke 1080p/25 (igen, IKKE 50, for det ville være fjollet at lagre billedet to gange), så det kan man ikke bruge.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:10
Der er nu en hel del titler:

Her minus Listen