|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() Sendt: 30-April-2010 kl. 19:56 |
Hejsa
Har forgæves forsøgt at få svar på Qnap's eget forum så nu prøver jeg her: Jeg har en Qnap 219p, hvori der sidder 2x1tb diske i raid. Den plads fik jeg hurtigt brugt op, og købte en 1,5tb USB ekstern disk at udvide med. Den er nu også ved at være fyldt og jeg har længe spekuleret over hvordan jeg i fremtiden kan udvide kapaciteten. Jeg er nemlig ikke særligt interesseret i at gøre det igennem USB/Esata portene da det både er en små dyr (per mbyte) og ikke særlig elegant løsning. Så umiddelbart skal der ikke tilføjes flere enkeltstående usb/esata drev. Og at købe en Qnap nas mere og bruge iscsi virker også som en dyr løsning. Jeg har undersøgt eksterne "kabinetter" lidt, altså simple 4 drev's holdere hvori man indsætter 4xsata hd's, og derefter igennem et kabel slutter til Qnap (noget ala det her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=raidsonic&sp=all&pid=438150 ) men umiddelbart understøtter Qnappen kun maks 2tb ved den slags tilslutninger. Så nu håber jeg i kan hjælpe mig :) Redigeret af FriendlyMots - 30-April-2010 kl. 19:57 |
|
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705 Focal Sib PS3/Xbox360 Hddvd addon |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ps. det du linker til er et internt kabinet! Som jeg ser det er der kun en måde! - sælg din 219'er og køb en 4 eller 5 serie model.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
Det er da vist en Storm P. løsning
![]() Det lyder som om du skal starte forfra med en meget større Qnap. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Hmm ja desværre er det umiddelbart den eneste løsning, men dæleme også en dyr måde at få 4 sata diske på netværk... :(
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay fundet den her som vist mere er det jeg søger efter: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=studio+edition&sp=all&pid=606172 Andre der måske har forslag til noget endnu større? |
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Syntes ikke det er en god ide at udvide via Usb/esata pga ekstra kabler osv.
men først bør du gøre op med dig selv om hvor meget plads der skal bruges ? skal du havere mere end 2TB med lidt sikkerhed så må du finde en model med plads til 4 diske eller mere
har selv en 219p som er fyldt med ca 1TB data i raid 1 og overvejer andre løsninger |
|
![]() |
|
![]() |
Okay endelig fandt jeg præsis det jeg søgte, nemlig den her: http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-EX-50B-HDD-Hot-Swap-RAID-Case-black::13958.html |
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
hmm, skrev du ikke til start, at qnap ikke håndterede mere end 2TB på esata porten? og denne er til en PC med PCI kort? så er det vel ikke den bedste løsning, selvom den til en pc ville være smart nok.. (jeg kunne da godt selv finde på den løsning til min linux maskine)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo men fik linket den her tråd inde på qnap forummet: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=24&t=23912&p=118937&#p118937 Og ifølge den har den nyeste firmware fikset problemet med maks 2tb. Og med hensyn til pci og pc, var der netop en i den tråd der havde haft præsis den Lian Li sat til og den virkede med over 2tb.
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Før i går helt amok med udskiftning så vil jeg lige påpege at din QNAP understøtter Online RAID Capacity Expansion så du kan udskifte dine 1 TB drev med nogle større. Jeg kan dog ikke se hvordan det kan virke med RAID 0, men eller skulle det være en relativt billig løsning.
|
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
tror ikke man kan udvide i RAID 0 mode men i RAID 1 mode kan man sagtens
Men grænsen er ved 2TB men det er jo også en del.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |