|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 28-April-2010 kl. 10:40 |
Hejsa,
Jeg har opsat et trådløst netværk derhjemme med en router fra elgiganten (300 mbit/s trådløst n netværk), og en DS210J NAS direkte kablet til routeren. Min PC har en wireless DWA140 dongle i en USB2.0 port.
Når jeg ser på "signal strength" i windows´ processlinie står der "very good" (4 ud af 5 streger), og at hastigheden er omkring 216 mbit/s.
Når jeg så overfører filer til min NAS falder hastigheden i proceslinien til 85 mbit/s selvom "signal strength" er uændret. Når jeg holder op med at overføre stiger hastigheden igen til 216 mbit/s. Dvs at jeg overfører svt 86 mbit/s (altså omkring 6-7 MB/s).
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor hastigheden ikke kan komme op på mere, og hvorfor den kun falder når jeg overfører noget?
Jeg bruger filezilla over ftp.
Mvh
Mikkel
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Selvom jeg ikke har den store indsigt i det så vel tro at det er pga. to ting:
1) Du bruger FTP og den protokol "æder" noget af båndbredden. 2) Din NAS kan måske ikke følge med til mere. Hvis nu du ikke bruger FTP, men kobler dig direkte på en af de shares som din NAS eksponerer på nettet hvad er din overførselshastighed så+ |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Den er den samme som hvis jeg bruger ftp. (Timet med en 4,7 Gb fil). Nas´en burde kunne følge med. De reklamerer trods alt med overførselshastigheder på omkring 30-40 MB/s
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Hvilken hastighed har du hvis du bruger kabel ?
BS |
|
![]() |
|
![]() |
Omkring den samme, men det giver jo også god mening, da LAN stikket kun er en 100 mbit/s udgang...
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
De 30-40 Mb/s er de ikke afhængig af hvilken protokol du benytter til overførslen? Altså hvis det er fra en Windows maskine så sker det over Samba som ikke er så hurtigt som NFS. Og det har vel også betydning hvilke harddiske der er sat i den.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger Win XP. Er det muligt at overføre via NFS, og hvilket program er det bedste til det?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det mener jeg ikke du kan fordi Windows understøtter ikke NFS kun SMB. Så selv om din NAS gør, så gør det ingen forskel fordi Windows vil altid bruge dine shares som SMB.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Et hastighedsproblem af den umiddelbart mere mystiske slags. Desværre giver du ikke alle oplysninger der er nødvendige, for godt nok understøtter routeren 802.11n men er dens LAN hastighed 100 Mbit/s eller 1 Gbit/s. Det er helt klassisk for den billige routere at selv om de understøtter 802.11n så har de stadig kun 100 Mbit/s LAN porte, for det er et nemt sted at spare.
Jeg antager at du mener Mbit/s (Megabit per sekund) når du skriver mbit/s (millibit per sekund). I forhold til matematikken så er der noget der skal regnes efter. Du skriver at du overfører med 86 Mbit/s, med standard faktoren på 8 giver det altså 10,75 MB/s og ikke 6 - 7 som du skriver. 86 Mbit/s er omkring den hastighed man kan forvente at opnå på en 100 Mbit/s netværksforbindelse. De 100 Mbit/s er den rå netværkshastighed men for hver skridt man tager op igennem protokolstakken går der en mindre mængde fra til kontroldata og andet protokolspecifikt. Det omtales som overhead, og et overhead på 10 - 15 % er indenfor hvad man bør forvente. Igen peger resultaterne tilbage til at der befinder sig en 100 Mbit/s netværksforbindelse et eller andet sted i kæden og den eneste kablede forbindelse du har fortalt om er mellem routeren og din NAS boks. Hvorfor Windows rapporterer dine hastigheder som den gør vil jeg overlade til andre at gætte på, jeg synes dog at dette er relevant i sammenhængen. |
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, lan hastigheden er 100 Mbit/s. Og jeg kommer som sagt op på ca 9 MB/s ved kabel.
Problemet er ved det trådløse. Den eneste kablede forbindelse er vel så den mellem routeren og NAS´en. (Hvis jeg f.eks overfører en fil fra min PC til NAS´en over det trådløse.). Jeg bruger et cat 5 kabel mellem routeren og NAS´en, så det burde heller ikke være her problemet er.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Er det lan hastigheden på din router eller lan hastigheden på din bærbare? Du skriver ikke hvad din router hedder, men har du checket om dens kablede udgange er gigabit eller kun 100 mbit? |
|
![]() |
|
![]() |
Nåh, ja for dælen da.
Der gik lige en prås op for mig. Selvfølgelig er hastigheden begrænset til omkring 100 Mbit/s da det er det hurtigste LAN udgangen kan præstere. Hvorfor dælen laver men også en router 300 Mbit/s trådløs router med kun 100 Mbit/s LAN udgang? L**** elgiganten.
Nå, jeg vil prøve at bytte routeren hos elgiganten hvis de er til at handle med. Det er jo trods alt 1½ mdr siden jeg købte den...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |