|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() Sendt: 28-Marts-2006 kl. 19:17 |
Hey alle! Jeg byggede mig en ny computer her for en 3mdr siden, som står i soveværelset hvor jeg bruger den. Da jeg samtidig står og skal købe LCD TV til soveværelset, så er det jo meget oplagt at jeg tilslutter den min computer også. Umiddelbart er valget faldet på et LG 26LX2R, medmindre I anbefaler en anden skærm? Umiddelbart skal jeg selvfølgelig have TV-tuner i min maskine, hvis jeg ønsker at se eller optage TV, men det ved jeg ikke helt endnu om jeg vil. Som det ser ud nu, så ønsker jeg bare at afspille DVD i god kvalitet og .avi filer. Jeg har XP Pro installeret, men vil det ikke være en idé jeg også installere Windows Media Center Edition 2005 på den også, så jeg kan boote op i det når jeg ønsker at bruge maskinen som mediacenter eller hvad har I af foreslag? Evt et andet OS der er bedre? Og hvordan fungerer generelt alt det her med softwaren? Nogen programmer, der er et must at have? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg kender ikke så meget til LG-skærmene, men jeg ved at Samsung laver nogle af de bedste paneler på markedet. Kig engang på denne type skærm - den serie bliver skamrost verden over: Jeg vil anbefale dig at starte med at installere et mindre mediacenter såsom media portal. Det er freeware og kan nemt installeres ovenpå din XP Pro. MCE er derimod lidt tungere at danse med hvad installation angår. Da du umiddelbart kun vil bruge den til at afspille film er det nok overkill at sætte MCE op - i hvert fald til at starte med. Iøvrigt kan Mediaportal det samme (og mere til) men har dog lidt stabilitetsproblemer. Uanset hvad vil jeg anbefale dig at køre med VLC player som er en media player der æder alle såvel kendte som ukendte media formater.... HÅber du kunne bruge lidt af disse råd Redigeret af troelsit - 28-Marts-2006 kl. 19:55 |
|
![]() |
|
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() |
De Samsung skærme du linker til understøtter desværre ikke 1:1 pixelmapping via HDMI/DVI så de er udelukket. Havde ellers først besluttet mig for en R51B. Jeg tror jeg vil prøve at lege med det MediaPortal. Bruger i forvejen VLC player men kvaliteten på min normale 19" Samsung Syncmaster PC-monitor er mildest talt ikke imponerende i forhold til hvis jeg ser på mit CRT tv eller min Sanyo Z3. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Har svaret i det andet forum :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |