|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
diskone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2005 Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 08-Marts-2006 kl. 09:22 |
Hejsa alle! I min nuværende MCE maskine har jeg et Hauppauge WinTV 150 MCE analog tuner siddende. Nu har jeg så købt en DVB-T USB Tuner for lige at teste om der er noget at hente mhs til billedekvalitet og lyd. Med det medfølgende software til DVB-T Tuneren går DR1, DR2 og TV2 klart og fint ind, og det ser dejligt ud i forhold til min analoge tuner :) - Så lang så godt! Men hvad gør man i MCE når man har 2 tunere? Hvis jeg gøre TV Setup guiden igennem og vælger Antenne og analog så finder den kun alle mine analoge kanaler og hvis jeg vælger antenne og digital så finder den kun de 4 DVB-T kanaler!?!? Den skal lige siges at den analoge tuner sidder på et fælles antenne anlæg og DVB-T sidder på den medfølgende antenne. Hvad skal man gøre hvis man vil have alle kanaler fra den analoge tuner og alle fra DVB-T'en? Nogen der har erfaring med MCE og SDTV + DVB-T tunere? Håber i har nogle gode forslag herinde :)
Redigeret af diskone |
|
![]() |
|
SvendBent ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Du kan ikke få begge ting på en gang i MCE Søg fx på Digitalt TV i dette forum for mere info. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad så hvis man nu smider sådan en her i: http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_hvr1300mce.ht ml Den har jeg en alm analog tuner og en DVB-T tuner, men kun et antenne stik! Vil det så ikke sige man bare kan sætte et T-stik på med den alm antenne i det ene hul og forenings antennen i det andet? Eller vil det ikke fungere for MCE mon?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har sådan en og det er fuldstændig det samme problem: enten analog eller digital. Pisseiriterende Du skal forøvrigt være opmærksom på manglende undertekster på TV2, men det kan du se mere om på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9938&P N=1
|
|
![]() |
|
![]() |
Doh! Det gir jo slet ingen mening jo!?!? Der må da være en eller anden form for hack! Det må jeg vist heller kigge lidt på ... |
|
![]() |
|
jesperjazz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2006 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Det må vel være muligt at anvende den eksterne indgang på sit WinTV500 MCE kort til en ekstern DVB-T tuner og lade MCE fjernstyre denne som med en anden SAT boks? Således får man vel bøde 2 analoge samt DVB-T (tillige med undertekster afh. af DVB-T modtager) Eller hva´??? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men man kan stadig kun een signaltype ad gangen. Man kan ikke både have Antenne og Sat. Med to tunere kan man kun have Sat+Sat eller Antenne+Antenne eller Kabel+Kabel
|
|
![]() |
|
![]() |
Tror det ville være mere nice den anden vej. Altså hvis nu man have et DVB-T tuner kort med en eller andet form for indgang og så en analog tuner box som "STB" i media center. Ellers ville man nok smadre det digitale signal hvis man smed det ind via ingangen på dine analoge tuner... Er der nogen der har prøvet noget lignende? |
|
![]() |
|
![]() |
Mon vi får muligheden for at blandet analoge og digitale signaler i Windows Vista Media Center? |
|
![]() |
|
jesperjazz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2006 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Check lige ALDI kataloget der er kommet idag...den har 2 analoge, 2 DVB-T samt 2 DVB-S...gad f... godt prøve den i praksis! Kom nu Microsoft... |
|
![]() |
|
![]() |
Dur ikke! Ihvetfald ikke til MCE. Jeg købte den selv sidste gang den var til salg i Aldi. Tuneren er et eller andet hejmmestrikket (godt nok med Philips tunere) men jeg kan simpelthen ikke få tuneren til at spille med MCE. På forespørgsel til Medion i Tyskland fik jeg svaret, at de ikke vil udvikle drivere til MCE. DVB-S er kun Free To Air, altså hverken Canal Digital eller Viasat, kun polske og russiske synkronisereede B film fra 50erne. Købte så en PVR 500 i stedet, men der er desværre ikke DVB-T. men maskinen kører ellers fortinligt! Redigeret af MCenterFreak - 28-Marts-2006 kl. 16:55 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |