|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() Sendt: 26-Marts-2006 kl. 23:38 |
Nu har jeg en del film på min harddisk som er DVD-images. Dvs. de ligger gemt som én fil i et .iso eller .img format. Jeg bruger normaltvis VLC player til at afspille filerne, hvilket fungerer super. Problemet er bare at jeg gerne vil have dem til at køre i MCE også. Nogle erfaringer med dette? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
No problem Du gør: Videoer>Højrekliktil højre>Tilføj Videoer>Tilføj Mapper>Fra denne computer (medmindre de ligger på en anden computer)>Og så vælger du det drev/bibliotek hvor dine VIDEO_TS (DVD) filer ligger UPS! Så lige du havde dem som et ISO image, så skal du først oprette et virtuelt DVD drev. Det kan jeg sgu ikke lige huske hvordan man gør, idet jeg bruger Nero hvor det ligger i pakken. Men det må der være andre der kan huske. Jeg mener forøvrigt ikke der er fordele ved at de ligger som ISO images, idet det kører fint med VIDEO-TS i næsten alt afspilnings SW, incl. MCE og WMP Redigeret af MCenterFreak - 26-Marts-2006 kl. 23:55 |
|
![]() |
|
Tracebuzta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Status: Offline Point: 140 |
![]() |
My Movies..........det er det eneste rigtige :-)
|
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Men der ligger jo ingen direkte Video_TS filer... De ligger som et image - altså som en .iso eller .img fil.
|
|
![]() |
|
Tazman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Som Tracebutza siger: MyMovies..... Det vil du ikke fortryde
![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg rettede den lige til, men det var nok medens du svarede Tracebuzta Har sikkert ret i at MyMovies er et godt produkt. Jeg har ikke prøvet det, men kun læst godt om det. Så prøv det og delagtigør os i hvad du kommer frem til |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede lige at installere det, men fik fejlen: "provideren microsoft.jet.oledb.4.0 er ikke registreret på lokale computer" Det lyder til at være noget database-halløj der mangler at blive installeret først? |
|
![]() |
|
![]() |
Indtil du får svar, så er et virtuelt DVD drev en god løsning |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php Bruges til at lave virtuelle dvd-drev, derefter mounter du .iso eller .img filen til et af de virtuelle dvd-drev hvorefter det vil fremstå med .ifo og .vob filer som en almindelig dvd-video og kan afspilles i MCE
Redigeret af spawn - 27-Marts-2006 kl. 00:25 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
troelsit: Der er noget galt med MDAC på din maskine - der skulle være et MDAC repair tool man kan downloade - prøv at køre det. Mvh Brian |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede lige at installere Media Portal, hvilket til min store overraskelse virkede MEGET bedre end MCE. Bedre på den måde at det hele er mere fleksibelt istedet for den restriktive tilgang Microsoft ofte har til tingene. Jeg brugte 30 min. på Mediaportal og alt var meget nemt at gå til til trods for de mange indstillinger og muligheder, så jeg vælger at bruge dette istedet. Eksempler på features: Kort sagt minder Media Portal mere om den gamle Xbox's media center som stadig efter min mening er det bedste på markedet. Lød måske lidt som en reklame, men er bare meget imponeret! Redigeret af troelsit - 27-Marts-2006 kl. 08:31 |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
troelsit: Der er ingen tvivl om at MediaPortal er et mere åbent system - og for brugere som gerne vil pille i alting kan den være mere brugbar. Hovedparten af de folk der har prøvet begge dele ender dog somregel i MCE igen grundet manglende stabilitet i MediaPortal - hvilket jo netop er årsagen til at MCE er forholdsvis "lukket", det skal helst bare virke.... Du kan også overveje Meedio hvor du helt sikkert også kan brænde rigtigt mange timer af på at sidde og konfigurere ting... Derudover kan du nu også få MCE til at afspille TS filer, de skal så vidt jeg ved blot registreres som "perceivedType=video". ISO'er mounter den dog ikke uden brug af "My Movies"... Mvh Brian Binnerup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |