|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 20-Februar-2010 kl. 01:02 |
||
Hey Allesamme
Jeg tænker over om mit næste køb skal være en BLU RAY afspiller. Men jeg har hørt at hvis man ikke har et Full-HD fjernsyn så vil man ikke kunne se forskel på min dvd afspiller (som i mit tilfælde er en Xbox 360), og en BLU RAY afspiller. Men det kunne være i kunne gøre mig klogere :D Jeg har nogle enkelte krav til BLU RAY maskinen: 1. Den skal kunne spille almindelige DVD'er 2. Den skal have de nye lydformater. 3. Prisen skal være i økonomi klassen. Altså så vi snakker ikke om en maskine til 15000kr. men måske 1000-6500kr. Men i giver jeres bud også vil jeg vurdere :D Jeg har ikke et surround sound endnu men jeg har tænkt mig at blive ved med at bygge videre på min biograf :D Det skal lige sige at jeg er ny her og det virker som et fedt forum :D
|
|||
![]() |
|||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
||
Panasonic bd 60 eller 80
|
|||
![]() |
|||
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
||
Oppo BDP-83 er et godt bud,eller Denon DBP 2010,Cambrigde AZUR 650BD,Pioneer BDP-LX52,som er i den dyre ende,panasonic dmp-bd 60 eller 80,som er i den billige ende. |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja du kan se forskel HD og SD, uanset om det full HD eller ej.
åbenbart ikke en fona sælger ![]() der er mange andre ting, der er afgørende om et billede er godt eller ej. ghost-the-man bud har givet nogle fine bud Redigeret af xcardman - 20-Februar-2010 kl. 08:39 |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Jeg har selv et 720p TV i soveværelset og det er en tydelig forskel på DVD og Blu-ray.
Ligesom et af de indlæg vil jeg i den billige ende pege på Panasonic. Jeg har selv en BDP-55 og den har ikke fejlet mig endnu. Det eneste jeg kan kritisere lidt er dens DVD afspilning.
I den dyere ende (ca. 5000,-) er Oppo'en en klar favorit. Der hvor du særligt vil opleve forskelle er på på DVD afspilningen og så selvf. DVD-Audio og SACD (hvis du benytter disse formater). Har du hidtid været tilfreds med en alm. DVD afspiller fra Elgiganten/Bilka etc ville jeg nok bare vælge Panasonic'en og bygge derfra.
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Prøv at tage et kig på denne sammenligning af DVD og en HDTV-udsendelse:
http://www.cornbread.org/FOTRCompare/ Han har skaleret HDTV-billederne ned til alm. DVD-opløsning, og alligevel er de langt bedre, både i farver og i detaljer. Se f.eks. personernes hår i Shot 5 og Shot 7. Og så er HDTV ikke engang fuldt på højde med Blu-Ray... Så med andre ord er DVD faktisk ikke godt nok til at give fuld kvalitet i DVD-opløsning. Derfor vil man også få en kvalitetsforskel med et TV, som ikke understøtter FullHD - eller for den sags skyld alm. HD. |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
||
Hvis budgettet tillader Oppo 83, så er der ingen grund til at kigge videre. Køb den, og glæd dig over, at du har den bedste BD-afspiller på markedet.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
||
Enig - Især hvis man har nogle dvd-film, man stadig vil se. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Jeg mælde mig også i koret der sige Oppo BDP-83, hvis man skal havde max ud af DVD og Blu-ray film i 1080i. Og nok så vigtig så blive der udgave der blive solgt her i landet, lev. kodefri både på Blu-ray og DVD siden, så er det ligegyldig hvor i verden man har købt sine DVD og Blu-ray film, Oppo BDP-83 kan vise dem. Og en uændret Oppo BDP-83 er jo god nok til Lexicon, her hedder den så bare Lexicon bd30 og koste 35.000,- kr. Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 15:21 |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Den bedste afspiller til prisen - så er vi enige
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Selfølig fås der en der en er beder nemlig Oppo BDP83SE og Oppo BDP-83 NuForce Edition, så er vi nok en klasse eller måske to over Pioneer BDP91. Men vel når Lexicon kan sælge en uændret Oppo BDP83 for 35.000-- kr. så kan den da ikke være helt ringe. Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 16:16 |
|||
![]() |
|||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
![]() |
||
Nå-nå da, en til to klasser over Pioneer, det tvivler jeg nu stærkt på... Mvh Michael/MF1971
|
|||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |