recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er BLU RAY det rigtige valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr BLU RAY det rigtige valg?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Er BLU RAY det rigtige valg?
    Sendt: 20-Februar-2010 kl. 01:02
Hey Allesamme

Jeg tænker over om mit næste køb skal være en BLU RAY afspiller. Men jeg har hørt at hvis man ikke har et Full-HD fjernsyn så vil man ikke kunne se forskel på min dvd afspiller (som i mit tilfælde er en Xbox 360), og en BLU RAY afspiller.

Men det kunne være i kunne gøre mig klogere :D 

Jeg har nogle enkelte krav til BLU RAY maskinen:

1. Den skal kunne spille almindelige DVD'er
2. Den skal have de nye lydformater.
3. Prisen skal være i økonomi klassen. Altså så vi snakker ikke om en maskine til 15000kr. men måske 1000-6500kr. Men i giver jeres bud også vil jeg vurdere :D

Jeg har ikke et surround sound endnu men jeg har tænkt mig at blive ved med at bygge videre på min biograf :D

Det skal lige sige at jeg er ny her og det virker som et fedt forum :D
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 08:17
Panasonic bd 60 eller 80
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 08:32
Oppo BDP-83 er et godt bud,eller Denon DBP 2010,Cambrigde AZUR 650BD,Pioneer BDP-LX52,som er i den dyre ende,panasonic dmp-bd 60 eller 80,som er i den billige ende. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 08:39
Ja du kan se forskel HD og SD, uanset om det full HD eller ej.
åbenbart ikke en fona sælger Wink
der er mange andre ting, der er afgørende om et billede er godt eller ej.
ghost-the-man bud har givet nogle fine bud

Redigeret af xcardman - 20-Februar-2010 kl. 08:39
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Jeg tænker over om mit næste køb skal være en BLU RAY afspiller. Men jeg har hørt at hvis man ikke har et Full-HD fjernsyn så vil man ikke kunne se forskel på min dvd afspiller (som i mit tilfælde er en Xbox 360), og en BLU RAY afspiller.

Jeg har selv et 720p TV i soveværelset og det er en tydelig forskel på DVD og Blu-ray.

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Jeg har nogle enkelte krav til BLU RAY maskinen:

1. Den skal kunne spille almindelige DVD'er
2. Den skal have de nye lydformater.
3. Prisen skal være i økonomi klassen. Altså så vi snakker ikke om en maskine til 15000kr. men måske 1000-6500kr. Men i giver jeres bud også vil jeg vurdere :D

Ligesom et af de indlæg vil jeg i den billige ende pege på Panasonic. Jeg har selv en BDP-55 og den har ikke fejlet mig endnu. Det eneste jeg kan kritisere lidt er dens DVD afspilning.

I den dyere ende (ca. 5000,-) er Oppo'en en klar favorit. Der hvor du særligt vil opleve forskelle er på på DVD afspilningen og så selvf. DVD-Audio og SACD (hvis du benytter disse formater). Har du hidtid været tilfreds med en alm. DVD afspiller fra Elgiganten/Bilka etc ville jeg nok bare vælge Panasonic'en og bygge derfra.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:51
Prøv at tage et kig på denne sammenligning af DVD og en HDTV-udsendelse:
http://www.cornbread.org/FOTRCompare/

Han har skaleret HDTV-billederne ned til alm. DVD-opløsning, og alligevel er de langt bedre, både i farver og i detaljer. Se f.eks. personernes hår i Shot 5 og Shot 7.

Og så er HDTV ikke engang fuldt på højde med Blu-Ray...

Så med andre ord er DVD faktisk ikke godt nok til at give fuld kvalitet i DVD-opløsning. Derfor vil man også få en kvalitetsforskel med et TV, som ikke understøtter FullHD - eller for den sags skyld alm. HD.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:50
Hvis budgettet tillader Oppo 83, så er der ingen grund til at kigge videre. Køb den, og glæd dig over, at du har den bedste BD-afspiller på markedet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis budgettet tillader Oppo 83, så er der ingen grund til at kigge videre. Køb den, og glæd dig over, at du har den bedste BD-afspiller på markedet.

Enig - Især hvis man har nogle dvd-film, man stadig vil se.

Venlig hilsen
KB
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Enig - Især hvis man har nogle dvd-film, man stadig vil se.

Jeg mælde mig også i koret der sige Oppo BDP-83, hvis man skal havde max ud af DVD og Blu-ray film i 1080i.

Og nok så vigtig så blive der udgave der blive solgt her i landet, lev. kodefri både på Blu-ray og DVD siden, så er det ligegyldig hvor i verden man har købt sine DVD og Blu-ray film, Oppo BDP-83 kan vise dem.

Og en uændret Oppo BDP-83 er jo god nok til Lexicon, her hedder den så bare Lexicon bd30 og koste 35.000,- kr.

Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 15:21
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 15:42

Det er da en sandhed med modifikationer. Det afhænger så sandelig af hvad man prioritere.

Den bedste afspiller til prisen - så er vi enigeWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er da en sandhed med modifikationer. Det afhænger så sandelig af hvad man prioritere.

Selfølig fås der en der en er beder nemlig Oppo BDP83SE og Oppo BDP-83 NuForce Edition, så er vi nok en klasse eller måske to over Pioneer BDP91.

Men vel når Lexicon kan sælge en uændret Oppo BDP83 for 35.000-- kr. så kan den da ikke være helt ringe.

Redigeret af Startrek - 20-Februar-2010 kl. 16:16
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Selfølig fås der en der en er beder nemlig Oppo BDP83SE og Oppo BDP-83 NuForce Edition, så er vi nok en klasse eller måske to over Pioneer BDP91.

Men vel når Lexicon kan sælge en uændret Oppo BDP83 for 35.000-- kr. så kan den da ikke være helt ringe.

Nå-nå da, en til to klasser over Pioneer, det tvivler jeg nu stærkt på...

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu