recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Surround lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen Surround lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheEdge_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen Surround lyd
    Sendt: 04-November-2005 kl. 17:35

Hi

Jeg har lige fået bygget mig en Media center PC.. alt fungere som det skal undtaget surround lyd.. Når jeg afspiller en dvd via MCE for jeg kun stereo lyd  men hvis jeg afspiller dvd via Powerdvd eller Windvd for jeg surround lyd.. Har prøvet Nvidia decoder, powerdvd og windvd men det hjælper ikke så længe jeg bruger MCE til at afspille dvd..  Jeg bruger onboard lydkort med S/PDIF out..  Har også prøvet de forskellige speaker setup i MCE men heller ikke det hjælper mig.. Derfor håber jeg at der er nogle som kan hjælpe

BRUTAL -= Now your playing with power =-
Til top
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 10:21

Jeg har præcis det samme problem. Kan få det til at virke men PowerDVD men ikke MCE.

Jeg har været inde i properties for DVD lyd i MCE, hvor man kunne vælge Use SPDIF under speaker ennironment, men når jeg  vælger den, springer den selv tilbage til den højttaler opsætning der var lavet før.

Min forstærker viser hele tiden at der kun kommer stereo signal på SPDIF indgangen uanset hvad jeg afspiller.

Mit bundkort er et Asus P4B533 mener jeg det hedder, og jeg anvender onboard lydkort. Ved det er af ældre dato, men som sagt har jeg haft det til at virke med PowerDVD.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 10:52

Hej

Hvilket lydkort bruger du???

Det kan være du skal ind i programmet der styrer det, fx Creative Speaker Settings, hvis det er sådan et kort. Ændrer det til 5.1 og husk under Bass Settings, at sætte det til Bass Redirect ellers er det ikke sikkert sub´en vil lege med.

Boogie

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2006 kl. 12:27

Jeg bruger som sagt onboard lydkortet på mit bundkort. Kan det passe den hedder CMI8738?

I indstillingerne for lydkortet har jeg sat den til use SPDIF playback.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 23:39

Jeg har nu også forsøgt med Windvd og nvidia driverne.

Windvd var det samme som med Powerdvd. Jeg kunne vælge SPDIF i menuen, men når jeg gik ud af det, glemte MCE indstillingen,  og gik tilbage til analog lyd.

Med nvidia driveren kunne jeg kun få lov til at stille på billede parametre.

Er der nogen der har fået MCE til at virke med surround???

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 18:28

Jeg har nu også forsøgt med nogla andre drivere til lydkortet, men uden resultat.

Kan det virkelig passe, at jeg skal ud og købe et nyt lydkort, når jeg har et med SPDIF i forvejen, som jeg ved kan sende DD lyd ud?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 21:36

Nu har jeg prøvet at afinstallere alle mine DVD decodere, og starte forfra med nvidia Purevideo.

Jeg er nu nået så langt, at jeg kan vælge SPDIF, uden at det bliver glemt i menuen, men ak. Der er stadig kun stereo lyd ud.

Jeg prøvede så at installere et patch til Puredvd, som skulle få surround til at virke, hvis man havde installeret Roolup 2. Stadig kun stereo lyd.

Kan det virkelig passe at det slet kan komme til at virke med mit lydkort?

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 18:26
Det tyder jo på I har prøvet alt så jeg kommer med et skud der er langt ude:

Der et lille program der hedder ac3 filter som jeg bruger på min maskine men den kører XP.

Har INGEN ide om det vil virke?

http://ac3filter.sourceforge.net/

Til top
astina_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2006 kl. 22:50

Jeg har netop sat mit op idag, og det virker fint med Nvidia PureVideo Codec... Jeg installerede det blot og gik ind i lyd indstillinger for mediacenter og valgte Coax Digital out... works like a charm...

Har dog Asus bundkort med onboard på.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af astina_dk astina_dk skrev:

Har dog Asus bundkort med onboard på.

Hvad er det for en sound chip der sidder på dit bundkort?

Mit bundkort er et Asus P4B533-E hvor CMI8738 chippen også sidder onboard, men der er ikke ti vilde heste der kan få surround lyd til at virke

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 19:07

Jeg prøvede forresten også med AC3filter. Heller ikke her kunne jeg få lov til at vælge SPDIF under MCE.

Hvis jeg derimod prøvede at starte AC3filters konfigurations program uden at MCE kørte, kunne jeg godt få lov at vælge SPDIF, men så får jeg ingen lyd på DVD i MCE. Hvis jeg herefter prøvede at gå ind lydinstillingerne mens MCE kørte, crashede MCE, og jeg måtte genstarte maskinen

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 11:26

Det bør ikke være nødvendigt med AC3filter for at få Dolby Digital eller dts lyd ud - og det virker fremragende under MCE.

Har du prøvet en anden (nyere) version driver til lydkortet? Prøv evt. at find en driver der er lavet af producenten af lydchippen fremfor motherboardfabrikantens driver...

Du har sat MCE op til at køre 5.1/7.1 gennem speaker setup, ikke?

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu