|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
J.Kristiansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 07-Marts-2006 kl. 13:52 |
Hej.
Vi er på udkig efter et medie-center, hvad skal vi gøre???
Kan man selv bygge sån et?
Hilsen
Jacob |
|
![]() |
|
blackmce ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Om i skal bygge en selv eller købe en færdig kommer an på hvor meget forstand i har på at bygge en "alm." pc, da det stort set kræver de samme færdigheder. Der er mange herinde der bygger sit eget, mig selv inkl. og du kan jo se lidt i gamle indlæg hvad de vælger af komponenter. Hvis du vælger at købe et færdigt er et af de billigste jeg her set her: Det koster 5999,- www. shg.dk har også et færdigbygget til ca. 8000,- Der er mange muligheder for at købe et færdigt produkt og der kommer mange flere, inden for den nærmeste fremtid. Så er der da lidt at kigge på til at starte med. |
|
![]() |
|
J.Kristiansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej. Tak for svar. Har prøvet at kigge i forum, hvad andre har lavet - synes skú det er lidt skvært at overskue... Har tidligere arbejdet med IT, ikke så meget hardware, mere software - tror måske godt at jeg kan sætte tingene sammen, hvis jeg får en "pakke" med de ting jeg skal bruge - men det er jo lige det med hvad skal jeg / vi bruge???
|
|
![]() |
|
blackmce ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Det vil ikke koste noget hvis jeg skal fortelle dig hvad du skal købe. Jeg har kørt med en alm. pc. med et tv-tuner kort indtil videre. Men har i denne uge invisteret i nyt hardware så jeg kan få en "ægte" mce maskine. Men før jeg råder dig til hvad du skal købe vil jeg gerne lige teste min egen, så kan du jo også drage fordel af hvis jeg har lavet nogen fejlkøb ;-) Mit indkøb intil videre har jeg skrevet i emnet "lydløs mce, hvordan?" Og har for nemhedens skyld købt alt ved www.shg.dk. Som jeg siger i den tråd samler jeg den i denne uge, og skal nok vende tilbage med mine erfaringer.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
En anden mulighed er denne Køb en Medion 8800 hos Aldi (ca. kr. 8.000, hvis de har flere tilbage) Jeg har købt en. Har 25 år i IT branchen, dette er et GODT køb (bortset fra, måske, TV kortet, men mere om det senere) Så er der to veje: Brug det medfølgende yderst velfungerende PowerCinema (lige som MCE), så har du alt hvad behøver for at køre med dit eget MediaCenter, det er bare ikke Microsoft Eller Køb en Microsoft media Center pakke (kaldes MCE, styresystem og Media Center) Gør du det så skal den indbyggede TV tuner ud (den virker ikke med MCE) og du skal købe en ny, f.eks Hauppuage 150 til ca. 700 kr. Alt andet virker fortinligt Jeg har selv gjort det sidste fordi jeg gerne vil bruge MCE (ja det er nok lidt dumt, men jeg kan sgu ikke forklare hvorfor jeg synes det er det bedste. Det er nok også det der kommer til at danne standard i fremtiden) |
|
![]() |
|
Pc tossen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Interessant tråd som jeg håber der kommer flere indlæg i, så skal jeg nemlig ikke jorde hele forumet rundt, da det virker som om det er "her det sker" for mig
Pc tossen |
|
![]() |
|
Jesper.wind ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Lige en betragtning...... Skal den stå fremme? ......(altså skal den være synlig? "Kone venlig") Kan du gemme den væk?? i skab eller værelse ved siden af???? så vil jeg sige at den Alm PC løsning kunne være OK (husk dog varme osv.) Jeg har selv et Amitech homecenter - Det virker, Det larmer ikke og konen elsker det. Mvh. Jesper
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Stå fremme, tror jeg. Du skriver at du har Amitech Homecenter, hvilken model? Er det gode produkter Amitech har? Alm. PC løsning, kunne også være en mulighed, hvad skal man vælge her og hvem skal man handle med? Jacob |
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Er dette et ok / godt køb? Har set det hos TDC til 8.999 kr.. Jacob |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Linket virker ikke, men jeg har ALDRIG set et godt tilbud hos TDC Det nærmest jeg er kommet et godt tilbud er en faxrulle der var nedsat med 99 %. Bare synd at den aktuelle faxmaskine blev kørt på lossepladsen i 1966 |
|
![]() |
|
![]() |
Ked af at link ikke viker. Prøver med dette "billede". |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville nok tjekke om TV kortet er det rigtige. Det er godt nok et hybrid (Analog og DVB-T) men supporterer det DVB Subtitles? (nødvendig for at se undertekster ved DVB-T). Jeg kan ikke se om der er en MCE fjernbetjening med eller om Keyboardet er et "ægte" MCE Keyboard dvs. med taster som f.eks. "Den Grønne Knap" , Live TV, Guide etc. Derudover må ham der har sat tilbuddet sammen have drukket lidt rigeligt den dag. Hvad skal man bruge 30 m UTP kabel til når det er en Trådløs router! Er Wireles lan kortet et 54 mbit kort. Hvis det er 11 mbit skal det jo nok snart erstattes af noget hurigere Så hvis man værdisætter dissse eventuelle mangler er det måske ikke et godt tilbud. Hvis TV kort, fjernbetjening, tastatur og WLAN kort er ok, så er det efter min mening et godt tilbud. Du skal så lige lægge prisen på en skærm til, hvis ikke du har et TV eller skærm der kan benyttes Du skrev: "Har set det hos TDC til 8.999 kr", men såvidt jeg kan se er det steget til 9.700 Redigeret af MCenterFreak |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |