|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
coolcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2010 Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 03-Februar-2010 kl. 18:38 |
Hej Jeg er lige flyttet i lejlighed og skal derfor have det en smule mere "digitaliseret". Indtil videre har jeg bare kørt med en helt almindelig stationær PC med et DVI - HDMI over i mit TV og nok det billigste surround anlæg fra logitech der findes ;) Dette skal der selvfølgelig laves om på, men spørgsmålet er lige hvordan? Jeg har valgt at fokusere på "billed" først og "lyd" bagefter. Derfor skal jeg have et ordentligt mediecenter op og stå. Jeg har læst i en anden tråd herinde at netop dette setup: http://img684.imageshack.us/img684/1817/stillehtpc.png, var der stor tilfredshed med.
1. Er det stadig udemærket?
Kravet til mediecentret er at det skal kunne afspille både DivX og .mkv 1080p film.
2. Kan ovenstående det?
Jeg har læst herinde at mange har en NAS stående. Jeg har endnu ikke helt forstået meningen med sådan en fætter i et mediecenter, når man nu har harddiske i selve medie centret.
3. Hvad er fordelen ved at have en NAS?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 14 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Jeg vil da godt gi et bud..
1. ja det tror jeg bestemt hvis man er klar over begrænsningerne
2. både og tror jeg... man skal finde den rette combo af afspiller og OS samt max ram hvis det skal køre gnidningsfrit...
3. Den alt afgørende fordel ved en NAS er at den altid er tændt, du har altid adgang til din musik/film uden at skulle starte en pc op. NASen bruger også meget mindre strøm end en konventionel pc.
4. Ulempen hvis det var mig er at det setup så vidt jeg ved ikke understøtter HD lydformater som Dolby True HD og DTS HD Master ordentligt. Jeg ville satste på et setup som understøtter passthrough af disse formater, dvs. med Radeon 5700, 5800 eller 5900 grafik kort i (som understøtter pass through af HD lyd). Det er self. ligemeget pt når du starter med billede men det er jo ikke så smart når du går i gang med lyd at din HTPC skal skiftes ud....
|
|
![]() |
|
coolcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2010 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Tak for svaret.
Jeg svare lidt sent da jeg ikke har haft internet i lejligheden i et stykke tid nu. 1. Jeg går meget op i kvalitet og vil hellere betale lidt ekstra for at få noget ordentligt. Hvis jeg nu skal være sikker på at mit mediecenter kan afspille 1080p .mkv filer og understøtter HD lydformater, hvordan skal sammensætningen af hardware så være? 2. Måske spørger jeg dumt nu, men jeg har aldrig ejet en NAS før :). Du siger man ikke behøver at have mediecentret tændt for at afspille film/musik. Hvordan kommer signalet så op på TV'et? Jeg går ud fra at man normalt har sit mediecenter tilsluttet TV'et :) Og hvis man kan afspille direkte derfra hvorfor så overhovedet have et mediecenter? |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
![]() |
Hvis du skal have HD skal du have et 5xxx gfx fra ati. jeg ville vælge et af de mindste. Ati har lige annonceret et 5450 passivt, som må siges at være nærmest perfekt til en støjsvag HTPC.
Med det grafikkort er du helt sikker på at kunne afspille både HD lyd men også 1080p. Alternativ kunne du bare have det i baghoved og så nappe et bundkort med en onboard 4200 grafikkort, og så senere opgrader med et lille kort fra deres 5xxx serie, da en 4200 er rigeligt til 1080p. Jeg har selv følgende dele: Bundkort: ASUS M4A785G HTPC/RC http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=668952&q=ASUS+M4A785G+HTPC%2fRC&sp=all http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=vhi75jnBeZVzizh0 Kan fås uden /RC (det er så uden fjernbetjening) men det er sku ok billigt for en fjernbetjening, som virker i MCE7. Det som er værd at fremhæve er det onboard lydkort + at man har en fjernbetjening til at benytte når man afspiller og til at navigerer rundt i menuerne. CPU: AMD Phenom II X3 705e Oprindeligt ville jeg have haft en 5050e, men på det tidspunkt var der helt udsolgt. Jeg ville under alle omstændigheder gå efter deres strømsparemodeller. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=AMD+Phenom+II+X3+705e&sp=all&pid=575126 Ram: Kingston 2x2gb. HHD: WD green 1TB + WD green 1,5 TB. PSU: Crucial 400W PSU Kabinet: http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=lc13&area=usa Jeg har lavet en "guide" til at få det hele til at spille med MCE7, hvis du mangler inspiration til at få det hele sat op så det virker med DTS og brugerfladen. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74350&PN=3&title=2010-codec-anbefaling-til-htpc-win7mediacenter |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du skal så bare lige vide at Win 7 og ATI ikke er en god cocktail pt. AMD/Microsoft har anerkendt at der er problemer med afspilning af Video på ATI grafikkort. Det skulle blive løst med næste Catalyst (10.2)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
![]() |
det virker da fint hjemme ved mig! Eller du tænker måske på bitstreaming af 5.1 lyd? jae der er en masse workarounds på avsforum til at løse dette. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kører du Win 7?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Hvis det er mig, så ja...
|
|
![]() |
|
![]() |
"There appears to be an incompatibility between the Microsoft codecs in Windows 7 and BBC-HD (and other broadcasters too I understand). This causes some image corruption on all platforms I have tested, but on ATI hardware it results in continuous corruption which renders BBC-HD unwatchable. For anyone looking for a solution to this problem keep an eye on the microsoft knowledgebase article KB2008334. In the meantime, there is a work-around, as long as you have a sufficiently powerful CPU - disabling GPU accelerated H.264 decoding. To do this requires a registry edit...
Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning." http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige købt logitechs Dinovo mini så det med fjernbetjeningen er ikke noget problem :)
Jeg har dog hørt rigtig meget godt om bundkortet, zotac ionitx-a: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=591718. Er det ikke et godt bundkort til en HTPC. Hvis det nu skal være et nVidia grafikkort, hvilket skal jeg så over i for at 1080p .mkv film kører flydende? Vil et eksternt lydkort også være nødvendigt? |
|
![]() |
|
![]() |
MCenterfreak- Bruger det ikke til at se kanaler igennem.... så. Men de fixer det vel lige om lidt :)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |