|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() Sendt: 02-December-2009 kl. 08:35 |
Hej
Jeg er faktisk blevet rigtigt glad for mit htpc setup som består af et zotac ion board der kører XBMC. Jeg havde egentlig købt en ipod touch til at styre det hele med da jeg så har mulighed for at hører musik uden at tænde fjernsynet. Problemet er bare at jeg ikke finder ipod'en optimal når man sidder foran fjernsynet da man ikke har nogen føling med hvor man trykker. Derfor søger jeg en anden løsning. Hælder nok mest til et trådløst tastatur men har ikke besluttet endnu. Så anbefalinger af konkrete produkter til at styre sin htpc er meget velkomme. på forhånd tak. edit: skal nok lige tilføje at jeg kører ubuntu hvis det har noget at sige ![]() Redigeret af Briam - 02-December-2009 kl. 08:42 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvad med at flytte musik over til en netafspiller (separat setup), altså fjerne det fra HTPC-en..
Herefter kunne HTPC-en betjenes med en ordinær fjernbetjening, f.eks. logitec harmony.. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Jeg behøver jo ikke at skrotte ipod'en jeg kan jo godt have 2 betjeningsmetoder.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jeg bruger mediaportal til TV og Billeder, og så itunes(lort) til musikken. Jeg styrer itunes med en ipod touch. Det kører perfekt.
Til mediaportal bruger jeg en helt alm. mce fjernbetjening.
Jeg kan slet ikke se nogen grund til at flytte musikken ud af mediecentret, og er helt enig med dig, Briam, i at man sagtens kan styre det på 2 forskellige måder - det er jo i forvejen 2 forskellige scenarier.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Hvordan lukker du mediaportal og starter itues når du vil høre musik?
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
spuncut ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Dette keyboard/trackball fås efter min mening ikke meget bedre :
Active Key AK-44100-TFU Det ligger rigtigt godt i hænderne. I højre side er der trackball til tommelfingeren og Vmus til pegefingeren. I venstre side er der scroll-hjul til pegefingeren og V/Hmus til tommelfingeren. Bunden har en udformning så keyboardet ikke glider hvis man sidder med det på lår/knæ. Jeg syntes at det er det bedste sofakeyboard som findes. Redigeret af spuncut - 04-December-2009 kl. 13:24 |
|
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Bruger Logitech Dinovo edge + harmony 555 især dinovo er topklasse harmony skal man lige kende.
BS
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
@Briam - hvad er det for en app du bruger på din ipod?
Jeg bruger mobileairmouse og det virker nu ganske fnt. du kan skifte mellem alm. touchpad, mus eller remote-knapper til styring af det. www.mobileairmouse.com |
|
![]() |
|
![]() |
Kender du Sonos, ligner den rigtig meget den app som Sonos også har lavet til en ipod.
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ja men de kan ikke styre selve MCE - det kan du med mobileairmouse!
Og jo jeg har såmænd også selv apple remote installeret, dog ikke sonos - det har jeg ikke selv noget af, men en kammy har det og har set det i brug på iphone - men mobileairmouse er mere en afløser for mus og tastatur, men da den har piletaster og mulighed for at programmere specifikke programmer så vil jeg mene det er et ganske godt bud. Der er en video om hvordan det virker på linket i mit første svar. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er der så heller ingen der har påstået ;-)
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |