|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 06-Marts-2006 kl. 17:44 |
Jeg har planer om at bygge en HTPC baseret på MCE. Jeg har TDC kabel tv, og jeg har ingen mulighed for at sætte hverken parabol en antenne til DVB-T op.
Spørgsmålet er, om jeg skal nøjes med at købe et billigt analogt tv-tuner kort, eller om det kan lade sig gøre at få en form for DVB-C kort, som kan fungere sammen med TDC selector system. Hvilke kort kan I anbefale til dette? |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Kig på dette suveræne link http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html Det er virkelig en fyr der har check på det og som informere os brugere fint Her står alt om DVB-C og TDC kabelnet. Kig evt også på mit indlæg fra igår Redigeret af ajaj |
|
![]() |
|
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Tak for linket, det vil jeg kigge nærmere på.
Og så lige et par tillægsspørgsmål: Jeg har en 1280x720 projektor, som jeg hovedsagligt bruger til at se DVD på, men også en gang imellem TV via CVBS signalet fra en video. Vil jeg få et synligt bedere billede på min projector, hvis jeg går efter løsningen med analogt tv-kort? Min nuværende computer er en P4 2 GHz @ 2,6 GHz 512 Mb RAM og GeForce 4 420, som jeg regner med at bygge om til HTPC, for så at bygge en ny computer til erstatning for denne. Vil den være velegnet til projektet (altså min gamle computer)? Vil den være kraftig nok til at køre timeshiftet optagelse, og kan MCE i det hele taget det? |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Jeg ved absolut intet om projektorer, men på et lcd tv er tv signalet som regel lidt dårligere via mce's tuner i forhold til tv'ets egen tuner. Din gamle computer kan fint bruges som HTPC men rent TV mæssigt skal du op på ca 3 GHz for til sin tid at kunne se HDTV, men den tid den glæde MCE kører fint timeshiftet optagelse |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |