|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Simo219h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:45 |
Hej
![]() Jeg har prøvet og sammensætte en HTPC, som skulle kunne afspille alt fra almindelige film til HD/bluray film. Jeg har tænkt mig at smide XBMC live på maskinen som OS. Kan jeg på nogen måde gøre det billigere med nogenlunde samme ydeevne, som det jeg har samlet? Her er link over maskinen: http://i49.tinypic.com/5lw7bc.jpg Ris/ros tak ![]() Mvh Simon.. |
|
![]() |
|
spuncut ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Det ser ganske fornuftigt ud og det bliver ikke meget billigere.
RAM : Jeg ville tage 4GB RAM, men er det mig eller er priserne på RAM steget gevaldigt her på det sidste..?? CPU : Overvej AMD Phenom 2 X3 720 BE, den er mere fleksibel pga. den ulåste multiplier, den koster dog 300 bobs mere. Kabinet : Antec producerer fine kabinetter, men de blæsere som de bliver leveret med er ofte af skod-tricoll-kvalitet. Jeg kan anbefale at de to 120mm (mener jeg at de er) blæsere udskiftes til Yate Loon - D12SL-12 - 120mm tilslut dem en fælles ZALMAN - Fanmate 2 vha en Y-adapter. CPU-køler : Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 eller Scythe Ninja Mini. Antec Veris Remote MAX har plads til en endnu mere støjsvag CPU-køler, men det bliver projektet jo ikke billigere af. Fin PSU, ganske mit valg. Helst en modular-type ellers kan det være bøvlet at få plads til de overskydende strømkabler. Harddisk : Godt valg. Jeg har i en periode sværget til Seagate, men lige pt. ser det dog ud som om de har glemt hvordan man producerer hardiske. Hold dig fra Hitachi, de larmer. |
|
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
|
|
![]() |
|
MadMaxDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Jeg var gået efter en Athlon II X2 240, den kan snildt afspille 1080p materiale... Evt. en 240e, en mere strømbesparende udgave af samme processor. 240e udgaven har en tdp på 45W, det burde en Scythe Ninja Mini kunne køle passivt.
Redigeret af MadMaxDK - 18-Januar-2010 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
spuncut ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Alt for uspecifikt. Hvilken form for H/W-accelerator og hvilket 1080p-materiale ..???? |
|
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
|
|
![]() |
|
MadMaxDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Hvilken form for 1080p materiale mener du han ikke vil kunne køre med den processor og XBMC Live? Jeg får præcis det setup(785g og Athlon II X2 240) ind af døren i morgen, så tester jeg med følgende demo, og XBMC Live.
http://www.techpowerup.com/downloads/530/HD-DVD_Demo_1080p_VC-1_DDPlus_5.1.html Redigeret af MadMaxDK - 19-Januar-2010 kl. 00:22 |
|
![]() |
|
![]() |
OOOPS ! en smutter
![]() Athlon II X2 240 kan klare ærterne med eller uden H/W accelerator. Min overklokkede E5200 kan tygge alt 1080p materiale uden H/W accelerator og Athlon II X2 240 er en tand hurtigere. Jeg vil dog stadig holde på at 720 BE er den mest fleksible. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil give dig ret i at en 720 BE er langt mere fleksibel. Jeg mener bare ikke det er nødvendigt at smide en 95W cpu i en HTPC der kun skal køre XBMC. Mulighederne for at lave en stille pc er større med en 45W cpu com 240e.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg giver dig ret.
De 95W TDP er en design størrelse der angiver den maksimale effekt afgivelse/forbrug ved standardparametre som klok og spændinger. TDP har ikke så meget at gøre med hvad en given cpu bruger i praksis, cpu'en skal jo ikke nødvendigvis køres med standardparametre. Multiplier, spændinger og belastningsprofil er alle sammen parametre som du kan styre på en 720 BE og det er det som gør den langt mere fleksibel end de fleste cpu'er. Du skal feks. op og have en Intel Extreme udgave for at få de samme hjul at dreje på. Mit råd i forbindelse med cpu-power er "Tag nu riiiigeligt". Det er fandens ærgerligt at have smidt $ efter noget som er for sløvt, da det er nemt nok at skrue ned for forbrug/ydelse. Hvis 240e dækker det nuværende behov så er den sikkert ganske udmærket og den er enda billigere. |
|
|
|
![]() |
|
Simo219h ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Tak for de brugbare svar!
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
KimGP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-December-2009 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Tit når folk vil samle et mediacenter, vil de smide det vildeste i. Jeg har det på den måde, at en mediacenter gerne skulle stå tændt 24/7, og derfor skal den ikke bruge meget i strøm. Jeg har selv et hfx med en t7200, som bruger tdp på 34watt, og det er en udemærket cpu. Mit standpunkt til et center er LAVEST strømforbrug.
De fleste MB nu til dags, har hdmi udgang på, så de plejer at være gode nok til det hele.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det afhænger hel og holdent af hvilket materiale der ønskes afspillet. Har du ikke en accelerator på dit skærmkort som kan sammen med dit materiale så er der kun cpu-power der hjælper.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |