recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD kanaler i MC7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD kanaler i MC7?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: HD kanaler i MC7?
    Sendt: 07-Januar-2010 kl. 13:36

Jeg bruger normalt DVBViewer til at se TV, så det er ikke kritisk, men nu er jeg dog blevet lidt nysgerrig. Mine HD kanaler i MC7, på nær DR HD, melder ”Kanalen er kryptereret”, eller bare sort skærm, når jeg prøver at se dem.
Setup er:

Cancal Digital via parabol
"Ren” Windows 7 Home Premium installation (bortset fra AC3Filter)
FloppyDTV DVB-S2
SMIT Conax CAM

Alting funger fint I DVBViewer, men ikke I MC. Jeg har checket at transponder værdier er korrekte. Så vidt jeg husker, fungerede dette setup i Win7 RC versionen.

Nogen bud på hvad årsagen kan være?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Jeg bruger normalt DVBViewer til at se TV, så det er ikke kritisk, men nu er jeg dog blevet lidt nysgerrig. Mine HD kanaler i MC7, på nær DR HD, melder ”Kanalen er kryptereret”, eller bare sort skærm, når jeg prøver at se dem.
Setup er:

Cancal Digital via parabol
"Ren” Windows 7 Home Premium installation (bortset fra AC3Filter)
FloppyDTV DVB-S2
SMIT Conax CAM

Alting funger fint I DVBViewer, men ikke I MC. Jeg har checket at transponder værdier er korrekte. Så vidt jeg husker, fungerede dette setup i Win7 RC versionen.

Nogen bud på hvad årsagen kan være?

Ja....Der er ingen direkte CI/CAM support i 7MC. Commoninterface exe skal køre eller du skal bruge DVB-T emu driveren(hvor commoninterface.exe installeres i en Service version) Ellers er der intet til at afkryptere...

Redigeret af Patriarken - 07-Januar-2010 kl. 15:03
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:30
Commoninterface exe kører, men jeg syntes nu aldrig det har gjort hverken fra eller til, om den kører eller ej. Jeg kan godt se kodet SD kanaler + DR HD i MC, bare ikke alle andre HD kanaler. Jeg mistænker lidt AC3Filter. Det undrede mig faktisk at det var nødvendigt at installere den for at få lyd på DVBViewer HD kanaler.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:00

Jeg mistænker lidt AC3Filter. Det undrede mig faktisk at det var nødvendigt at installere den for at få lyd på DVBViewer HD kanaler.
Det er det heller ikke. Nyeste beta 4.3.1.60 kan køre det hele med Win 7 MS decodere, inkl. AC3 og HE AAC
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 17:23

Commoninterface exe kører, men jeg syntes nu aldrig det har gjort hverken fra eller til, om den kører eller ej. Jeg kan godt se kodet SD kanaler + DR HD i MC, bare ikke alle andre HD kanaler. Jeg mistænker lidt AC3Filter. Det undrede mig faktisk at det var nødvendigt at installere den for at få lyd på DVBViewer HD kanaler.

AC3 filter benyttes ikke i MC. Det er KUN Microsoft DTV-DVD Audio decoders.

Men bare for vi er enigie om: Det er Windows 7 MC ikke DVBviewer right?

Se her

Redigeret af Patriarken - 07-Januar-2010 kl. 17:25
Mit Setup
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er det heller ikke. Nyeste beta 4.3.1.60 kan køre det hele med Win 7 MS decodere, inkl. AC3 og HE AAC

Det lyder godt. Så er det jo bare at fjerne AC3Filter når den nye version er klar, så maskinen er så "ren" som muligt.

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

AC3 filter benyttes ikke i MC. Det er KUN Microsoft DTV-DVD Audio decoders.

Men bare for vi er enigie om: Det er Windows 7 MC ikke DVBviewer right?

Se her

Jeg tænkte at AC3Filter kunne have rodet i registry, men så vidt jeg kan se under "decoder" i registry, benytter MC stadig Microsoft DTV-DVD Audio. Måske skulle man prøve at ændre det til AC3Filter?

Jeg må lige nævne at jeg har installeret drivere til MC. Det fungerer tilsyneladende fint til DVBViewer, og jeg kan samtidig benytte min extender til at se SD kanaler.
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 01:01

Jeg mistænker lidt AC3Filter. Det undrede mig faktisk at det var nødvendigt at installere den for at få lyd på DVBViewer HD kanaler.
Det er det heller ikke. Nyeste beta 4.3.1.60 kan køre det hele med Win 7 MS decodere, inkl. AC3 og HE AAC
Har lige prøvet med den nyeste beta, og der var ingen lyd på HD kanaler med de valgmuligheder der var til rådighed. Vælger du bare System Default?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 01:24
Du skal installere http://dvbviewer.com/members/download.php?id=1047
Og enable Use Custom Renderes
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 02:22

Er gjort: Register_DVBSource, Use Custom Rendereres, DirectX opdatering, genstart.

Men stadig ingen lyd på HD kanaler. Det gav ikke andre valgmuligheder under AC3 audio.
Nu er det vel ikke MS der mener at AC3 ikke er for fattigrøve, som kun har råd til Home Premium?
RC udgaven hvor jeg havde det til at køre, var jo en Win 7 Ultimum.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 07:26

Er gjort: Register_DVBSource, Use Custom Rendereres, DirectX opdatering, genstart.

Men stadig ingen lyd på HD kanaler. Det gav ikke andre valgmuligheder under AC3 audio.
Nu er det vel ikke MS der mener at AC3 ikke er for fattigrøve, som kun har råd til Home Premium?
RC udgaven hvor jeg havde det til at køre, var jo en Win 7 Ultimum.

Der er ingen forskel på Home Premium og Ultimate i denne henseende. Du skal sørge for at dit lydkort er sat ordentligt op. Dernæst skal du vælge det rigtige filter. Jeg har indstillet min DVBviewer således:

Jeg har ingen problemer whatsoever....
Mit Setup
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du skal sørge for at dit lydkort er sat ordentligt op. Dernæst skal du vælge det rigtige filter.

Det virker fint med SD kanaler,  og installerer jeg AC3Filter og vælger det, så fungere HD kanaler også fint, så lydkortet er sat rigtigt op.

Men nu jeg kikke på dit billede ser jeg én forskel: Du modtager stereo i en noget lavere bitrate, mens jeg modtager 5.1 AC3.
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 13:46

Kan det tænkes at Win 7 codecs ikke kan håndtere 384 kbit AC3?

Efter at DR HD og TV2 Film HD for nylig skiftede transponder (Canal Digital), kan jeg ikke længere se DR HD i Media Center. Jeg læste at DR HD først for nylig blev sendt med 5.1 AC3, og der kunne være en sammenhæng der.

Er der nogen som kan se HD kanaler med 384 kbit AC3 i Windows 7, uden at have installeret ekstra codecs?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu