recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - udklip af reklamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketudklip af reklamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhf.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Emne: udklip af reklamer
    Sendt: 26-Februar-2006 kl. 22:59

Har en kiss dp-558 som laver en vob fil. Når denne er hentet over på pc - vil jeg gerne kunne klippe reklamerne ud og så gemme filen igen. Jeg har købt pinnacle studio 10 men det tager en evighed. Findes der ikke noget der lidt smartere. Hvis gratis er det naturligvis en plus.

mvh

jens

Jens F
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2006 kl. 23:20

en vob fil består af et mpeg2 videospor og normalt et ac3 dolby digital lydspor. Pinnacle studio er til redigering af DV-Avi, ikke VOB eller mpeg, derfor tager det så lang tid.

Der findes ikke noget gratis software der kan redigere i VOB's eller mpeg2/ac3 da begge formater kræver speciel licensbetaling.

De 2 bedste muligheder for at klippe reklamer ud og producere en ny fil eller dvd er enten Womble Mpeg Wizard DVD, eller TMPGenc dvd-author (husk du skal også bruge AC3 plugin)

http://www.womble.com

http://www.pegasys-inc.com/en/product/tda.html

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
jhf.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2006 kl. 23:27

jeg har fundet ud af at det første man skal gøre når vob filen er hentet fra kissen er at omdøbe efternavnet til mpg. Så virker det nemlig i de fleste programmer.  Giver dette nogle nye bud på pågrammer til at fjerne reklamer med. -

mvh jens

Jens F
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2006 kl. 23:52

Nej, det ændrer ikke noget.

Det er kun programmer skrevet specifikt til mpeg/ac3 redigering der er istand til at redigere flydende i materialet og rendere en ny fil med såkaldt smartrendering, dvs. lave en ny fil uden at foretage en ny mpegkompression af hele filen, hvilket er en meget langsommelig process der forringer kvaliteten.

Der er flere programmer der godt kan importere mpeg (men ikke mange der også kan importere med ac3 audio), men ligesåsnart du redigerer i materialet, vil disse programmere lave en fuld ny kompression med deres indbyggede mpegencoder. Det tager som regel en nats tid og giver oftest et dårligt resultat.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 17:05

Hej jhf.dk

Det program du skal bruge er her: http://www.tmpg-inc.com/download/tdap.html det er en 28 dags version, men det virker jeg bruger det selv. Når du skal vælge filen skal du markere "se alle filer" så finder du .vob filen. Optag ca. 10 min's film og prøv dig frem. Hvis der ellers er noget du vil spørge om vedr. programmet så skriv igen.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 20:31

Hej Jens,

Hvis du kan holde dig under 2GB VOB filer, er der også det gratis program ChopperXP (men bemærk begrænsningen - ingen filer over 2GB).

/Lars

Til top
jhf.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 21:59
Tak for de mange svar, jeg har selv fundet et program der hedder VideoREDO det er helt perfekt. men kun i 14 dage, så må jeg betale.
Jens F
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 23:13
Jeg kender ikke programmet ud over den lille smule jeg har læst, men måske er det Cuttermaran du leder efter. Det er freeware, men kræver Microsoft .NET framework.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu