recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle EPG’er er forsvundet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlle EPG’er er forsvundet

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
bomoeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Alle EPG’er er forsvundet
    Sendt: 27-Januar-2006 kl. 06:24

Howdy

Oplevede igår 26/1 at alle mine EPG var forsvundet ... er der andre der har oplevet det samme?

Håber at det er fordi at ms har gang i en epg opdatering ;O)

Til top
pagaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 08:14
Yeap det samme er sket for mig, så mon ikke det er Microsoft der er ved at få rettet op på de EPG fejl som skulle være rettet inden februar??
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 13:03

Hvad tid forsvandt de? Mener jeg fik en ms update i forgårs, men der kom ikke flere guidedata af den grund. Jeg lagde ikke mærke til at nogen guidedata forsvandt.

Til top
npa-at-dvd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 13:49

Jeg oplevede det samme igår ved 19-tiden. Jeg rodede på det tidspunkt med min antenneinstallation og tilskrev egentlig hændelsen det faktum.

Interessant er det da, hvis det virkelig skyldes en opdatering fra MS's side, jeg oplevede dog heller ikke, at der var kommet flere kanaler til i Guiden da jeg efterfølgende knyttede programguide til kanal. Stadigvæk 59 guides og ingen Discovery Channel.

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 19:17

Er der nogen der ved om der er et sted på MS site hvor de rent faktisk informerer om nye tiltag og opdateringer, eller skal man bare sætte sin lid til auto update funktionen, og så blive glædelige overrasket den dag der er flere end de 59 guides, hvor discovery og disney channel er med?

Hvad regner de engeligt med. De fleste MCE brugere (eller konfiguratorer) er nok af hankøn, og de der har mulighed for at se Discovery ville nok gerne lagre det og derefter skippe de 5-10 mins reklamerinterval 3 gange i timen med ælv, bævl og kavl om minoritetssprog i verden!

Så få nu det op og kører, og vi vil være mange der vil kunne gå tidligere i seng!

-Psudo

Redigeret af Psudo
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 19:53
Jeg opdagede det ved 19 tiden..... WAF faktor var heeeelt i bund ;O)
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 19:53

Jeg har sat min til manuel opdatering, så jeg nåede at fange detaljerne, ikke noget om EPG, men noget om problemer med suspend/resume - det kan være det har løst de problemer mange har med stand-by:

Update Rollup for Windows XP Media Center Edition 2005 (KB912067)
Dato for sidste udgivelse: 24-1-2006
Overførselsstørrelse: 2.9 MB
Install this update to resolve video issues in Windows XP Media Center 2005. This update rollup addresses issues with suspend/resume, video freezes and black screens on machines with Update Rollup 2 for Windows XP Media Center Edition 2005 installed.  After you install this item, you may have to restart your computer.
Systemkrav
Anbefalet CPU: Ikke angivet.
Anbefalet hukommelse: Ikke angivet.
Anbefalet harddiskplads: Ikke angivet.
Sådan foregår fjernelse
This software update can be removed via Add or Remove Programs in Control Panel.
Få hjælp og support
http://support.microsoft.com
Yderligere oplysninger

Redigeret af Hanien
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2006 kl. 20:01

Ja den opdatering fik jeg også, og fejlrettelser er altid godt, men desværre har den ikke noget med EPG af gøre så vidt jeg kan se. Men det er da altid positivt at de ikke har glemt MCE OS´et!

-Psudo

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 08:52

Er der egentlig nogen hvor deres EPG er kommet tilbage af sig selv. Det er de ikke hos mig!! Har prøvet at køre opdateringer af programguide men ingen hjælp. Håber ikke jeg skal til at køre alle programmer ind igen... Hvad gjorde i?

Bo

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 10:03

Guiden skulle være fixet nu, men der kan forekomme systemer der ikke får ryddet ordentligt op i kanalerne.

Fejlen kan afhjælpes ved at lukke selve Media Center softwaren, men ikke Windows og slette mappen ”C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\EPG”. Start herefter Media Center softwaren igen og gå ind i programguiden. Maskinen konstaterer nu, at guiden mangler og tilbyder at hente den igen. Når man har gjort det er fejlen løst.

Herefter skal du så lige sortere kanalerne som du nu vil have dem...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 10:19

Det er godt nok underligt. Jeg har ingen problemer med at få opdateret mine EPG.

Den nævnte Rollup KB912067 løser hverken EPG eller suspend resume problemet se: http://support.microsoft.com/?kbid=912067

Har i været inde og se i eventloggen (Control Panel/Administrative Tools/event viewer/Application) her skulle der gerne være et event af Information typen som indeholder noget ligende det her:

Event Info: Guide Successfully Downloaded

Version: 2607210831

Supplier id: 15

Headend network type: HEADEND_NETWORK_TYPE_LOCAL_ANALOG_ANTENNA

Headend id: 8400000

Headend name: Unmapped Analogue Terrestrial

Supplier Info: Tv-programoversigt leveret af Broadcasting Dataservices Ltd

Supplier: BDS

Schema Version: 1.1

Language: dk

Copyright: © 2005 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

Servicebetingelser: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=8430

Process: DefaultDomain

Object Name: Microsoft.Ehome.Epg.Ehepgdat

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Palmolive Palmolive skrev:

Guiden skulle være fixet nu, men der kan forekomme systemer der ikke får ryddet ordentligt op i kanalerne.

Betyder det at der er program data på alle kanaler?

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu