Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mce
Ny bruger
Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
|
Emne: pinnacle tv tuner Sendt: 24-Februar-2006 kl. 13:27 |
Hej alle
Er der nogen der har erfaring med Pinnacles 110i tv kort, sammen med geforce 6200 turbo. Er det noget der virker. Giver det super tv billeder uden kvalitetstab. Lige nu har jeg et gl. geforce mmx 460 grafikkort med pinnacle tv tuneren. Det ligner løgn det tv billede der kommer frem. Det ligner noget skod divx. eller lign.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 24-Februar-2006 kl. 14:57 |
Kvaliteten af billedet fra et tv-kort har næsten ikke noget med grafikkortet at gøre, det billede du ser fra TV-kortet på din computer er principielt detsamme uanset hvilket grafikkort der sidder i (selvføfølgelig forudsat at kortet understøtter krav til directx og overlay og at du har installereret korrekte drivere), derimod kan kvaliteten af TV-out fra grafikkortet og dermed også kvaliteten af billedet hvis du overfører det fra computeren til en tv-skærm, variere. Ligeledes kan et dårligt tv billede skyldes et dårligt antennesignal eller et dårligt tv-kort.
Så når du spørger om du kan få super tv billeder uden kvalitetstab ved at skifte grafikkort, er svaret umiddelbart nej.
Men du kan sikkert få et bedre svar hvis du præciserer lidt nærmere hvad dit problem med billedet er, og hvordan det viser sig. Er det når du ser tv på computer eller når du overfører via tv out til fjernsyn ? er det godt det ene sted men ikke det andet ? Kører du 32bit farver? Er det skidt på computeren ved livetv, så er det snarere enten signalet eller tv-tuneren fremfor grafikkortet.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
mce
Ny bruger
|
Sendt: 24-Februar-2006 kl. 19:52 |
Hej Spawn. Tak for dit svar
Jeg har en 32 " samsung lcd skærm som tv. Der er ingen problemer hvis jeg f.eks afspiller video fra min dvd recorder igennem computeren. Det er live tv, der ser meget sløret , og utydeligt ud. Selve antenne signalet er ok når jeg bare kører det direktte ind i tvèt
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 24-Februar-2006 kl. 20:11 |
Så ville jeg sige at det var kvaliteten af tv-kortet der drillede. Selve tunerdelen i TV-kortet og evt. dens optagekvalitet hvis den laver timeshift hvor den optager samtidig og anbefale at du kiggede efter et bedre tv-kort fremfor et bedre grafikkort. Evt. et tv-kort med en god mpeg hardware encoder, Hauppage har eks. nogen stykker med enkelt eller dobbelt tuner.
mvh spawn

|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
lamo1960
Junior bruger
Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 69
|
Sendt: 24-Februar-2006 kl. 20:30 |
Købte en pinnacle 101. Og senere mce. Kan ikke få det til at virke i Mce livetv. Har et gf 5700 ve. Når jeg kører mce diagnose, er det eneste der giver warning all video meet d3d9. Nogen ideer??
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 00:52 |
Undskyld Pinnacle, men som jeg har fortalt dem i deres forum: Deres TV kort er bunden!!!
Jeg har haft tre stykker (hvor dum kan man være, men det var det "bedste" ifølge diverse fora). Havde altid problemer med synkroniserigen af lyd ind fra fra kortet da jeg ville grappe mine gamle VHS film via S-video indgangen. Til sidst bed jeg i det sure æble og brugte en formue på et Connopus kort. Så kørte det. TV delen på Pinnacle kortene var også under al kritik, men sådan var det bare troede jeg, indtil jeg fik et Hauppauge kort i maskinen. Stor forskel.
Min anbefaling: Hauppauge TV kort
Helst et med HW MPEG, og hvis du skal være lidt fremtidsikret (to datoer 1-4-06 DVB-T ind, 1-1-09 Analog TV ud) også DVB-T. Hauppauge 1300 Hybrid kortet lyder som et godt overgangskort.
|
 |
mce
Ny bruger
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 10:47 |
Tak for jeres svar....Happauge er åbenbart løsningen.
Er der iøvrigt nogen der ved hvordan man får windows fjernbetjening til at virke i Media Portal på winXP uden MCE installeret?
|
 |
mce
Ny bruger
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:51 |
Er MCE 150 tvtuner kortet fra Hauphauge et godt kort, med de nødvendige spec. for at se tv i samme kvalitet som hvis man kører signalet direkte i tv.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 11:49 |
Hauppauge 150 er et rimeligt kort, men jeg ville nok hellere købe deres 1300 Hybrid kort, idet du så er fremtidssikret. 150 kortet kører kun analog antennesignal. 1-4-06 starter DR og TV2 det digitale sendenet op og i 2009 lukkes det analoge sendenet ned. 1300 kortet kan både det analoge og det digitale (DVB-T). Køber du 150 kortet skal du senere investere i en Set Top Box.
Dette har selvfølgelig ingen relevans hvis du har kabel TV.
|
 |
mce
Ny bruger
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 12:51 |
Hvad er forskellen hvis man har kabeltv ?. Det har vi iøvrigt.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 13:22 |
Forskellen er at DVB-T sendes via de eksisterende TV2 sendemaster, og kan tages ned med (de fleste) nuværende UHF antenner. Det er gratis at se DR1, DR2, TV2. Du kan ikke hente hente DVB-T via kabltv.
Hvis du har kabel TV bør du nok sikre dig at det fungerer med det TV kort du køber. Jeg er ikke så velbevandret i kabelt tv, men det er der sikkert masser af andre der er.
|
 |
mce
Ny bruger
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 13:24 |
ok...tak for dine mange svar
|