recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af dvd-brænder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af dvd-brænder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Damgaard33 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af dvd-brænder
    Sendt: 23-Februar-2006 kl. 10:35

Jeg oplever en del problemer med min Pioneer DVR109-brænder og er kommet til at tænke på, om det kan skyldes opsætningen af min pc.

Pioneer'en er installeret som Master, og på samme fladkabel sidder desuden en Plextor cd-brænder som Slave + en ATA-harddisk.

Jeg kan ikke få Pioneer'en til at brænde med større hastighed end 2x, og double layer/dual layer-skiver kan jeg helt glemme at brænde. Hvem har forstand på den slags ... ?!

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 11:06
Tjek dine medier mht brændings hastighed. Jeg har selv været ude for at have købt medier der max kunne brænde med 2x, noget lort når ens DVD brænder kan brænde med højere hastighed.
Jeg har ingen erfaring med DL skiver.
Til top
Damgaard33 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 15:57

Hej Suldrup

Jeg bruger Verbatim 16x-medier, så derfor undrer det mig meget. Jeg prøver at lade brænderen sidde "alene" på kablet og så frakoble cd-brænderen og den ekstra harddisk ... måske hjælper det?!

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Damgaard33 Damgaard33 skrev:

Pioneer'en er installeret som Master, og på samme fladkabel sidder desuden en Plextor cd-brænder som Slave + en ATA-harddisk.

Jeg kan ikke få Pioneer'en til at brænde med større hastighed end 2x, og double layer/dual layer-skiver kan jeg helt glemme at brænde. Hvem har forstand på den slags ... ?!

Nu har du jo nok ikke to brændere og en harddisk på samme kabel, da dette ikke kan lade sig gøre!

Jeg går så ud fra at du har harddisken som primary master på et kabel, og på et andet kabel har du Pioneer som secondary master med Plextor som secondary slave?!

Prøv at tjek i enhedshåndtering om din IDE controller kører med DMA mode til dit Pioneer drev. Hvis drevet kører i PIO mode vil du ikke kunne skrive eller læse med særlig høj hastighed!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Nimrod Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 20:28

Som DrageMester rigtigt skriver om DMA vs. PIO mode så skal det stå rigtigt.
Ellers prøv med at have harddisk som master på et kabel og DVR109 som master på det andet kabel, og din Plextor som slave et sted. Har du evt. firmware opgraderet din DVR109?
Kig evt. også her http://www.pioneeraus.com.au/computer/dvdwriters/DVD-RRWSupp ortedmedialist81.html for at se hvilke medier producenten anbefaler.

/Nimrod

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu