|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Damgaard33 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 23-Februar-2006 kl. 10:35 |
Jeg oplever en del problemer med min Pioneer DVR109-brænder og er kommet til at tænke på, om det kan skyldes opsætningen af min pc. Pioneer'en er installeret som Master, og på samme fladkabel sidder desuden en Plextor cd-brænder som Slave + en ATA-harddisk. Jeg kan ikke få Pioneer'en til at brænde med større hastighed end 2x, og double layer/dual layer-skiver kan jeg helt glemme at brænde. Hvem har forstand på den slags ... ?!
|
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Tjek dine medier mht brændings hastighed. Jeg har selv været ude for at have købt medier der max kunne brænde med 2x, noget lort når ens DVD brænder kan brænde med højere hastighed.
Jeg har ingen erfaring med DL skiver. |
|
![]() |
|
Damgaard33 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hej Suldrup Jeg bruger Verbatim 16x-medier, så derfor undrer det mig meget. Jeg prøver at lade brænderen sidde "alene" på kablet og så frakoble cd-brænderen og den ekstra harddisk ... måske hjælper det?! |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Nu har du jo nok ikke to brændere og en harddisk på samme kabel, da dette ikke kan lade sig gøre! Jeg går så ud fra at du har harddisken som primary master på et kabel, og på et andet kabel har du Pioneer som secondary master med Plextor som secondary slave?! Prøv at tjek i enhedshåndtering om din IDE controller kører med DMA mode til dit Pioneer drev. Hvis drevet kører i PIO mode vil du ikke kunne skrive eller læse med særlig høj hastighed! |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Nimrod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Som DrageMester rigtigt skriver om DMA vs. PIO mode så skal det stå rigtigt. /Nimrod |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |