recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. Panasonic DMP-BD60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. Panasonic DMP-BD60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Ang. Panasonic DMP-BD60
    Sendt: 15-November-2009 kl. 14:50
Jeg har kigget lidt på Panasonic DMP-BD60 og egentlig også Panasonic DMP-BD80, som dog er lidt dyere.

Men jeg kan ikke helt finde ud af om der er mulighed for at tilslutte en ekstern harddisk, som man så kan afspille optagelser fra? Jeg tænker på om der er en form for afspilningssoftware indbygget eller lignende?

Håber nogle kan hjælpe og på forhånd tak :)

/Kim Andersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 14:56

Hmm. De er BD/DVD afspillere, ikke et mediecentre. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 14:59
Nej det ved jeg, men jeg kunne læse følgende:
I kraft af et SD Card slot og en USB indgang direkte på frontpanelet kan du hurtigt og enkelt vise video, som du netop har optaget i AVCHD kvalitet med dit HD videokamera (gælder via SD slottet), eller High Definition fotografier i JPEG format fra dit digitalkamera

Ved så ikke om det også omfatter en ekstern harddisk eller?
Sorry for min uvidenhed, men er sku ikke så skarp på dette område.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Kim Andersen Kim Andersen skrev:

Nej det ved jeg, men jeg kunne læse følgende:
I kraft af et SD Card slot og en USB indgang direkte på frontpanelet kan du hurtigt og enkelt vise video, som du netop har optaget i AVCHD kvalitet med dit HD videokamera (gælder via SD slottet), eller High Definition fotografier i JPEG format fra dit digitalkamera

Ved så ikke om det også omfatter en ekstern harddisk eller?
Sorry for min uvidenhed, men er sku ikke så skarp på dette område.
Altså hvis du mener om man kan tilslutte f.eks. en harddisk optager og afspille den via din BD afspiller, så er svaret nej. Men du vil kunne afspille filer fra en USB-stick på BD afspillerenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men du vil kunne afspille filer fra en USB-stick på BD afspillerenSmile

Det er stort set det jeg mener. Jeg har en ekstern harddisk (ikke harddiskoptager, men en reel ekstern harddisk, som man også tilslutter til sin computer), hvorpå der ligger nogle forskellige sager. Bl.a. nogle filmoptagelser (kan ikke lige huske hvilket format, men tror det er .mkv eller.avi eller lignende). Det er disse optagelser som jeg gerne vil kunne afspille :)
Og den eksterne harddisk bliver tilsluttet til computeren via USB, ligesom der tilsnyeladende er mulighed for i DMP-BD60'eren.

Jeg var bare i tvivl om, om der var en form for afspilningssoftware i BD60'eren, som kunne håndtere filer fra en ekstern harddisk.

En helt anden ting er. Hvor længe er BD60'eren om at starte op? Nogen der ved det? Nogle BD-afspillere tager jo gerne op til et par minutter før de er klar til start...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 15:35

Som skrevet, der kan IKKE afspilles fra extern HDD. Hvorlænge den er om opstart, kommer an på den skive man ligger i, men det kan tage et stykke tid. 1Min +.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 22:54
Jeg kender ikke den pågældende model, men jeg har en philips bdp7300. Den kan via usb indgangen spille xvid, divx, avchd og mkv. Jeg bruger det jævnligt og har gode erfaringer med det. Enkelte filer vil den dog ikke spille da den kun tillader op til avc profile 4.1.
LG bd390 skulle også være god til at spille forskellige formater via usb og netværk.

Du skal være opmærksom på at det ikke altid er lige til at tilslutte en ekstern harddisk til usb-porten på en blu-ray. Det skyldes at harddisken formentlig er formatteret i NTFS og det er der mig bekendt ikke nogen blu-ray afspillere der kan læse. Den skal være formatteret i FAT32 for at det virker. Det betyder endvidere at de enkelte filer ikke kan være større end 4GB. De fleste usb-nøgler er formateret i FAT32.

Hvis du kun skal bruge den til at se film fra harddisk ville jeg hellere anbefale dig at købe en WD TV LIVE. Den kan spille film fra netværk og USB og har formodentlig lang færre problemer med inkompatabilitet. Den er også noget billigere end en blu-ray afspiller.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 15-November-2009 kl. 23:01
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 23:34
Tak for inputtet tvkartoffel.

Havde ikke hørt om WD TV LIVE, men må sige at den lyder yderst tiltrækkende. Jeg har en stor ekstern harddisk hvor jeg efterhånden har fået lagt mange af mine DVD-film overpå. Det er skide smart, da jeg så kan spare en masse reolplads i hjemmet. På harddisken ligger som tidligere skrevet også optagelser.

Nu så jeg indslaget om WD TV LIVE fra so ein Ding, og her afspiller han over netværk. Men det er også muligt at tilslutte min eksterne harddisk og så afspille direkte derfra. er det ikke korrekt opfattet?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 00:42
Jeg er ikke 100% sikker på at den kan læse NTFS som din disk sikkert er formateret i, men prøv at læse eller spørge i denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64804&KW=wd+tv&PN=1&title=wd-tv-hd-media-player-version-20

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 24-November-2009 kl. 00:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu