recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media extender ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia extender ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Media extender ?
    Sendt: 04-Februar-2006 kl. 10:30

Hej

Findes der et program jeg kan installerer således at min datter kan se TV på hendes PC som kommer inde fra mit mediacenter som jeg har stående i stuen ?

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 10:43
srathje: Nej.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 00:31

#srathje

Nej gudskelov, så har du en fantastisk god undskyldning for at købe en Xbox 360, så har du og din datter noget fantastisk teknik sammen (og du kan af og til låne den af hende og spille nogle formidable spil)

Til top
Dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 12:26

srathje: Både og...

En rigtig extender er det ikke, men du kan købe en RF modulator til ca. 350 kr, med den kan du sende dit PC signal rundt i huset på en (af dig) valgt frekvens.

Da der er gennemgang for antennesignalet, kan du sende dit signal fra f.eks. PC'en ud i dit eksisterende antenne net i huset, nemt og elegant.

Jeg bruger det selv til 3 mindre fjernsyn i huset fra min HTPC i stuen og det virker perfekt.

Du kan naturligvis ikke fjernbetjene en modulator som en anden rigtig extender ville kunne, men helt ærligt 350 dask... det er da billigt

se evt på www.emb.dk - søg efter RF modulator

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 13:01
Dane: Hvordan tilslutter du HTPC'en til RF Modulatoren, så du både lyd og billede med?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 17:55

Jeg vil gætte på at det er med Scart. Sådan en har jeg også men der er to problemer: Det er i mono og kvaliteten er knap så god, idet man skal have signalet ned fra antennen ind i modultoren for at "mixe" signalerne op op igen til fordelerboxen som så sender signalerne ud til brugsstederne.

Eller er der en bedre måde at gøre det på?

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg vil gætte på at det er med Scart.

Kører du så med VGA -> scart og hvordan får du audio med?
Kan en RF modulator sættes på inden HTPC, således den sender kabeltv signalet videre trådløs til en tuner (eks. en videomaskine) eller kan de før sættes på efter en tuner?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2006 kl. 21:51

Nej VGA dur ikke her. Det kan enten være S-video out + Audio out der via et combi cabel ender i et fuldmonteret Scart som sættes i Modulatoren, eller et Scart ud på PC'en der ryger over i Scart ind på modulatoren. VGA, HDMI og DVI er, så vidt jeg ved, ikke brugbare i denne forbindelse. Vælger man denne løsning er jeg dog mere tilbøjelig til at købe en Video/Audio transmitter/reciever. Det er nemmere at flytte rundt på og du kan sende fra et sted til mange steder.

Til top
Dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 00:47

Hej igen.... det sk*de job tager så meget af min fritid

Selve RF modulatoren er sat til hvor antenne signalet kommer ind i huset, det sendes så videre op på loftet til fordeleren (og der kommer så 2 kabler retur - 1 til HTPC og 1 til fjernsynet) - det er nok værd at bemærke at i min antenne installation har jeg skiftet fordeleren ud med en 'rigtig' fordeler samt en ordentlig forstærker, ikke noget af det som du kan købe i Bauhaus eller Bilka.

Fra min htpc (VGA) sendes signalet til en VGA til TV konverter - den har 3 udgange (VGA, S-VHS og VIDEO) - Video ryger over i RF modulatoren og S-VHS sende til fjernsynet (alm. 32" CRT Phillips 100hz) - der er et særdeles udemærket billede på fjernsynet :-)

Lyden sendes direkte fra HTPC Line-out til RF-modulatoren, signalet der sendes ind er ihvertfald stereo, om det er stereo på de andre fjernsyn i huset vides ikke.

RF modulatoren har både SCART og VIDEO in (samt AUDIO Left/Right) - så mon ikke det er stereo ? - derudover har den en lille smart feature, nemlig et test signal og er ganske godt når du skal tune de andre fjernsyn :-)

Redigeret af Dane
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu