recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennestik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennestik
    Sendt: 06-November-2009 kl. 16:57
Hejsa

Jeg skal have købt nye antennestik. Er der nogen der kan anbefale noget godt? Og I hvilke butikker det fås?

Takker!
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 16:58
Med antennestik mener jeg selvfølgelig antennekabler hvor der for enden er tilsluttet et hoved så man ikke selv skal lavet et :-)
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 17:45
Et ret væsentlig emne. Alle forbindelser skal være HF tætte og 100 % fri for indstråling. Jeg har et link her der fortæller mere end en masse ord:

Jeg har fulgt disse anvisninger og har et billede helt fri for støj. Husk det er alle stik også op i TV-apparatet der skal være HF tæt. AV-connection i Sønderborg har et bredt sortiment her er et link der er også andre men prøv at søge på Google.

Husk ved køb af F- stik at disse skal passe til kablet, ellers vil Du få problemer ved montage.
/Erik
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 18:55
Super - tusind tak. Hvad hedder det jeg skal købe? Det skal ikke være noget jeg selv skal montere og sætte sammen men fungere som ren "plug and play".
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 11:41

Nu ved jeg jo ikke hvor meget Du skal have lavet er det en fuld kabelføring hvor kablet går ind i huset eller er det blot mellem apparaterne. Hvis det er en komplet kabelføring findes der ikke en plug & play løsning kan Du ikke gøre arbejdet  selv anbefaler jeg at   finde en montør der kan gøre det evt. fra Din antenneforening.  F-stik er ikke vanskeligt at montere. Så jeg vil da anbefale at Du prøver selv.  Er det blot mellem apparaterne kan der sagtens findes en plug and play løsning.

Noget helt andet er har Du en privat instalition ellerer det igennem en antenneforening eller helt anden operatør? Skal Du have signalet leveret analogt eller digitalt?
/Erik
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 17:15
Hej Erik

Tak for svar... Det er kun fra et fuldt monteret antennestik direkte til TV at jeg skal have et kabel... Nogen anbefalinger for hvad der er bedst?

Det er analog i første omgang, men vil i fremtiden nok blive digital når jeg får købt et Pana med DVB-C tuner. Så jeg skal bare havde det bedste :-) Ser frem til dit svar!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu