recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - artikel i Ingeniøren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketartikel i Ingeniøren

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Emne: artikel i Ingeniøren
    Sendt: 04-Februar-2006 kl. 09:49
smedev
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 01:26

Den her tråd kommer til at trække tænder ud!

Jeg vil gerne starte:

Problemet er at detail leverandørerne ikke har fattet en skid!

Poul Guldborg, Dansk Supermarked og El Giganten siger at det er komplekse produkter der er svære at sælge!!

Det forstår jeg sgu godt de siger, de har ikke fattet det selv. De produkter jeg har set er skod PC'er der har fået et (larmende) grafikkort med TV udgang proppet i røven. Dertil en MS fjernbetjening. Så har vi et MediaCenter!!

Det nyeste jeg så i dag var Fona med en Acer MCE maskine. Aldrig har jeg set magen til l..t

Hvis detailleverandørererne vil have succes med det her så kræver det som minimum at de har en minimal viden om det de putter på hylden.

Det mest morsomme er at når man besøger de nævnte kæder så er der ALDRIG en maskine der kører, så man kan se hvorledes det funker. Hvis de er tændt så er De er aldrig koblet på en antenne eller til intenettet. Når man spørger hvorfor, så er det " vi har ikke antenne signal her" eller lignende. Lige ved siden af kan man så se 214 TV apperater  der viser en live udgave af TV3 eller MTV direkte!

Zitech har gjort meget for at sælge deres maskine, men jag har ALDRIG set en MediaCenter fra Zitech kørende i deres butikker, hverken i Fields eller Hillerød.

Det aller mest morsomme er at analytikkerne HELLER ikke forstår hvad MCE er og hvorfor det ikke sælger. Hør bare her:

Mig bekendt sælger det ikke så voldsomt herhjemme endnu, selvom det i den engelsksprogede del af verden har solgt meget, når man ser på det som styresystem,« siger Anders Elbak, research manager hos analysefirmaet IDC's nordiske afdeling.

Han peger på, at danskernes kendskab til mediecentret ikke er godt nok, samt at markedet herhjemme for tv-indhold via internettet, IP-tv, endnu er umodent

magen til idiot skal man lede længe efter!

Han har siddet og kikket efter ny Buzzwords og fundet at IP-TV nok er det samme som MediaCenter

Der er lidt "Krøniken" over det her: Er Farvefjernsynet virkeilg kommet for at blive??

Der er INGEN tvivl om at PC og TV smelter sammen, men hvornår og hvordan er spørgsmålet.

Der skal fire ting til:

Fornuftigt energiforbrug (bedre håndtering af tænd/sluk/standby)

Instant on (når der trykkes på knappen så virker det FØRSTE gang HVER GANG)

Instant reaction (når der skiftes kanal, SÅ SKIFTES DER KANAL NU!)

Digital modtagelse.

Det kommer i Danmark 1-3-06 via DVB-T, men næsten ingen af de nu sælgende MCE maskiner indeholder DVB-T tunerkort (Det er for dårligt).

Man kan i dag modtage sattelit udsendeleser via DVB-S (sattelit), men de to konkurrerende selskaber Viasat og Kanal Digital kan/vil ikke enes om en standard så man må have en separat box som ikke (nemt) kan styres af MCE. Vil man kunne se TV fra begge udbydere, så skal man  have to bokse, og det kan ikke håndteres af MCE

Det er teknisk muligt at have et DVB-S modtager kort i sin PC endda med dekoder kort fra Viasat eller Kanal Digital, men det understøttes ikke af Viasat/Kanal Digital. Det vil de ikke!

Redigeret af MCenterFreak
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 01:34
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Problemet er at leveandørerne ikke har fattet en skid!

Poul Guldborg, Dansk Supermarked og El Giganten siger at det er komplekse produkter der er svære at sælge!!

Det forstår jeg sgu godt de siger, de har ikke fattet det selv. De produkter jeg har set er skod PC'er der har fået et (larmende) grafikkort med TV udgang proppet i røven. Dertil en MS fjernbetjening. Så har vi et MediaCenter!!

Det nyeste jeg så i dag var Fona med en Acer MCE maskine. Aldrig har jeg set magen til l..t

Det mest morsomme er at når man besøger de nævnte kæder så er der ALDRIG en maskine der kører, så man kan se hvorledes det funker. Hvis de er tændt så er De er aldirg koblet på en antenne eller til intenettet. Når man spørger hvorfor, så er det " vi har ikke antenne signal her" eller lignende. Lige ved siden af kan man så se 214 TV apperater  der viser en live udgave af TV3 eller MTV direkte!

Hmm, i Bilka som jeg arbejder sælger vi bla. amitech´s mediacenter og en del andre også som rack, men også alm. maskiner med mediacenter funktionerne.

Og JO de er alle både koblet til kabel tv og internettet, så jeg ved da godt nok ikke hvor du har kigget henne?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 02:05

#Clemen

Jeg har nok kikket ned i gulvet da jeg så Amithecs maskine, for det er efter min mening en skod maskine. (nu bliver jeg nok rigtig upopulær!!). Derfor så jeg ikke den var tændt!

Spøg til side: Jeg har ALDRIG set en MediaCenter PC tændt i hverken Fona, ELGiganten eller Bilka. Jeg ved ikke hvorfor, men det er nok ikke det vigtigste argument for at der ikke bliver solgt MediaCentre i Danmark.

Problemet er at markedet pt. er et Nørdmarked og ikke et consumermarked, og det er fordi de consumer maskiner der sælges ikke lever op til kundernes forventing og kunnen!

Hvis de ikke kan få det til at virke så lever det ikke op til deres forventning. Så tilbage til leverandøren eller over i hjørnet. Ingen blærerøvseffekt over for venner og bekendte. Det giver ikke mersalg!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu