recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE og Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE og Selector

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Henrik P Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE og Selector
    Sendt: 07-Januar-2006 kl. 22:58

Hej!

Jeg forsøger at få en selector (af ældre model) til at snakke med mit media center.

Jeg er på TDC kabel, så jeg har sat MCE på med program guiden til TDC kabel (uden at vælge "settop box"). Så langt så godt.

MCE ser ikke selectoren, hvilket også er naturligt nok - den er jo ikke en del af TDC's pakke som EPG setuppet kender til.

Jeg forsøger derfor at lave en kanal til selectoren med "Add chanel" som jeg sætter op til kanal 41, som selectoren angiveligt sender på - og så får jeg bare flimmer.

Forbindelsen fra selector til MCE er via "antennestikket"

Hvis jeg konfigurere MCE til at se en "Set top box" kan MCE godt se selectoren på kanal 41. jeg ønsker bare ikke denne konfiguration, da MCE så kun kan anvende selectorens tuner, og ikke sin egen - det betyder jo, at jeg ikke kan optage et prog. på MCE og se et andet direkte fra selectoren.

Gode ide'er er meget velkomne!!!

Hilsen Henrik

PS det næste problem, bliver når jeg skal have min gamle VHS til at snakke med MCE!

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2006 kl. 10:07

Hvis du bruger din interne tuner, hvad skal du så bruge din Selector til? Hvis Selectoren kan videre sende antenne signalet uden om dens tuner burde det kunne lade sig gøre. Du kan ikke videre sende et signal der allerede har været igennem en tuner til en anden tuner, da signalet ikke er det samme som inden den kom igen første tuner.

Hvilket tuner kort bruger du iøvrigt i din pc?

Redigeret af pekr
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2006 kl. 19:12

Vitsen er, at få 2 tunere at arbejde med og samtidig bruge selectoren til at dekode TV1000.

Så kan jeg se live tv:

kabeltv => selector => scartkabel =>tv

Samtidig kan MCE optage et andet program

kabeltv => selector => antenne udgang fra selector => MCE

Selectoren sender indgangssignalet videre til antenneudgangen uden at pille ved det, men tilføjer det (evt. dekodede) signal den selv er indstillet til på kanal 41.

Dette virker fint, hvis man selv lader MCE (eller et TV) søge sig frem til kanalerne. Det virker der i mod ikke, hvis jeg indstiller kanalerne ved at lade MCE downloade EPG.

Jeg har i dag eksperimenteret yderligere med "add channel". uanset hvilken kanal jeg beder den modtage, kommer der kun flimmer - og jeg VED at der er signal på pågældende kanal.

Det ser ud som om, der simpelthen er et problem med add channel funktionaliteten i it set up.

tunerkortet i min maskine er: Hauppauge wintv pvr 150

Hilsen Henrik

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 12:31

Problemet er løst.

Det viser sig, at MCE anvender andre kanalnumre end vores hjemlige.

Der ligger en tabel her på sitet, der giver sammenhængen imellem MCE kanalnumre og frekvens.

Tak for hjælpen

Hilsen Henrik

Til top
woody123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-August-2005
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2006 kl. 21:06

Hvad svar kanal 41 til? og kan du få programguiden til finde tv1000? Jeg vil prøve samme setop da jeg skal bruge selectoren til canal plus. Den ene kanal kan du så via. din selector vælge hvilken tv1000 du vil se ikke? Kan du ikke få mce til at styre kanalerne i selectoren?

Woody

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 14:21

Kanal 41, som Selectoren default sender på svarer til kanal 242 på MCE

Så vidt jeg kan se, er det ikke muligt at få TV1000 med i kanal guiden. Når jeg vil se eller optage TV1000, vælger jeg TV1000 på Selectoren pr. håndkraft og beder MCE om at optage fra Selectoren (den "knap" jeg har kodet til kanal 242).

Jeg kan for så vidt godt få MCE, til at styre Selectoren, men problemet i det, er at sen så KUN vil modtage via Selectoren. Med det set up jeg bruger, så kan jeg frit vælge på mit tv, om jeg vil visse signalet fra MCE, eller Selector direkte. Dermed kan jeg anvende 2 tunere og ikke kun 1. (Dette gælder naturligvis kun for ikke kodede kanaler).

Hilsen Henrik

Til top
woody123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-August-2005
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 17:11

Nu har jeg jo en pvr500 så jeg vil sætte selectoren til den ene tuner så kan jeg brugen den anden til programguiden.

Til top
oleb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 11:26

Lyder meget spændende, TDC har tilbud i øjeblikket på en Sagem 60 box til 295.00 kr. kan jeg med et pvr500 få selektoren ind i mit mce.

Hvordan er den forbundet, og bruger man Selektorens kanalvælger med eller uden ms fjernbetjening, evt. med ir.

Hilsen

Oleb

Til top
Steenvj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 18:30
Ok, godt så, men når jeg prøver at taste kanal 242 ind i min MCE får jeg at vide at kanalnummeret skal være mellem 1 og 69?
(altså når jeg prøver at tilføje kanalen)

Er det det forkeret sted eller fatter jeg bare minus?

Redigeret af Steenvj
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 21:53

Du må være et forkert sted.

Det lyder som om, at det er "knap nummer" MCE beder om - altså det kanalnummer du taster på remoten, for at vælge kanal.

242 kommer ind billedet når du siger "add missing channel" - så spørger den efter kanal nummer, og her giver du den 242, som svarer til kanal 41. Den kanal du så får oprettet får et "knap nummer" - i mit tilfælde 39.

Hilsen Henrik

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2006 kl. 22:06
Såvidt jeg lige husker er der forkel på hvordan du har din tuner op, har selv haft tilsvarende problem. Ved analog ikke mapped signal kan du tilføje kanaler over 69.
Den Ben
Til top
Steenvj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2006 kl. 12:02

Takker Benu. Nu kan jeg da taste kanalnumre over 69.

Men jeg får stadig intet billede. Jeg bor i Esbjerg og Selector kanalen er 599,25 som "mapper" til MCE kanal 226. Men den giver stadig bare sne på skærmen.

Min opsætning er:

Kabel -> Selecter -> TV (via Scart)

Selector -> MCE (Via Coax) -> TV (Via composite)

er dette ikke muligt?          ;   

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu