Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
blurayman-kbh
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
|
Emne: Problemer Pioneer BDP-LX71 Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 23:24 |
 Hejsa alle Pioneer ejere, vil lige høre om der er andre der har samme problem som mig. 
Fra og med den her uge vil min afspiller ikke længere afspille de BD skiver den ellers konstant har afspillet helt uden problemer. Ind til videre drejer det sig om Cris Botti Live....Batman The Dark Knight....og S. Wonder LIVE.
Har endnu ikke testet mine over 200 BD film for hvor mange film det berører, og skiverne fejler intet da de kører fint i min PS3!
Synes engang jeg læste en tråd/indlæg om at nogle har fået skiftet et front board eller den slags efter ligende problemer. Noget der begynder i det små og bliver værre, og at Pioneer er klar over problemet.
Nogle af jer andre herinde der kender til ligende problemer eller har hørt om det?
Alt hjælp tæller. På forhånd tak....Jens
P.S. Opdaterede afspilleren for ca. en måned siden til 1.32, og har her til aften opdateret til 1.37, og det har ikke løst problemet. 
Redigeret af blurayman-kbh - 02-Oktober-2009 kl. 23:28
|
Pioneer KRP-600M, kalibreret BD: OPPO BDP-105D CD: Thule DVA250b Digi II Forstærkersæt: Thule PR350/PA350 Højtallere: GAMUT model L5 + center C5 SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 23:30 |
blurayman-kbh skrev:
 Hejsa alle Pioneer ejere, vil lige høre om der er andre der har samme problem som mig. 
Fra og med den her uge vil min afspiller ikke længere afspille de BD skiver den ellers konstant har afspillet helt uden problemer. Ind til videre drejer det sig om Cris Botti Live....Batman The Dark Knight....og S. Wonder LIVE.
Har endnu ikke testet mine over 200 BD film for hvor mange film det berører, og skiverne fejler intet da de kører fint i min PS3!
Synes engang jeg læste en tråd/indlæg om at nogle har fået skiftet et front board eller den slags efter ligende problemer. Noget der begynder i det små og bliver værre, og at Pioneer er klar over problemet.
Nogle af jer andre herinde der kender til ligende problemer eller har hørt om det?
Alt hjælp tæller. På forhånd tak....Jens
|
Jamen hvor surt.
Ja der er enkelte der har haft problemer af den ene eller anden art, hvor et board er blevet skiftet.
Du kunbne i princippet starte med at resete skønheden, og loade seneste F/W, og se om det hjælper.
Hvor har du købt vidunderet?
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 23:44 |
Var det ikke Furious jt der havde det problem? Afspilleren blev ihvertfald sendt til Sparshop - og solgt herefter
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 23:53 |
Kampus skrev:
Var det ikke Furious jt der havde det problem? Afspilleren blev ihvertfald sendt til Sparshop - og solgt herefter |
Jo det mener jeg også det var kampus
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
blurayman-kbh
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 22:56 |
Afspilleren er købt hos Omega Audio inde i Admiralgade i København.
Hvordan reseter man den? Står det i maunalen, eller har du et hemmeligt trick? Har seneste firmware, opdaterede maskinen igår, og det hjalp ikke.
Men det er bare underligt, de 3 aktuelle BD jeg har problemer med har jeg set igen og igen, og har aldrig givet problemer før, heller ikke før jeg opdagterede maskinen første gang. Og jeg har så lige tjekket skiverne, og de kører fint i min PS3, og der er ikke en fedtfinger, nogle huller, eller ridser i dem.
Det jeg virkelig frygter er jo så at når det er begyndt med disse 3, hvor mange af mine andre 200 BD film får jeg problemer med efterhånden som jeg kommer samlingen igennem?
Vil nødig benytte min PS til andet end spil da lyd og billed er klart bedre på min Pioneer. 
Maskinen kommer bare og siger den ikke kan spille discen, men vil gerne spille andre BD skiver, og DVD, og den har også været slukket og tændt flere gange, incl. at tage strømmen helt på maskinen.
Maskinen har ellers kørt 100% problemfrit frem til dato, altså udover de generelle problemer med afspilning af T2 OSV, men det er jo tydeligvis ikke det der er problemt i min tilfælde. T2 virker stadig *G*
Redigeret af blurayman-kbh - 03-Oktober-2009 kl. 23:02
|
Pioneer KRP-600M, kalibreret BD: OPPO BDP-105D CD: Thule DVA250b Digi II Forstærkersæt: Thule PR350/PA350 Højtallere: GAMUT model L5 + center C5 SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 23:09 |
blurayman-kbh skrev:
Afspilleren er købt hos Omega Audio inde i Admiralgade i København.
Hvordan reseter man den? Står det i maunalen, eller har du et hemmeligt trick? Har seneste firmware, opdaterede maskinen igår, og det hjalp ikke.
Men det er bare underligt, de 3 aktuelle BD jeg har problemer med har jeg set igen og igen, og har aldrig givet problemer før, heller ikke før jeg opdagterede maskinen første gang. Og jeg har så lige tjekket skiverne, og de kører fint i min PS3, og der er ikke en fedtfinger, nogle huller, eller ridser i dem.
Det jeg virkelig frygter er jo så at når det er begyndt med disse 3, hvor mange af mine andre 200 BD film får jeg problemer med efterhånden som jeg kommer samlingen igennem?
Vil nødig benytte min PS til andet end spil da lyd og billed er klart bedre på min Pioneer. 
Maskinen kommer bare og siger den ikke kan spille discen, men vil gerne spille andre BD skiver, og DVD, og den har også været slukket og tændt flere gange, incl. at tage strømmen helt på maskinen.
Maskinen har ellers kørt 100% problemfrit frem til dato, altså udover de generelle problemer med afspilning af T2 OSV, men det er jo tydeligvis ikke det der er problemt i min tilfælde. T2 virker stadig *G*
|
Javist, en reset fremgår af manualen. Jeg kan desværre ikke fortælle dig sidenummer - da jeg nu har en BDP-LX91.
Jeg kan ikke give dig en forklaring på fænomenet. Tag eventuelt kontakt med Pioneer support. De plejer at være ret kompetente. Men sørg endelig for, at de afspiller er forsynet med seneste F/W
Prøv lige om du kan afspille de nævnte BD´er efter en reset. I såfald er der formentlig en fejl i seneste F/W opdatering som Pioneer bør informeres om. Og den information skal jeg i givet fald nok tage mig af
Redigeret af Hother - 03-Oktober-2009 kl. 23:21
|
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 23:23 |
Det kan også være beskidt læsehoved.
Der er en ny feature i den sidste firmware ,hvor du kan slette memory (bonus wiew).
Redigeret af len61 - 03-Oktober-2009 kl. 23:34
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 23:34 |
len61 skrev:
Det kan også være beskidt læsehoved. |
Det tror jeg ikke ud fra fejlbeskrivelsen, men man ved aldrig Lennart - tror det dog som skrevet ikke
|
|
 |
len61
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 01:32 |
Grunden til jeg nævner snavset læsehoved ,er fordi jeg selv har haft købt en bdp-1400 (samsung) herinde (loenborg), med samme symptomer kan ikke læse ,først en titel ,siden flere ,tilsidst kun dvd, sælger var dog ryger, som jeg ved ,blurayman ikke er (han er taxachauffør  )men ,det var snavs på hovedet, og det er billigere at rense for at checke om det er det, frem for en indlevering, "hvis det er snavs".
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 08:18 |
Jo jeg havde samme problem med min tidligere lx71'er.
Problemet opstod ca 2 måneder efter køb og gik væk igen. Et halvt år senere kom problemet igen og denne gang var det meget slemt. Så jeg indleverede den til butikken og fik skiftet boardet på garantien.
Der er efterhånden en del 51- pg 71'ere som har haft problemet så hvis der stadig er garanti på så er det bare med at få skidtet til rep.
Selvom problemet går væk igen nu her, så er det næsten sikkert det kommer igen på et senere tidspunkt og er garantien så udløbet så er det bae sur r..
Skønheden - Vidunderet... Jeg havde en del andre negatvit ladede ord i mit hovede da jeg ejede maskinen
Redigeret af furious jt - 04-Oktober-2009 kl. 08:26
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
blurayman-kbh
Bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 12:39 |
Tak for alle indlæggende, men det eneste jeg kan se i manualen er et reset til fabriksindstillinger, og det hjalp ikke, desværre. Og Firmware er skam seneste version, 1,37 viser afspilleren i maskinen og blev hentet fredag aften i et forsøg på at få løst problemet.
Men den afspiller gerne andre BD, bare ikke de 3, og i går aftes skulle jeg så lige se Knowing, og ja....samme fejlmeddelse, Unknowdisc 
Dybt underligt....helt ny BD....blev pakket ud i går...men virker i min PS3!
|
|
 |
len61
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 13:58 |
Tryk på tools ,popper der et, gardin ,med 2 muligheder op, output res og bdxx data erase, den mem buffer kan være fyldt op, og igen hvis det er et snavset læse hoved ,koster det Ca.Kr60 at få renset, hvis pioneer skal tømme buffer/rense ,koster det noget mer ,for det hører ikke under garanti/reklamation ,det er derfor jeg nævner det 
|
 |