recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til hdmi kabel/lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til hdmi kabel/lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til hdmi kabel/lyd
    Sendt: 07-September-2009 kl. 20:10

hej, jeg er stadig igang med at finde fodfæste i dette område og bliver lidt klogere fra hver dag ved at læse herinde. nu er mit ?? hvilke lyd formater og jeg mener alle dem man kan trække er at finde i et hdmi kabel. hvad skal jeg lede efter. når jeg ser mig omkring så er der bla bare hdmi, og hdmi 1,3 og hdmi 13,a,b osv. hvad betyder de der tal efter hdmi???. jeg vil have et kabel som kan trække fuld hd men som også kan afspille mindre opløsninger samt fuld lyd dvs alle de lydformater som der er. det kabel jeg skal bruge skal være 12m -( helst til under 500,- )   - nogen gode forslag til en som er rimelig dum når det kommer til dette

mvh

hoffer

mvh
hoffer
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:47
SVP03
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:02

Her kan du læse om de forskellige HDMI typer.

http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=21

Til top
hubba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:24

Hejsa jo længere kabel jo vigtigere er kvaliteten af kablet.. 12 m er en delmen hvis du har tid er det ligesom alt andet ud og prøv sammenlign osv..

Audioquest HDMI-A 12,0m pris 1299 fra tape connection er et super kabel over denne distance ved godt den ligger over din pris men til det du skal bruge den til vil jeg vurdere du her får det bedste kabel

God jagt

lg 60 pk550n, marantz bluray 7003, marantz sr6003, samsung yousee hdd boks, monitor audio silver rs6, monitor audio silver rslcr,monitor audio silver rxsf, monitor audio rsw12
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af hubba hubba skrev:

Hejsa jo længere kabel jo vigtigere er kvaliteten af kablet.. 12 m er en delmen hvis du har tid er det ligesom alt andet ud og prøv sammenlign osv..

Audioquest HDMI-A 12,0m pris 1299 fra tape connection er et super kabel over denne distance ved godt den ligger over din pris men til det du skal bruge den til vil jeg vurdere du her får det bedste kabel

God jagt

Undskyld, det er vist en misforståelse, det er vigtigt at kvaliteten er ok. Ergo for at være sikker skal det være certificeret. Det med at tage ud og hvad,,,,,, igen der er ingen forskel på billedkvaliteten, dem der kan se det i en blindtest har nu mulighed for at score 1 mio $

Med mindre du mener kabelkvaliteten, men det er jo ingen garanti for at der er hul igennem.

Redigeret af SVP03 - 09-September-2009 kl. 18:33
SVP03
Til top
hubba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2009
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 15:41
ja jeg snakker om kvaliteten af kablet. Tja og tage ud og se det er  hvad man selv syntes er rigtig det var en mulighed jeg foreslog og har selv fået noget ud af det men alle er jo forskellige
lg 60 pk550n, marantz bluray 7003, marantz sr6003, samsung yousee hdd boks, monitor audio silver rs6, monitor audio silver rslcr,monitor audio silver rxsf, monitor audio rsw12
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 09:06

Har kørt 10+5m med samlestik det hele fra Haraldnyborg..virkede fint i Full HD..ikke at jeg vil anbefale det med samlestikket til en permanent installation, men virke det gjorde det

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu