|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
zulu100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
![]() Sendt: 03-September-2009 kl. 19:17 |
Hej
Startede for et par måneder siden med Vista MCE og oplevede meget pixelering på alle kanaler - efter nogle gode råd herfra forummet fik jeg næsten elimineret problemet. Jeg oplever dog stadig pixelering af meget kort varighed med jævne mellemrum. Billedet fryser og lyden forsvinder eller der kommer en høj tone et kort øjeblik. Jeg oplever ikke problemet når jeg ser en rippet DVD. Mit setup er som følger: Vista MCE M/TVPack Yousee og floppy DTV Tv ses via en DMA2200 extender. Gode råd er velkomne! |
|
![]() |
|
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
Har du checket dit antennekabel og stik, det er ekstremt vigtigt at der er ordentligt kabel og rf-tætte stik hele vejen til dit MC.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kørte tidligere med SageTV uden problemer og programmet viste også at der var fuld knald på signalet så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Kunne man forestille sig at noget sådant kunne foresages af anden software på computeren - jeg tænker her på f.eks antivirus? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede at koble min FIREDTV tuner direkte på yousee´s udtag i huset med et 2 meter langt kabel og oplever stadig pixelering. Det ser umiddelbart ikke ud til at pixelere lige meget på alle kanaler - DR1 og DR2 er rigtig slemme her pixelerer billedet med intervaller på et par minutter. Any ideas? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Prøv en anden driver, til din tuner. fx 5.1n
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Vil rigtig gerne prøve 5.1 N men for h...... hvor det driller. Uanset hvad jeg forsøger ender Vista op med at installere en preconfigureret driver - 4.8 tror jeg nok! Jeg har forsøgt at afinstallerer henholdsvis tunerkort og driver i devicemanager. Jeg har desuden afinstalleret og fjernet firewire kablet fra computeren til efter genstart hvorefter jeg har sat kablet i igen og Vista har spurgt efter en driver. Dette har jeg så annuleret og derefter installeret 5.1N og alligevel ender jeg op med driver ver. 4.8. Er der ikke en måde hvorpå man kan slå den automatiske installering af drivere fra i Vista?? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har du prøvet "opdater driver" fra kontrol panel og så pege på de drivere du ønsker installleret
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det har jeg prøvet men kan ikke få det til at virke. 5.1N er jo en "pakke" af drivere som afvikles via setup.exe og hvis jeg forsøger at opdatere drivere som du foreslår vil den have en at man browser sig frem til en inf. fil og det syntes jeg ikke at jeg kan finde under drivermappen i 5.1N "pakken" Måske jeg leder det forkerte sted. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Prøv følgende: fjern FireDTV her: skriv cmd i start søgning I commando prompt skriver du: set devmgr_show_nonpresent_devices=1 derefter skriver du: devmgmt.msc Hvis du kan se devicet her, så fjern det Det er ikke sikkert at du får løst problemet denne vej, men så kan du måske bruge et gendannelsespunkt fra Kontrolpanel>System>avancerede systemindstillinger>Systembeskyttelse>systemgendannnel se |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Har prøvet at fjerne i "fjern eller rediger program" uden succes - men vil lige prøve med nævnte i commando promt. Det er som om, at for at ændringer skal træde i kraft mht. til afinstallering af driver eller hardware kræves genstart og her er det at Vista som default går ind og installerer en driver som jeg ikke har indflydelse på. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du skal fjerne via installeren, derefter går du ind i device manager og scanner for changes. Så skulle tunerne gerne dukke op igen. Derpå fjerner du dem ved at højreklikke på hver enkelt tuner, vælge remove og sætte flueben i Delete driver for this device i den boks der kommer op. Derpå kan du genstarte.Og den skulle nu ikke have en kopi af driveren. Note. Det kan være nødvendigt at gøre dette flere gange dersom du måske har smidt en del drivere på systemet.
Redigeret af Patriarken - 11-September-2009 kl. 12:34 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Har fulgt dit råd og der installeres ikke pr. default en driver ved genstart - har så efterfølgende installeret 5.1N hentet hos Patriarken men alligevel står der ver. 4.8.10 som driver ver. når man kører support tool. Jeg troede at de 2 driverversioner skulle matche hinanden men jeg er måske forkert på den. ------------------------------------------------------------ ------------------- Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2231-13) ------------------------------------------------------------ ------------------- Generated on (Y/M/d): 2009.09.11 FireDTV / FloppyDTV devices: ------------------------------------------------------------ ------------------- devices found: 1 Status for device 1 Model : Error GUID : 0x0012872602001AAE HW Ver.: 01.26.02 FW Ver.: 2.4.4 Build 61030 Driver : 4.8.10 M Frontend Status: Frequency.: 554000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0 Locked : YES CAM Module: Viaccess Windows System Information: ------------------------------------------------------------ ------------------- OS Path: C:\Windows OS Version: Microsoft Windows Vista, Service Pack 2 (Build: 6002) OHCI Controller: Manufacturer: VIA Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller MCE Plugin: ------------------------------------------------------------ ------------------- Plugin Version 2.0.0.0 Service started! FireDTV Transponder List: ------------------------------------------------------------ ------------------- Transponder List found: Cable FireDTV Tools: ------------------------------------------------------------ ------------------- No running FireDTV tools found
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |