|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
slettet.18124 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
![]() Sendt: 12-September-2009 kl. 11:49 |
||
Måske skulle der indføres nogle minimums krav til billedekvaliteten for at kunne godkendes til Blu-ray markedet, for jeg har også oplevet meget dårlige Blu-ray film
hvor kvaliteten var på DVD niveau, så bliver jeg skuffet, både ved køb af filmen, men også fordi det var ikke derfor jeg ville se formatet Blu-ray. Filmbranchen har helt klart et problem, når de kommer med disse meget dårlige udgivelser, de er helt klart ikke i stand til selv at styre det, så burde der aftales en standard indenfor branchen selv, evt. med et mærke på kassen til Blu-ray, der viser den overholder denne standard, så vi som kunder ikke bliver snydt, for disse dårlige film, som måske reelt kun burde udgives på DVD og ikke Blu-ray. Hvis dette mærke ikke er der, kan man sige til sig selv om man ønsker at købe denne film, da den ikke overholder en given standard. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Kunne være en god ting Men når brancerne i forvejen har de største problemer med at implementere de forskellige ekstras ala Java i software venlige udgaver. Og hardware halter bagefter hele tiden. Ja så ser jeg det som noget, der er svært gennemførligt, desværre. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Du kan starte med at checke kvaliteten på f.eks:
http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html Så er du da nogenlunde sikret mod dårlig kvalitet. |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Husk at det for det meste er US udgave de anmelder, og en del af dem er jo reg. A låst og uden dansk undetekst. Selvfølge hvis man ville sikke sig med dårlig overførsler, så købe efter denne hjemmesides anmelders og en reg. kodefri Blu-ray afspille, desværre er mange europæiske Blu-ray en ringer overførelse end de amerikansk overførelse (men sådan er det også med DVD film). Redigeret af Startrek - 12-September-2009 kl. 12:07 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Det tror jeg nu ikke er så slemt. Har du nogen kilder til at understøtte at det skulle være tilfældet? |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Et eks. er tråde "Passion of the Christ - DK vs US release". Og mange gange er de europæiske Blu-ray overførelse, med en ringer lyd som fx. normal dolby digital eller med en lave bit-rate, og de finde også europæiske Blu-ray overførelse med 1080/50i hvor i mod de merikansk overførelse er i 1080/24p. Redigeret af Startrek - 12-September-2009 kl. 12:21 |
|||
![]() |
|||
slettet.18124 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
![]() |
||
Jo, jeg ved godt at man kan søge på nettet, bredt og vidt, men hvorfor skal jeg som kunde, undersøge på nettet hvilken billedekvalitet filmen er på, jeg kan slet
ikke bruge de amerikanske udgaver, jeg har købt en Reg B. for Europa, som regler kræver idag, så skulle jeg da også i det mindste få leveret film i til denne region, det er jo branchen selv der har valgt disse Reg.koder. Skal jeg oven i købet til at overveje hvilken Reg. afspiller jeg skal købe (loven siger jo være B. i Europa) skal jeg også overveje om det det skal være en Reg A eller Reg B. afhængige hvilken kvalitet filmen udkommer i, samt besværet med at modtage film fra USA, med lang leveringstid samt told, afgifter, PostDanmarks toldgebyr, så filmen koster meget mere end i butikkerne. Nej, jeg som forbruger må kunne forlange, at jeg kan købe en Blu-ray afspiller i Danmark og Reg. B film der har en bedre standard end mange af de film der udkommer idag, uden at have en frygt når jeg køber en Blu-ray film, om mon så også kvaliteten er god, det kan ikke være rigtig, så er det jo lige før man skal rejse spørgsmålet hos forbrugerstyrelsen, for som det er nu, er det helt urimeligt for os forbrugere. Idag er det sådan at man kan se bagpå kassen til Blu-ray filmen, hvilken lydkvalitet der er på den, Dolby 2.0 Dolby 5.1 DTS-HD, True-HD o.s.v det samme må kunne gøres med en mærkning af billedekvaliteten, branchen følger slet ikke med i udviklingen, lidt ligesom pladeselskaberne der har brokket sig over svigtende salg af musik cder, selvom download af musik var vejen frem, holdt/holder de hårdnakket fast i CDen. Giv os en mærkeordning. Redigeret af Jan.Larsen - 12-September-2009 kl. 13:33 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det var et eksempel... Jeg spørger fordi du skrev 'mange', og jeg gerne ville se din kilde til den info, så jeg kunne undgå de dårlige udgaver. Jeg tror nemlig slet ikke det er så udbredt som på DVD(?) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |