recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken billig bluray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken billig bluray afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken billig bluray afspiller
    Sendt: 11-September-2009 kl. 20:41

Nu har jeg fået lavet et lidt større billede, og bluray er blevet mere aktuelt.

Har et 92" lærred og en Sanyo Z-3000 så det giver lidt mere mening

Har en Marentz SR 5003 som kan dekode True HD eller MAster HD

Mine krav til afspiller.

kan køre de lyd formater, kan lige så godt bruge det.

Lydsvag

god til Bluray, fuldstændig ligeglad med DVD.

BILLIG

Så hvad er den billigste acceptable afspiller der kan løse det problem?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 20:53

Hvis du vil have muligheden for at spille spil, så er PS3 Slim et godt bud. Den kan bitstreame HD lyd til dit anlæg som så dekoder lyden. Den kan alternativt også dekode selv, selv om den gør dette mindre godt i forhold til flere af de dedikerede afspillere. Hvis du handler over nettet i f.eks England skulle den kunne fåes for ca. 2200,-

Alternativt så har jeg generelt gode erfaringer med Panasonic's afspillere. De afspiller alle film jeg har kastet efter dem. Jeg har selv DMP-BD55 modellen og den halter lidt på DVD siden, men ellers er jeg selv glad for den. Den mindste model jeg ville købe er DMP-BD35. En hurtig søgning på dvdpriser.dk viser dog at DMP-BD60 umiddelbart lader til at være den billigste til ca. 1850,-

Jeg ville gå i en lang bue uden om Samsung selvom de er billigere. Jeg har flere venner som oplever film der ikke kan afspilles.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 20:59

har en PS3, Fat udgaven og den LARMER.

synes også PS3 Slim begynder at sige noget efter lidt tid.

Vil gerne at det er noget der er stille.

Spg. nogle siger det er FULDSTÆNDIG ligemeget med bluray afspillere, med hensyn til kvaliteten når man ser Bluray film, og når man bitstreamer lyd, så er det jo også ligegyldigt.

AT det er på DVD skalerings siden de fejler, de billige. men når man ikke skal se DVD så er det jo ligemeget.

ER det korrekt?

har personligt ikke direkte dårlige erfaringer med Samsung produkter, men Panasonic har jeg haft særdeles positive erfaringer med, både med DVD/HD recorder og paneler.

Hvad med profil 2.0 er det nødvendigt?

HDMI 1.3? projektoren har det, og kablerne er godkendte til det, og det funker fint over PS3, det med udvidet farvespektrum og sådan

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

har en PS3, Fat udgaven og den LARMER.

synes også PS3 Slim begynder at sige noget efter lidt tid.

Vil gerne at det er noget der er stille.

Jeg har selv en PS3 60Gb udgave som larmer noget. Jeg har ikke bemærket problemer med 40/80Gb udgaverne, men det er jo individuelt. PS3 Slim har jeg ikke selv prøvet, men de fleste jeg har snakket med siger den larmer mindre.

Spg. nogle siger det er FULDSTÆNDIG ligemeget med bluray afspillere, med hensyn til kvaliteten når man ser Bluray film, og når man bitstreamer lyd, så er det jo også ligegyldigt.

AT det er på DVD skalerings siden de fejler, de billige. men når man ikke skal se DVD så er det jo ligemeget.

ER det korrekt?

Det er korrekt at der ikke skulle være nogen synlig forskel på Blu-ray billed og lyd kvalitet når sidstnævnte bitstreames på de afspillere der pt. er på markedet.

har personligt ikke direkte dårlige erfaringer med Samsung produkter, men Panasonic har jeg haft særdeles positive erfaringer med, både med DVD/HD recorder og paneler.

En af mine venner har måske omkring 50 Blu-ray's og mindst 5-6 af dem virker ikke på hans Samsung, men fint i hans nye PS3.

Hvad med profil 2.0 er det nødvendigt?

Det er interaktivt indhold via internet. Når maskinen alligevel har sådan en internet adgang tilbyder alle producenterne firmware opgradering via Internet. Ved profile 1.1 afspillere skal man typisk brænde firmwaren på en CD/DVD og opgradere på den måde.

HDMI 1.3? projektoren har det, og kablerne er godkendte til det, og det funker fint over PS3, det med udvidet farvespektrum og sådan

Absolut nødvendigt for at kunne bitstreame HD lyd til anlæg.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu