Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Leon S
Bruger
Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: Min bærbare kan ikke finde hjemmesider Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:27 |
Min bærbare Dell-6000 gør knuder. Først blev den mere og mere langsom på nettet - og opgav så! - Nu har jeg geninstalleret den med Dells "Restore"-program; og den finder nu ubesværet mit trådløse netværk - på fuld styrke. MEN det er ikke muligt at åbne en eneste hjemmeside: "Siden kunne ikke findes", er meldingen hver gang! Mine øvrige PC'er har ingen problemer! - Hvad tror I, der er galt?
|
Leon
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 20:16 |
Leon S skrev:
Min bærbare Dell-6000 gør knuder. Først blev den mere og mere langsom på nettet - og opgav så! - Nu har jeg geninstalleret den med Dells "Restore"-program; og den finder nu ubesværet mit trådløse netværk - på fuld styrke. MEN det er ikke muligt at åbne en eneste hjemmeside: "Siden kunne ikke findes", er meldingen hver gang! Mine øvrige PC'er har ingen problemer! - Hvad tror I, der er galt? |
Du bliver nok nødt til at skrive noget mere om dit system. Hvilket styresystem? Hvilken Service Pack? Hvilken browser (Internet Explorer, velsagtens, men hvilken version)? Er du sikker på at du er på Internettet og ikke bare lokalt netværk? Hvis du bruger et mailprogram, virker det så?
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 23:17 |
Har du prøvet at højreklikke på trådløst-ikon i bundlinien og så bedt pc'en om at reparere?
For det lyder som sagt, at du kun er på det interne net. Pc'en får nok en forkert ip-adresse som dden husker fra sidste opsætning?
Niels
Redigeret af abacus - 24-Juli-2009 kl. 23:17
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 25-Juli-2009 kl. 00:13 |
Prøv at åbne en DOS-prompt og kør disse tre kommandoer (virker på XP men måske ikke Vista):
route print >> c:\leonlog.txt ipconfig /all >> c:\leonlog.txt tracert -d 81.82.83.84 >> c:\leonlog.txt
Åbn derefter c:\leonlog.txt og post indholdet her.
Det giver nogle informationer om din netværkskonfiguration og hvor langt ud i verden, du evt. har forbindelse.
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 26-Juli-2009 kl. 17:50 |
abacus skrev:
Har du prøvet at højreklikke på trådløst-ikon i bundlinien og så bedt pc'en om at reparere?
For det lyder som sagt, at du kun er på det interne net. Pc'en får nok en forkert ip-adresse som dden husker fra sidste opsætning?
Niels |
|
Leon
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 26-Juli-2009 kl. 17:53 |
Vilhelm skrev:
Leon S skrev:
Min bærbare Dell-6000 gør knuder. Først blev den mere og mere langsom på nettet - og opgav så! - Nu har jeg geninstalleret den med Dells "Restore"-program; og den finder nu ubesværet mit trådløse netværk - på fuld styrke. MEN det er ikke muligt at åbne en eneste hjemmeside: "Siden kunne ikke findes", er meldingen hver gang! Mine øvrige PC'er har ingen problemer! - Hvad tror I, der er galt? |
Du bliver nok nødt til at skrive noget mere om dit system. Hvilket styresystem? Hvilken Service Pack? Hvilken browser (Internet Explorer, velsagtens, men hvilken version)? Er du sikker på at du er på Internettet og ikke bare lokalt netværk? Hvis du bruger et mailprogram, virker det så? |
Jeg bruger styresystemet Windows XP, servicepack 2. Hvad angår mail, bruger jeg Webmail hos TDC
|
Leon
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 26-Juli-2009 kl. 17:58 |
abacus skrev:
Niels
|
Ja, jeg har bedt om en "reparation", og fik fik kvittering for det: "succesfuldt gennemført". Men det ændrede ikke noget. Det er som om, at jeg godt kan søge på en hjemmeside - DSB f.eks., og efter lang tøven, hvor der hele tiden for neden i billedet står: "åbner DSB.dk ..... " så skifter søgningen f.eks til DSB.dk/org eller lignende og så til MSN ..... og så til sidst opgiver maskinen.
|
Leon
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juli-2009 kl. 18:05 |
Det kunne godt lyde som et dns-problem. Prøv nu at køre de tests, jeg bad dig om. En af dem viser netop, om du kan få forbindelse uden brug af dns.
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 28-Juli-2009 kl. 17:43 |
Allan Olesen skrev:
Det kunne godt lyde som et dns-problem. Prøv nu at køre de tests, jeg bad dig om. En af dem viser netop, om du kan få forbindelse uden brug af dns. |
Hej! - først beklager jeg mine lange svartider, som skyldes travlhed med andre ting. Men hør engang her: I de senest forløbne to dage har "den bærbare" været udlånt til en af mine bekendte, som er prof, - datamatiker, tror jeg det hedder. Han beretter nu, at han har opdateret alt muligt på maskinen, samt at han ubesværet kan gå på sit trådløse netværk derhjemme med min nødlidende maskine!! - Men ak, da han for lidt siden glædestrålende møder op her, kan den let finde mit trådløse netværk - som før, men stadig ikke finde en eneste hjemmeside. Han har ikke samme udbyder som jeg, der har TDC.
Det, du skrver om et "DNS"-problem! - Er det noget, jeg skal spørge udbyderen om - altså TDC? - Kan det give denne slags netværks-problemer, hvis man - som her i huset - har det samme brugernavn på flere PC'er?
|
Leon
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 12:18 |
Leon S skrev:
Det, du skrver om et "DNS"-problem! - Er det noget, jeg skal spørge udbyderen om - altså TDC? |
Ikke for at lyde grov, men: Du kan jo starte med at følge min opfordring. Ingen her kan diagnosticere dit problem uden flere oplysninger. Vi kan kun gætte. Derfor har vi brug for oplysninger, som f.eks. kan fås fra de tests, jeg har bedt dig køre.
Redigeret af Allan Olesen - 05-August-2009 kl. 12:22
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 23:42 |
Er dit problem løst?
Når udbyderen er TDC og styresystemet er Win XP, kan TDC-programmet Netsupport anvendes til at løse internet- og opsætningsproblemer.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 17:19 |
Vilhelm skrev:
Er dit problem løst?
Når udbyderen er TDC og styresystemet er Win XP, kan TDC-programmet Netsupport anvendes til at løse internet- og opsætningsproblemer.
|
'*****************************
Nej problemet er ikke løst, og jeg har heller ikke haft voldsomt meget tid til min rådighed. Men lidt nyt er der da dukket op. I min famlen "i blinde" er nedenstående fejlmeldinger kommet frem:
Siger det noget? - og kan jeg komme til at bruge TDC's netsupport, når jeg ikke kan kalde nogen hjemmeside op? - Så kan jeg vel heller ikke nå TDC's; eller misforstår jeg noget? - Kan jeg eventuelt skaffe mig skaffe mig sådan assistance via en anden computer og noget program-download på en USB-nøgle, som så kunne bæres over i den syge maskine? .....................
Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser |
|
|
|
warn |
FTP (Passiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
FTP (Aktiv): Fejl 12031 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The connection with the server was reset |
warn |
HTTPS: Fejl 12002 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: The operation timed out |
error |
En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet. |
error |
En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet. |
error |
En FTP-forbindelse blev ikke oprettet. |
Seneste tidspunkt for kørsel af diagnosticering: 08/15/09 16:39:03
Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP |
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser |
|
|
|
warn |
FTP (Passiv): Fejl 12031 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The connection with the server was reset |
warn |
HTTPS: Fejl 12002 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The operation timed out |
warn |
FTP (Aktiv): Fejl 12031 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The connection with the server was reset |
warn |
HTTPS: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: A connection with the server could not be established |
info |
HTTP: Der blev oprettet forbindelse til www.hotmail.com. |
error |
En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet. |
error |
En FTP-forbindelse blev ikke oprettet. |
info |
Omdirigerer bruger til supportopkald |
|
Leon
|
 |