|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() Sendt: 27-November-2005 kl. 00:26 |
|||
Hej, Jeg tænker på at købe dette eksterne drev til min laptop, der ikke har DVD-brænder og hvis combodrev er begyndt at skurre og endda ridse mine skiver Redigeret af Carser |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|||
Jeg kan sige med 100% sikkerhed, at du ikke kan stømføde en ekstern CD/DVD brænder i desktop størrelse alene fra USB stikket. Der skal bruges en strømadapter, og jeg føler mig overbevist om at denne strømadapter følger med i pakken. Man kan strømføde visse eksterne CD/DVD brænder i notebook format (12.5 eller 9.5 mm) alene fra USB, men mange af dem kræver en ekstern adapter. Freecom FS 50 er et eksempel på et eksternt drev der ikke kræver strømadapter, men som får strøm fra to USB kabler, og den kan købes til 2049,- hos Midt Data, eller til 1795,- hos Proshop. LiteOn drev er OK til nogen ting og gode til andre ting, så drevet er formentlig en fornuftig investering (især til den pris). Hvis jeg selv skulle købe en ekstern brænder, så ville jeg dog istedet vælge dette drev fra BenQ hos pc-Netto til 575,- der måske brænder med lidt bedre kvalitet end LiteOn drevet. Jeg ejer ikke selv nogen af ovenstående drev. Redigeret af DrageMester |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Mange tak for et meget hjælpsomt og hurtigt svar. Jeg anede ikke, at et BenQ kunne fås så billigt også, så det bliver nok det. Så vidt jeg husker har du også anbefalet en intern BenQ brænder til andre, kan det passe? Og i min discoumt recorder, en Luma', sidder der også et BenQ drev, der faktisk virker fortrinligt. Af siden fremgår det desværre ikke, om der følger Nero eller andet med - har du en idé om det? |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|||
No problemo.
Det skal nok passe at jeg har anbefalet BenQ før, selvom jeg p.t. ikke selv har et. Det var dog et BenQ 1620 jeg købte til min fars pc, og den bedste all-round brænder i øjeblikket til en rimelig pris er BenQ 1640.
Jeg ved det ikke, men tidligere erfaringer med LiteOn drev tyder stærkt på, at der vil følge en OEM version af Nero Express med. Nero Express er en letvægs udgave af den fulde Nero suite. Et review på engelsk af den interne version af LiteOn 1673 drevet kan findes her hos CDFreaks. Et review på engelsk af den interne version af BenQ 1620 drevet kan findes her hos CDFreaks. EDIT: Bundle til BenQ EW162i i Tyskland er som følger, så mon ikke det er den samme software/kabel bundle i DK:
Redigeret af DrageMester |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det gør der, jeg kunne bare ikke lige finde noget om BenQ's SW-bundle.
Det lyder sandsynligt, at det er det samme og det ser meget fint ud - og så er der kabel med! Det er simpelthen her, man skal spørge... |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Carser, har du så fået købt og leveret en ekstern DVD brænder endnu? Når du har fået den, kunne du jo eventuelt fortælle om den så lever op til dine forventninger og mine anbefalinger. |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej DrageMester, Nej, ikke endnu. Jeg har læst de reviews, du har linket til, og især det med CD-brænding taler til BenQ's fordel. Jeg har været tæt på at bestille det, men jeg diskuterer lidt med mig selv, og det kan også tænkes, at jeg i stedet køber en større ekstern harddisk eller alligevel køber en ny pc. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg evt. har købt nyt drev. Tak for interessen. |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej igen, Pc-netto havde udsolgt, da jeg endelig for nogle uger siden ville bestille det foreslåede BenQ drev og sad med Dankortet klar. Jeg vil ikke handle hos Pixmania, der ellers har det til ca. samme pris. Så jeg har siden surfet lidt rundt og bemærket, at der ofte ikke er noget på lager i netshops med billige eksterne drev. Men det er jo udsalgstider, så jeg var i dag i Fona, El-Giganten og til sidst hos TDC. Det endte med, at jeg købte et Cibox 1016UB eksternt drev med indb. 12-i-1 kortlæser, ekstra USB port på fronten, DVD+R DL kompatibilitet, Nero OEM suite, powerDVD 5 og 3 års garanti. Cibox er såvidt jeg kan se på både specs og det fysiske beslægtet med BTC, som TDC og andre også sælger. Nok ikke det bedste eller hurtigste, men til at betale (699,- her i januar) og jeg skal stort set kun kunne flytte lidt data, når min harddisk er ved at være fyldt op samt lave back up af det vigtigste. Sælger havde selv to (BTC-versionen u/kortlæser) privat, anbefalede Verbatim og havde brændt +500 skiver uden knas. Anbefalede dog ved DVD ikke at gå over 4X speed trods at det er et 16X drev(@DVD+/-R). Jeg håber, det dutter, og gør det ikke, vil jeg hente nyeste firmware til det - det gør de meget ud af, at man kan og bør. Og er der knas med det, så har jeg jo købeloven og garantien at referere til (samt et ønske om en dag at købe mig en helt ny bærbar. Fona sælger mig gerne en! Ekspedienten spurgte i øvrigt, om jeg kendte til recordere.dk Omvendt kan det jo være, at jeg bliver så tilfreds, at jeg også vil begynde at lege med filmredigering på min pc. Vi får se. |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Carser, tillykke med dit nye drev; vi håber det er noget der dur. Forhåbentlig fik den flinke sælger ikke prakket dig nogen Verbatim medier på til 7 gange prisen i tyske netbutikker for de samme medier. Der er iøvrigt et CD Freaks forum dedikeret til BTC: BTC DVD Burner Redigeret af DrageMester |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej DrageMester,
Tak for dit svar med tillykke og det hele.
|
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |